Jump to content

Ook leuk! haagbeuk met ziricote

NepZeb

Recommended Posts

Ik moet wennen aan je scales, maar dat is niet erg, misschien wel integendeel :-) Het gelaagde bevalt me in ieder geval, ik vraag me alleen af of het smalle stuk niet smaller moet. Maar ja, dan past het ringetje weer niet mooi...

Was die punt al afgerond?

Ziricote gewoon met de vingers wrijven trekt de tekening er ook al fantastisch uit, weet ik van mijn Friodur. De warmte van de vingers/handen trekt de natuurlijke olieën van het hout naar de oppervlakte.

Valt de Krul van de tang nou precies in de vorm van de scales als je hem helemaal open vouwt? Daarmee de volgende vraag, niet geheel onbelangrijk, hoe stropt het mes? Ik vind het wel een aardig design!

Ik moet wennen aan je scales, maar dat is niet erg, misschien wel integendeel :-) Het gelaagde bevalt me in ieder geval, ik vraag me alleen af of het smalle stuk niet smaller moet. Maar ja, dan past het ringetje weer niet mooi...

Was die punt al afgerond?

Ziricote gewoon met de vingers wrijven trekt de tekening er ook al fantastisch uit, weet ik van mijn Friodur. De warmte van de vingers/handen trekt de natuurlijke olieën van het hout naar de oppervlakte.

Nee de neus was gewoon rond. Maar aangezien de roest op het mes al afdeed aan het origineel heb ik er een notch in de hiel en neus gezet.

Het dunnere stuk aan de voorkant van de scales kan niet dunner, dat zou de structurele integriteit te erg ondermijnen. Moet wel heel blijven :).

Nooit geprobeerd met vingers:) Ik hou van speeltjes.

Valt de Krul van de tang nou precies in de vorm van de scales als je hem helemaal open vouwt? Daarmee de volgende vraag, niet geheel onbelangrijk, hoe stropt het mes? Ik vind het wel een aardig design!

Andere foto. Daar kun je het misschien beter zien:

IMG_1891.jpg

Het stroppen gaat geweldig. Belangrijk is dat je de notch in de neus iets omhoog laat staan. De ervaring leert als hij recht blijft en terug loopt, je nog wel eens een kras trekt in je strop. Nu dus niet. De eerste die ik zo maakte, was wel even spannend. Op een oude strop geprobeerd, maar dit werkt prefect zo.