Frog Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Kent iemand deze zeep? En zo ja, hoe zijn de prestaties? Het enige dat ik erover kan vinden is dat deze in Waterloo geproduceerd werd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Mooi! Dit heeft veel kenmerken van de Chicman scheerstick, die we een tijdje konden voeren. Eerst kopen, dan meer informatie inwinnen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 25, 2015 Author Share Posted April 25, 2015 Ik ben nog aan het onderhandelen met de verkoper. Wou gewoon even informeren of iemand de zeep kende. Ook die Chicman scheerstick zegt me weinig. Was dat wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Ga je ze allemaal kopen Jarno? Ben wel benieuwd of het wat is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 25, 2015 Author Share Posted April 25, 2015 Ik heb ze allemaal gekocht Marco. Enkele ga ik zelf houden en zijn voor vrienden, de rest zal hoogstwaarschijnlijk hier op de markt terecht komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 We zullen het zien. We verwachten uiteraard wel een review... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 25, 2015 Author Share Posted April 25, 2015 Die komt er zeker en vast! En moest hij niet volstaan als scheerzeep dan euhm ... Heb ik voor de komende 2 jaar genoeg handzeep in huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Ik ben nog aan het onderhandelen met de verkoper. Wou gewoon even informeren of iemand de zeep kende. Ook die Chicman scheerstick zegt me weinig. Was dat wat? Ja hoor! Die Chicman scheersticks waren een hit! Iemand had ze gevonden in Zwitserland, in een oude verzameling. Hij had er de bewijzen van verzending vanuit ik dacht Parijs er nog bij. Via een Duits forum hebben wij er toen een aantal afgenomen. Degenen die vervolgens de stick daadwerkelijk hebben gebruikt waren er zeer over te spreken. Weet je hoe oud deze zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Gaaf zo'n oude vondst ik ben benieuwd naar je ervaringen. Zou de hedendaagse zeep echt zoveel verschillen van de ouderwetse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 26, 2015 Author Share Posted April 26, 2015 Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd met de vraag hoe oud ze zijn en kreeg dit als antwoord : Hallo Jarno, Er staat geen datum op maar volgens mijn echtgenote moeten ze gekocht zijn in 1969, datum van onze trouw; ze rieken in ieder geval zeeer goed!We hadden in ieder geval reserve genoeg; we zijn nu aan het opruimen! Dus vermoedelijk uit 1969 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Kunnen best nog heel goed zijn, enkele jaren terug vond ik bij een antiekzaak een kist vol met verschillende sticks die al heel oud waren, het papier er rond was haast vergaan en toch heb ik er nog lang veel lekkere scheerbeurten mee gemaakt (ik schaafde ze in een potje want een stick is niet aan mij besteed). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 26, 2015 Author Share Posted April 26, 2015 Ben echt benieuwd wat het gaat geven. We zullen het binnen enkele dagen weten . Ik heb een stukje gevonden ( mede dankzij iemand op FB ) over de plek waar ze vermoedelijk gemaakt werden. http://waterloo.skynetblogs.be/apps/m/tag/savonnerie+thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Ze zijn dus in ieder geval meer als 31 jaar oud, straks te koop aan €50 het stuk? Toch wel een speciale vondst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Ze zijn dus in ieder geval meer als 31 jaar oud, straks te koop aan €50 het stuk? Toch wel een speciale vondst! Meer dan 46 jaar Ron! Maar dat maakt het wel speciaal. De verkoper had dan (denk ik) niet door dat ze mogelijk best nog wat waard zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Da's een hele mooie vangst! Aangezien mijn bouwjaar ook 69 is, moet ik natuurlijk ook een zien te bemachtigen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 26, 2015 Author Share Posted April 26, 2015 Inderdaad, de sticks zijn vermoedelijk rond de 46 jaar oud. Na het testen is de kans inderdaad erg groot dat er enkele van deze sticks op de markt terecht komen. Ben vooral ook benieuwd naar hoe sterk deze nog ruiken. Volgens de verkoper kwam er nog een heerlijke geur uit de doos. Uiteraard wil ik daar zelf eerst over oordelen en zijn de scheer eigenschappen bij zulke producten belangrijker dan de geur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Misschien eerst de methode van Ron uitproberen en niet de stick direct overal op je gezicht aanbrengen. Ook bij de Chicman was aan de orde dat men zei, dat 40 jaar geleden bepaalde stoffen werden toegelaten die nu niet meer zouden worden toegelaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Aan wat voor stoffen zou je dan moeten denken Eric? Ongezonde conserveermiddelen ofzo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Weet niet waar men toen op doelde. Op het Duitse forum werd dat toen aangehaald. Was meer in algemene zin dat wat destijds normaal werd geacht, misschien nu niet meer zou worden gebruikt. Zoals bijvoorbeeld een tijdje terug met parabenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Aha, onduidelijk dus. Overigens zijn ze er nog steeds niet over uit of parabenen nu wel of niet zo kankerverwekkend zijn als beweerd wordt. Ik heb het niet zo lang geleden nog opgezocht. Ze blijken namelijk ook in de Sanex asb te zitten. Ik wilde dus even checken hoe het nou zat, maar er is nog geen bewijs dat parabenen echt kankerverwekkend zijn. Net zoals dat gedoe om tatoeages ineens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Aha, onduidelijk dus. Overigens zijn ze er nog steeds niet over uit of parabenen nu wel of niet zo kankerverwekkend zijn als beweerd wordt. Ik heb het niet zo lang geleden nog opgezocht. Ze blijken namelijk ook in de Sanex asb te zitten. Ik wilde dus even checken hoe het nou zat, maar er is nog geen bewijs dat parabenen echt kankerverwekkend zijn. Net zoals dat gedoe om tatoeages ineens. Eens! (dat het niet duidelijk is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 26, 2015 Author Share Posted April 26, 2015 Misschien eerst de methode van Ron uitproberen en niet de stick direct overal op je gezicht aanbrengen. Ook bij de Chicman was aan de orde dat men zei, dat 40 jaar geleden bepaalde stoffen werden toegelaten die nu niet meer zouden worden toegelaten. Ik ging hem sowieso eerst uitproberen op de binnenkant van mijn elleboog en kijken of ik geen reactie maak op de zeep. Maar je hebt meer dan gelijk, erg bedankt voor de tip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 De sticks zijn onderweg hierheen! Zodra ze binnen en getest zijn komen er ongetwijfeld enkele van deze op de markt te staan. Samen met nog wat andere zepen die weg mogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Wat grappig om zo tegen oude scheerstaven aan te lopen. Hoe kwam je daar zo aan? Ook al ben ik normaal niet zo van de scheerstaven, ben ik erg benieuwd naar de geur en prestatie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Wat grappig om zo tegen oude scheerstaven aan te lopen. Hoe kwam je daar zo aan?Ook al ben ik normaal niet zo van de scheerstaven, ben ik erg benieuwd naar de geur en prestatie! Ik was het internet aan het afschuimen en kwam deze geheel toevallig tegen. Hopelijk vallen de prestaties inderdaad mee. De geur zou volgens de verkoper alvast nog goed aanwezig zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts