MJ_93 Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Hallo allemaal! Dit is mijn eerste post en daarme hopelijk mijn eerste stappen in de open scheermes wereld. Ik wil de bekende gold dollar 66 bestellen. Ongeslepen ongeveer een tientje, maar geslepen 35. Is het wijsheid om ze shave ready te kopen of is er hier iemand die het leuk vind om messen te slijpen (natuurlijk voor een vergoeding als dat gewenst is) Ik ben erg enthousiast en wil graag deze kunst leren! Cheers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Welkom hier. Mijn tip: bestel geen gold dollar maar koop via dit forum een shave ready mes. Ben je ook een paar tientjes kwijt en de kwaliteit is vele malen beter dan een gold dollar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Nou. Hoi. Wat Mesmer zegt. Een mes van de markt hier (zichtbaar voor je als je wat meer gepost hebt geloof ik) heb je aanzienlijk meer aan dan aan een Gold Dollar die misschien scheerklaar is gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Welkom MJ, Stel jezelf even voor in het Welkom forum. Daarna moet je geloof ik 15 posts verzamelen om in onze "Markt" afdeling te mogen kijken. Daar staan diverse scheermessen te koop welke opgeknapt zijn door forum leden. Nog belangrijker die messen zijn geslepen door mensen die zelf met die messen scheren, kortom je krijgt een "scheerklaar" mes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Welkom MJ_93 Leuk dat je aan het open mes wilt. Zoals eerder gezegd, wil ik je ook aanraden om een mes hier van een forumlid uit de markt te kopen. Dan weet je zeker dat je met een goed mes start. Die paar posts heb je zo bij elkaar gesprokkeld om toegang tot de markt te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Welkom, wellicht kunnen de mensen die messen te koop staan hebben contact met je nemen omdat je nog geen toegang hebt tot de marktafdeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Ik zou voor de Baas voor 55 euro van kalerolf gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Welkom, Ik heb in het verleden gold dollars gehad waar je je prima mee kon scheren, het vergt alleen nogal wat werk om ze scheergereed te krijgen. Mijn advies is dan ook: koop een scheergereed vintage middels de Markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Dank jullie allen! Telt een reactie ook als post? Mijn budget ligt rond de 20/30 euro. Erg weinig maar moet lukken toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Welkom inderdaad! Een reactie telt als post ja, een andere term voor feitelijk hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Oooh dat gaat dan wel lukken op deze manier Welke merken raden jullie aan met mijn lage budget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Ik denk niet dat een merk op dit ogenblik belangrijk is. Wat je wel moet bedenken dat je voor het onderhoud minimaal een strop nodig hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Hey snuff, Ik hoop inderdaad dat er mensen zijn die mij kunnen contacteren. Misschien even een los onderwerp starten daarvoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Of je komt 17 mei naar de bijeenkomst. ... ik ben van plan om het een aen ander mee te nemen, zo kun je verschillende messen ten hand nemen. Misschien zit er iets voor je tussen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Of je komt 17 mei naar de bijeenkomst. ... ik ben van plan om het een aen ander mee te nemen, zo kun je verschillende messen ten hand nemen.Misschien zit er iets voor je tussen... Als je die kans hebt meenemen, ten eerste ben je zeker om daar een scheerklaar mes te versieren en een of meerdere van de heren zullen vast bereid zijn om zich ter plaatse te scheren zodat je kan toekijken en vragen stellen. Echt, daar kan geen 100 uur forum berichten lezen tegen op, leer je het meest van! Link to comment Share on other sites More sharing options...
greyzer Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Dank jullie allen!Telt een reactie ook als post? Mijn budget ligt rond de 20/30 euro. Erg weinig maar moet lukken toch? Je weet dat je ook een strop nodig hebt, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Ik heb nog een oude dovo thuis. Wel in prima staat. Bovenkant is leder en anderkant canvas oid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 een GD geeft frustratie en vaak slechte scheerresultaat( ook als hij goed geslepen is) Hmz... Nu je het zo zegt... Ik weet zeker dat Richard mijn Gold Dollars vakkundig heeft geslepen, maar ze gaan hard achteruit en de resultaten zijn slecht. Misschien moet ik op de clubdag eens een ander mes op m'n strot zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Ik kan de content nog niet bekijken. Zodra ik 15 berichten heb gepost wel hopelijk. Op marktplaats staat een vintage solingen die.slijpklaar gemaakt is. Misschien ook leuk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Ik zou even door gaan tot je 15 posts hebt. Dat gaat best snel Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Dit maakt nummer 7 alweer! Gaat inderdaad lekker snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Haha zie je wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts