nielsgaastra Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Ik ga in augustus naar Toscane en het lijkt me een leuke ervaring om me daar te laten scheren bij een barbier. Heeft een van jullie hier ervaringen mee of tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Ja, in Turkije. Was niet echt een aanrader. Met de scheerbeurt was niet zoveel mis, maar blijkbaar is het een extra service om je nek even los te maken (met een flinke ruk). Ik voelde en hoorde vanalles kraken en was blij dat mijn hoofd er nog op zat. De kapper blijkbaar ook, hij keek een beetje bezorgd. In Italie zal het er vast beschaafder aan toe gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Ik heb ze in Toscane niet gezien overigens, maar ik heb dan ook niet gezocht. Hier in Nederland wel eens bij de barbier geweest wat wel erg relaxed is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twitch Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 maar blijkbaar is het een extra service om je nek even los te maken (met een flinke ruk). Waar in Turkije was dat? Ik heb precies hetzelfde meegemaakt in Istanbul, ik dacht even dat die gozer een epileptische aanval kreeg oid, m'n hoofd lag bijna op de grond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKRussel Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Je kan ook in Rotterdam terecht om een scheerbeurt te krijgen van een barbier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Je kan ook in Rotterdam terecht om een scheerbeurt te krijgen van een barbier. Of in Haarlem bij Jan Heideman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 maar blijkbaar is het een extra service om je nek even los te maken (met een flinke ruk). Waar in Turkije was dat? Ik heb precies hetzelfde meegemaakt in Istanbul, ik dacht even dat die gozer een epileptische aanval kreeg oid, m'n hoofd lag bijna op de grond. Dit was in Bodrum. Ik denk dat het bij het Turkse scheerritueel hoort, net als je oren uitbranden met een watje met alcohol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Passen jullie wel op voor hepatitis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Ik heb mij in Lucca wel eens laten scheren, in een straat achter / voor / naast het piazza del amfiteatro. Kostte 7,50 o.i.d., en het was een leuke ervaring. In Rome (niet in Toscane) werd het minder glad en kostte het een tientje. Ik heb wel eens gezien dat er met een cartridge geschoren werd, dus vergewis je ervan dat het met een open mes gebeurt. Dat zal vast wel stylo antiquo heten of zo iets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nielsgaastra Posted July 24, 2013 Author Share Posted July 24, 2013 Passen jullie wel op voor hepatitis? Is dit in landen als Italie ook een issue ? Ik heb mij in Lucca wel eens laten scheren, in een straat achter / voor / naast het piazza del amfiteatro. Kostte 7,50 o.i.d., en het was een leuke ervaring. In Rome (niet in Toscane) werd het minder glad en kostte het een tientje. Ik heb wel eens gezien dat er met een cartridge geschoren werd, dus vergewis je ervan dat het met een open mes gebeurt. Dat zal vast wel stylo antiquo heten of zo iets. Ik ga hem onthouden, sowieso is die laatste tip wel een goeie. Voor catridge scheren ga je niet naar een barbier.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Het is overal een issue als je in contact (al dan niet indirect) komt met andermans bloed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Tenzij een straight gesteriliseerd wordt voor gebruik, zou ik me niet bij een barbier met een gewone straight laten scheren. Desinfecteren is niet genoeg als zo'n mes dagelijks veelvuldig wordt gebruikt. http://turksnl.net/nieuws/27579/Hepatitis_B_op_veel_scheermessen_in_Turkije.html Bij shavettes en Feather achtige straights moet je er op letten dat er een nieuw mesje wordt gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Jullie maken je zorgen over ziektes en dat is zeker goed maar persoonlijk zou ik me het meest zorgen maken dat een wildvreemde kerel met zo een scherp mes langs mijn halsslagader loopt te schrapen..... Helemaal in bepaalde zuidelijke landen waar men geneigd is veel met de handen te praten en waar als het bv over voetbal gaat discussies nogal verhit kunnen raken, een foutje is snel gemaakt... Veel plezier met jullie scheerbeurt, ik houd hier liever het heft in eigen handen (letterlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Als je die mensen die 5-20 jaar in het vak zitten niet kunt/wilt vertrouwen, dan hoop ik voor jou dat je nooit op bezoek hoeft bij een chirurg Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Een chirurg is meestal wat koeler en een barbier wat temperamentvoller. Dus ja, een chirurg vertrouw ik meer met een mes Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Jullie maken je zorgen over ziektes en dat is zeker goed maar persoonlijk zou ik me het meest zorgen maken dat een wildvreemde kerel met zo een scherp mes langs mijn halsslagader loopt te schrapen.....Helemaal in bepaalde zuidelijke landen waar men geneigd is veel met de handen te praten en waar als het bv over voetbal gaat discussies nogal verhit kunnen raken, een foutje is snel gemaakt... Veel plezier met jullie scheerbeurt, ik houd hier liever het heft in eigen handen (letterlijk) Het is een beetje net autorijden.. als je het eenmaal zelf kan wil je het het liefste ook zelf blijven doen (want soms is het best nog wel eng op die bijrijdersstoel). Ik voel me ook nooit zo op mijn gemak als iemand anders met moet scheren. Ik doe het ook liever zelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Een chirurg is meestal wat koeler en een barbier wat temperamentvoller. Dus ja, een chirurg vertrouw ik meer met een mes Zo laten ze zich wel voorkomen hè. Fijn spul toch, dat narcose Maareh, ook al snijdt die barbier in je slagader en spuit je bloed alle kanten uit. Is toch even een kwestie van vinger erop en naar het ziekenhuis gaan? Ik bedoel, kans op doodgaan is toch vrij klein? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Een chirurg is meestal wat koeler en een barbier wat temperamentvoller. Dus ja, een chirurg vertrouw ik meer met een mes Zo laten ze zich wel voorkomen hè. Fijn spul toch, dat narcose Maareh, ook al snijdt die barbier in je slagader en spuit je bloed alle kanten uit. Is toch even een kwestie van vinger erop en naar het ziekenhuis gaan? Ik bedoel, kans op doodgaan is toch vrij klein? Je hart pompt 5 liter per minuut, je hebt ongeveer 5 á 6ltr bloed, je halsslagader heeft een diameter van ongeveer 3cm.. Geloof mij maar dat dat best wel spuit... En het dichtdrukken van een halsslagader is nog niet zo makkelijk als je denkt, je kan namelijk ook de keel dichtdrukken of het de luchtpijp verbrijzelen... Dus tsja... ik zou lekker een Phillishave meenemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Lekkere wending neemt dit topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Sweeny Todd is er niks bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Ja, ik mag Sweeny wel om de een of andere reden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Een chirurg is meestal wat koeler en een barbier wat temperamentvoller. Dus ja, een chirurg vertrouw ik meer met een mes Zo laten ze zich wel voorkomen hè. Fijn spul toch, dat narcose Maareh, ook al snijdt die barbier in je slagader en spuit je bloed alle kanten uit. Is toch even een kwestie van vinger erop en naar het ziekenhuis gaan? Ik bedoel, kans op doodgaan is toch vrij klein? Je hart pompt 5 liter per minuut, je hebt ongeveer 5 á 6ltr bloed, je halsslagader heeft een diameter van ongeveer 3cm.. Geloof mij maar dat dat best wel spuit... En het dichtdrukken van een halsslagader is nog niet zo makkelijk als je denkt, je kan namelijk ook de keel dichtdrukken of het de luchtpijp verbrijzelen... Dus tsja... ik zou lekker een Phillishave meenemen Hier moet een pro aan de pas komen. Narcose is fantastisch, ik geef het elke dag en bijna al onze patiënten zeggen dat ze heerlijk hebben geslapen. Je hart pompt inderdaad gemiddelde zo'n 5 liter (cardiac output), 20 % daarvan gaat richting het brein verdeelt over 2 (later 4) bloedvaten de Arteria Carotis links en rechts in je nek, net onder je oor (voel maar). Die zijn weliswaar groot, maar geen 3cm in doornsede eerder 1 tot 2cm (beetje afhankelijk van hoe groot je zelf bent) Kortom daar stroomt per minuut zo'n liter bloed door die vaten wat inderdaad genoeg is om iemand snel dood te laten bloeden mits je de gehele slagader doorgesneden hebt. Een kleine scherpe snee is doorgaans niet diep genoeg om je carotis door te snijden en als het al gebeurd is het een klein sneetje die met stevig afdrukken wel onder controle blijft. Een ziekenhuis bezoek op zeer spoedige termijn is overigens wel aan te raden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Ook dat is een voordeel van een chirurg, dat ziekenhuis daar ben je dan al Maar serieus, een barbier in het buitenland bezoeken zou ik misschien ook wel doen. Ligt er een beetje aan hoe zijn zaak en hijzelf er uit ziet (netjes/schoon) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bar_Bier! Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Ik ga in augustus naar Toscane en het lijkt me een leuke ervaring om me daar te laten scheren bij een barbier. Heeft een van jullie hier ervaringen mee of tips? Ik heb dit topic over het hoofd gezien en gisteravond deze aangemaakt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts