Jump to content

Starter! Goedkope straight razor shave ready laten maken?

MJ_93

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Dit is mijn eerste post en daarme hopelijk mijn eerste stappen in de open scheermes wereld.

Ik wil de bekende gold dollar 66 bestellen.

Ongeslepen ongeveer een tientje, maar geslepen 35. Is het wijsheid om ze shave ready te kopen of is er hier iemand die het leuk vind om messen te slijpen (natuurlijk voor een vergoeding als dat gewenst is)

Ik ben erg enthousiast en wil graag deze kunst leren!

Cheers.

Welkom hier.

Mijn tip: bestel geen gold dollar maar koop via dit forum een shave ready mes. Ben je ook een paar tientjes kwijt en de kwaliteit is vele malen beter dan een gold dollar.

Nou. Hoi.

Wat Mesmer zegt. Een mes van de markt hier (zichtbaar voor je als je wat meer gepost hebt geloof ik) heb je aanzienlijk meer aan dan aan een Gold Dollar die misschien scheerklaar is gemaakt.

Welkom MJ,

Stel jezelf even voor in het Welkom forum. Daarna moet je geloof ik 15 posts verzamelen om in onze "Markt" afdeling te mogen kijken. Daar staan diverse scheermessen te koop welke opgeknapt zijn door forum leden. Nog belangrijker die messen zijn geslepen door mensen die zelf met die messen scheren, kortom je krijgt een "scheerklaar" mes.

Welkom MJ_93 8-)

Leuk dat je aan het open mes wilt.

Zoals eerder gezegd, wil ik je ook aanraden om een mes hier van een forumlid uit de markt te kopen. Dan weet je zeker dat je met een goed mes start.

Die paar posts heb je zo bij elkaar gesprokkeld om toegang tot de markt te krijgen ;)

Welkom, Ik heb in het verleden gold dollars gehad waar je je prima mee kon scheren, het vergt alleen nogal wat werk om ze scheergereed te krijgen. Mijn advies is dan ook: koop een scheergereed vintage middels de Markt.

Of je komt 17 mei naar de bijeenkomst. ... ik ben van plan om het een aen ander mee te nemen, zo kun je verschillende messen ten hand nemen.

Misschien zit er iets voor je tussen...

Als je die kans hebt meenemen, ten eerste ben je zeker om daar een scheerklaar mes te versieren en een of meerdere van de heren zullen vast bereid zijn om zich ter plaatse te scheren zodat je kan toekijken en vragen stellen. Echt, daar kan geen 100 uur forum berichten lezen tegen op, leer je het meest van!

een GD geeft frustratie en vaak slechte scheerresultaat( ook als hij goed geslepen is)

Hmz... Nu je het zo zegt... Ik weet zeker dat Richard mijn Gold Dollars vakkundig heeft geslepen, maar ze gaan hard achteruit en de resultaten zijn slecht. Misschien moet ik op de clubdag eens een ander mes op m'n strot zetten?