Jump to content

Le pere Lucien Savon du barbier en aftershave lotion

skippy

Recommended Posts

Gisteren mijn nieuwe bestelling van BdF binnen gekregen met oa. deze genoemde producten.

De goede recensies op www hadden mij doen besluiten om deze producten toch aan te schaffen, ondanks dat

ik na mijn aankoop van TFS Ginestra di Taormina had besloten om geen onbekende producten meer aan te schaffen.

Kijk, een amandelzeepje zal waarschijnlijk naar amandel ruiken, dus daar zal verder geen risico inzitten, maar dit was toch wel weer spannend.

Vanmorgen een heerlijke scheerbeurt gehad met deze producten icm met de Merkur 15C met Voskhod.

De scheereigenschappen van de zeep en de verzorgende eigenschappen van de lotion (splash) zijn werkelijk subliem.

Voor mij staat deze zeep nog een trede hoger dan de PPF, BdF, TFS en Proraso die ik al in bezit heb.

Een mooi romig schuim dat goed beschermt en absoluut nooit droog gaat aanvoelen op je huid.

De geur is wel even wennen voor mij. Ik ben meer van de frisse zoetere en fruitige geuren, en dat is dit absoluut niet.

Het heeft eigenlijk niet echt een eenduidige geur. Het ruikt eigenlijk naar een complete kruidentuin met soms weer een toon van eucalyptus, dan weer rozemarijn of tijm, maar soms ook een vleug van tabaksplant (tabacco verde).

Ook de lotion heeft deze geur, en die blijft ook wel lang hangen, maar niet heel sterk. Na enige tijd komt daar ook wel iets zoetigs doorheen. Vreemde is dat ik normaal altijd asb gebruik na een splash (proraso), en nu heb ik helemaal niet het gevoel dit nodig te hebben. Gewoon alleen de lotion is genoeg verzorgend.

Benieuwd of ik deze ervaring ook heb met de iets agressievere Fatip.

Ik heb me al eens eerder verdiept in Le Pere Lucien. De geuren kan ik alleen niet zo veel mee, misschien kan iemand nog wat meer duiding geven? Is het een geur voor in de zomer of in de lente? Is het zoet, kruidig, bloemig of zwaar? Kun je het ergens mee vergelijken? Office proof?

Zo vind ik Floïd amber een heerlijke geur maar wel zwaar en niet echt geschikt voor op kantoor.

Nu na ongeveer een weekje gebruikt te hebben (voor mij is dat 3 keer), nogmaals een beoordeling.

Ik heb 3 maal echt een heel goede scheerbeurt gehad met deze zeep, alleen zoals al aangegeven in de openingspost is dit niet mijn soort geur. Ik had gehoopt dat dit een stuk frisser zou ruiken. Vanwege de prijs en de goede prestaties denk ik wel dat ik hem op ga maken, maar de geparfumeerde versie komt er niet nog een keer.

Ik twijfelde nog, en dacht zoiets van "die anderen gebruiken het toch ook".

Ik kan er echter niet helemaal aan wennen. Het zou zo maar kunnen dat ik met de tijd het verlies neem en een navulling ongeparfumeerde bestel die ik dan vervolgens in dat mooie klassieke blikje kan stoppen.

Scheren moet uiteindelijk wel leuk blijven natuurlijk. Het is uiteindelijk toch de beleving, en daar horen lekkere geuren, of anders geen geur bij, maar zeker niet een geur die je tegenstaat.

Ik hoop dat ik geen mensen heb aangezet tot een verkeerde aankoop. De beschrijving van de geur klopt nog steeds, het is alleen niet mijn geur.

Weinig dingen persoonlijker dan geur, daar kan je mis mee gaan. Al eens gehad met een TOBS waar ik de geurbeschrijving helemaal bij me vond passen maar de creme vanwege de geur heb weggedaan, ondanks de niet verkeerde prestaties.

In ieder geval bedankt voor je review en de follow up.

Weinig dingen persoonlijker dan geur, daar kan je mis mee gaan. Al eens gehad met een TOBS waar ik de geurbeschrijving helemaal bij me vond passen maar de creme vanwege de geur heb weggedaan, ondanks de niet verkeerde prestaties.

In ieder geval bedankt voor je review en de follow up.

Dat is meen ik de lemon en lime die ik nu heb toch? Geur is voor mij ok.

Ik vind het een heerlijke zeep, zowel de scheer kwaliteiten als de geur.

De geur van de zeep wilde ik recreëren in een aftershave maar dat is me maar ten dele gelukt.

Een aantal mensen vond het een aangename geur maar ik heb ook wel eens gehoord dat ik naar Vicks rook.

Daar moet dus nog wat aan gesleuteld worden.

• 3 months later...
Guest Gusto

Na een aantal maanden in mijn roulatie, blijft dit een van mijn favorieten, mocht hij op gaan, wordt deze direct vervangen. :D