NepZeb Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Ook leuk. Het gefröbel van gisteren avond: Mooi gebuffed met wax. Altijd weer een verrassing wat er gebeurd na de olie en/of wax:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Ik moet wennen aan je scales, maar dat is niet erg, misschien wel integendeel Het gelaagde bevalt me in ieder geval, ik vraag me alleen af of het smalle stuk niet smaller moet. Maar ja, dan past het ringetje weer niet mooi... Was die punt al afgerond? Ziricote gewoon met de vingers wrijven trekt de tekening er ook al fantastisch uit, weet ik van mijn Friodur. De warmte van de vingers/handen trekt de natuurlijke olieën van het hout naar de oppervlakte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 (edited) Is dit het zelfde mes als die met de zwarte scales? weer super mooie scales Edited April 23, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Valt de Krul van de tang nou precies in de vorm van de scales als je hem helemaal open vouwt? Daarmee de volgende vraag, niet geheel onbelangrijk, hoe stropt het mes? Ik vind het wel een aardig design! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NepZeb Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Ik moet wennen aan je scales, maar dat is niet erg, misschien wel integendeel Het gelaagde bevalt me in ieder geval, ik vraag me alleen af of het smalle stuk niet smaller moet. Maar ja, dan past het ringetje weer niet mooi...Was die punt al afgerond? Ziricote gewoon met de vingers wrijven trekt de tekening er ook al fantastisch uit, weet ik van mijn Friodur. De warmte van de vingers/handen trekt de natuurlijke olieën van het hout naar de oppervlakte. Nee de neus was gewoon rond. Maar aangezien de roest op het mes al afdeed aan het origineel heb ik er een notch in de hiel en neus gezet. Het dunnere stuk aan de voorkant van de scales kan niet dunner, dat zou de structurele integriteit te erg ondermijnen. Moet wel heel blijven . Nooit geprobeerd met vingers:) Ik hou van speeltjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NepZeb Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Is dit het zelfde mes als die met de zwarte scales? weer een super mooie scales Het is/was een Tennis 80 11/16. Inderdaad hetzelfde merk en type. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NepZeb Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Valt de Krul van de tang nou precies in de vorm van de scales als je hem helemaal open vouwt? Daarmee de volgende vraag, niet geheel onbelangrijk, hoe stropt het mes? Ik vind het wel een aardig design! Andere foto. Daar kun je het misschien beter zien: Het stroppen gaat geweldig. Belangrijk is dat je de notch in de neus iets omhoog laat staan. De ervaring leert als hij recht blijft en terug loopt, je nog wel eens een kras trekt in je strop. Nu dus niet. De eerste die ik zo maakte, was wel even spannend. Op een oude strop geprobeerd, maar dit werkt prefect zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts