Lampuhkap Posted July 23, 2013 Posted July 23, 2013 Setup: Gilette Black Handle Super Adjustable op standje 9 (maximaal dus) met Gilette Bleue Extra (nieuw) TFS varkenshaar kwastje TFS Tabacco Verde Pinaud Bay Rum AS sample van Joindry Lather maken ging prima met het kwastje, uitsmeren was een heel ander verhaal, dat ging kut Kwastje moet duidelijk goed ingewerkt worden. 2 passes gemaakt, prima DFS. Verschil tussen standje 8 of 9 is met de Super Adjustable best goed voelbaar. Scheerde al met al wel erg lekker, zonder irritatie De Bay Rum gaf een flinke sting met een warme gloed. Ruikt overigens ERG lekker, stukken beter dan de Dominica Bay Rum. Ben weer tevreden Kan dr weer een daagje tegenaan Fijne dag iedereen!
Marcel Posted July 23, 2013 Posted July 23, 2013 Hoe lang heb je die kwast vantevoren geweekt in water? Dit weer is trouwens ideaal om een varkensharen kwast in te werken. Testlatheren, helemaal droog laten worden, weer testlatheren, etc. Die haren splijten erg snel met als gevolg (als het goed is, ken deze kwast niet) een lekker zachte kwast.
Lampuhkap Posted July 23, 2013 Author Posted July 23, 2013 minuut of 10 denk ik dat ie heeft liggen weken in de wasbak voor ik m gebruikte. Tis nog een hele niewue kwast dus hij heeft zeker nog wel wat inwerktijd nodig. Droogt alleen vrij langzaam, dat is wel jammer. Anders had ik m idd heel snel in kunnen werken, maar dat valt nog tegen. Drogen gaat niet zo snel
Marcel Posted July 23, 2013 Posted July 23, 2013 Serieus? Met dit weer is zelfs een grote varkensharen kwast als een Omega #49 bij mij binnen een paar uur kurk- en kurkdroog. En 10 minuten weken is zeker genoeg! Heb je enig idee of de haren van deze kwast natuurlijke uiteindes hebben, of dat ze op lengte geknipt zijn?
Lampuhkap Posted July 23, 2013 Author Posted July 23, 2013 hier blijven de haren onderin de kwast licht vochtig aanvoelen (koud) Ik heb geen idee of ze geknipt zijn of niet. Lijkt erop van niet, maar voor alle zekerheid, hoe kan ik zien van wel?
Marcel Posted July 23, 2013 Posted July 23, 2013 De tips moeten uitlopen naar een punt. Als ze op maat geknipt zijn, zijn de uiteindes stomp met scherpe randen. Met een vergrootglas moet dat zeker te zien zijn.
marzman Posted July 23, 2013 Posted July 23, 2013 Ik weet niet hoe je aan die kwast komt, maar ik kan me niet voorstellen dat TFS een kwast met afgeknipte haren naar je toe stuurt. Zelfs mijn 3 euro Kruidvatkwast en mijn 2 euro no:6 hebben dat niet.
Marcel Posted July 23, 2013 Posted July 23, 2013 Heb je helemaal gelijk in, maar toch zijn er kwasten waarbij dit zo is. De prijs is niet altijd een indicatie.
Recommended Posts