skippy Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Gisteren mijn nieuwe bestelling van BdF binnen gekregen met oa. deze genoemde producten. De goede recensies op www hadden mij doen besluiten om deze producten toch aan te schaffen, ondanks dat ik na mijn aankoop van TFS Ginestra di Taormina had besloten om geen onbekende producten meer aan te schaffen. Kijk, een amandelzeepje zal waarschijnlijk naar amandel ruiken, dus daar zal verder geen risico inzitten, maar dit was toch wel weer spannend. Vanmorgen een heerlijke scheerbeurt gehad met deze producten icm met de Merkur 15C met Voskhod. De scheereigenschappen van de zeep en de verzorgende eigenschappen van de lotion (splash) zijn werkelijk subliem. Voor mij staat deze zeep nog een trede hoger dan de PPF, BdF, TFS en Proraso die ik al in bezit heb. Een mooi romig schuim dat goed beschermt en absoluut nooit droog gaat aanvoelen op je huid. De geur is wel even wennen voor mij. Ik ben meer van de frisse zoetere en fruitige geuren, en dat is dit absoluut niet. Het heeft eigenlijk niet echt een eenduidige geur. Het ruikt eigenlijk naar een complete kruidentuin met soms weer een toon van eucalyptus, dan weer rozemarijn of tijm, maar soms ook een vleug van tabaksplant (tabacco verde). Ook de lotion heeft deze geur, en die blijft ook wel lang hangen, maar niet heel sterk. Na enige tijd komt daar ook wel iets zoetigs doorheen. Vreemde is dat ik normaal altijd asb gebruik na een splash (proraso), en nu heb ik helemaal niet het gevoel dit nodig te hebben. Gewoon alleen de lotion is genoeg verzorgend. Benieuwd of ik deze ervaring ook heb met de iets agressievere Fatip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceekee Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Bedankt voor de review. Altijd leuk om te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Leuk terug te lezen Skippy! Ik vond de LPL bij eerste gebruik ook zoiets hebben als jij beschrijft. Een beetje "gedistingeerde" geur, voorzover dat wat zegt dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Leuke review Skippy, zet hem op mijn verlanglijstje (eerst eens wat zeep opmaken ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
skippy Posted April 25, 2015 Author Share Posted April 25, 2015 (eerst eens wat zeep opmaken ) Dat is ook saai. Gewoon een extra kast erbij kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 (voorraad is ongeveer 20 zepen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
skippy Posted April 25, 2015 Author Share Posted April 25, 2015 Niet genoeg. Moet meer bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carloz Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Gusto, ik schatte je steeds hoog in. Amateurtje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Amateurtje.......hoeveel zepen bezitten jullie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Als ik het een en ander op heb zal ik me er misschien ook aan wagen. Volgens mij staat deze ook al een hele tijd op mijn veel te lange verlanglijst bij BdF... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Gewoon je wenslijst bestellen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Amateurtje.......hoeveel zepen bezitten jullie? Minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Jullie hebben me overtuigd, ik heb ze besteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Jullie hebben me overtuigd, ik heb ze besteld. Jij bent ook makkelijk te overtuigen, alhoewel het in dit geval bijna zeker niet tot een teleurstelling zal leiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Dit zijn geuren, die me aanspreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 33 en Le Père is ook een van mijn favorieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Ik heb me al eens eerder verdiept in Le Pere Lucien. De geuren kan ik alleen niet zo veel mee, misschien kan iemand nog wat meer duiding geven? Is het een geur voor in de zomer of in de lente? Is het zoet, kruidig, bloemig of zwaar? Kun je het ergens mee vergelijken? Office proof? Zo vind ik Floïd amber een heerlijke geur maar wel zwaar en niet echt geschikt voor op kantoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skippy Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Nu na ongeveer een weekje gebruikt te hebben (voor mij is dat 3 keer), nogmaals een beoordeling. Ik heb 3 maal echt een heel goede scheerbeurt gehad met deze zeep, alleen zoals al aangegeven in de openingspost is dit niet mijn soort geur. Ik had gehoopt dat dit een stuk frisser zou ruiken. Vanwege de prijs en de goede prestaties denk ik wel dat ik hem op ga maken, maar de geparfumeerde versie komt er niet nog een keer. Ik twijfelde nog, en dacht zoiets van "die anderen gebruiken het toch ook". Ik kan er echter niet helemaal aan wennen. Het zou zo maar kunnen dat ik met de tijd het verlies neem en een navulling ongeparfumeerde bestel die ik dan vervolgens in dat mooie klassieke blikje kan stoppen. Scheren moet uiteindelijk wel leuk blijven natuurlijk. Het is uiteindelijk toch de beleving, en daar horen lekkere geuren, of anders geen geur bij, maar zeker niet een geur die je tegenstaat. Ik hoop dat ik geen mensen heb aangezet tot een verkeerde aankoop. De beschrijving van de geur klopt nog steeds, het is alleen niet mijn geur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Weinig dingen persoonlijker dan geur, daar kan je mis mee gaan. Al eens gehad met een TOBS waar ik de geurbeschrijving helemaal bij me vond passen maar de creme vanwege de geur heb weggedaan, ondanks de niet verkeerde prestaties. In ieder geval bedankt voor je review en de follow up. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Weinig dingen persoonlijker dan geur, daar kan je mis mee gaan. Al eens gehad met een TOBS waar ik de geurbeschrijving helemaal bij me vond passen maar de creme vanwege de geur heb weggedaan, ondanks de niet verkeerde prestaties. In ieder geval bedankt voor je review en de follow up. Dat is meen ik de lemon en lime die ik nu heb toch? Geur is voor mij ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Precies die ja. Die geur was veel te pregnant voor mij en veel te zoet. Maar ik ben blij dat deze jou nog steeds goed bevalt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Precies die ja. Die geur was veel te pregnant voor mij en veel te zoet. Maar ik ben blij dat deze jou nog steeds goed bevalt! Ik ga hem helemaal leeglepelen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Ik vind het een heerlijke zeep, zowel de scheer kwaliteiten als de geur. De geur van de zeep wilde ik recreëren in een aftershave maar dat is me maar ten dele gelukt. Een aantal mensen vond het een aangename geur maar ik heb ook wel eens gehoord dat ik naar Vicks rook. Daar moet dus nog wat aan gesleuteld worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Na een aantal maanden in mijn roulatie, blijft dit een van mijn favorieten, mocht hij op gaan, wordt deze direct vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Dan hoop ik voor jou dat het spulletje pas ná ouwejaar opgaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts