cutthroat Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 - Star 1912 - Gem by Personna - L'Occitane Plisson - TOBS rose cream - Aluin - Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion - The Shave Doctor aftershave gel Vandaag nogmaals de Star ter hand genomen. Ik vind het verbazingwekkend hoe effectief dit krabbertje is. Met twee gangen ben ik voor omstaanders al glad genoeg, maar voor mezelf (en omdat ik het gewoon lekker vind) doe ik nog een derde gang. Dit levert me dan nagenoeg een BBG resultaat. Voorlopig ben ik een tevreden mens met deze single edge messen. De aluin geeft nog wel wat prik op de hals, dus daar moet ik toch iets meer aandacht aan schenken. En ook de Pinaud maakt zijn aanwezigheid op grootse wijze kenbaar. Tenslotte afgemaakt met de aftershave gel.
Edsel Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Gillette Tech made in England Rapira Platinum Lux (17) Plisson L'Occitane TFS Tobacco Verde Cien X-Bolt aftershave Hema sensitive ASB
Rubinho Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Merkur Futur Gillette 7 O'clock ss(4) Semogue SOC Mitchell's Woolfat Speick asb
Frog Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Gillette slim adjustable Lord platinum TGC syntheet TOBS peppermint Proraso asl Proraso asb
Johan Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Schick Krona krabber Feather mesje (1) TGC kwast De Vergulde Hand zeep HEMA ASB Heerlijk glad!
Mr. Bean Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 En alweer zo'n foto van Frog, waardoor je je graag nog een keer zou willen scheren! Mijn SOTD: Kop onder de kraan Proraso Groen preshave Stirling Bonaparte BBR Best Badger Schick Injector (G2?) Schick Blade (3) Aluinstaafje Suavecito Bay Rum Biotherme Homme Anti Feu Rasoir Had eigenlijk nog iets langer willen wachten na de scheerbeurt van gisteren. Mn huid voelde nog wat gevoelig. Maar goed, toch geschoren, met op zich een best resultaat. De Stirling moest even doorgeklopt worden voor een goed schuim, maar dat werd uiteindelijk prima. De Schick was wel weer agressief, maar na gisteren hield ik daar rekening mee. In 2,5 gang glad. De aluin gaf zeker prik, de Bay Rum daarna een klein beetje. Afgemaakt met Biotherme ASB, die altijd erg lekker is al je huid wat last heeft van branf.
Harkos Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Mühle Silvertip 3 band, Monsavon_Bol a raser, Pearl TTO, Triton _R3 4e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Kwast en zeep: De Monsavon_Bol a raser en de Mühle Silvertip 3 band kloppen is daardoor een vlot klusje, voldoende water erbij en een scuttle vol schuim, die fris mediterraan ruikt. Mesje en krabber: De Triton _R3 voor de 4e x gebruikt. Het mesje is niet maatgevend voor DDR kwaliteit. Heb de indruk, dat hij zich makkelijk kan meten met b.v. een Souplex, maar dat moet de tijd nog uitwijzen. De eerste 4 keer laat in elk geval een goed scheergevoel achter. In de Pearl in 3 rondes perfect glad. Mesje vibreert wat in de krabber en geeft daardoor een mooi feed back. Geen geluid, geen baard. Resultaat BBS, Wat eigen Bay Rum AS en ASB er op en kan deze dag weer van start. Zon schijnt, dus vandaag lekker met de caravan aan de gang voorbereiding voor een lange reis naar Spanje en Portugal.
Altarman Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 - Pre Proraso groen - EJ89BL - Bolzano (2) - Omega10098 - Cella scheerzeep - Aluin - Pinaud Bay Rum - Hema sensitive asb
Digger'73 Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Gillette Bostonian '26 Feather mes Wilkinson das Toobs Eton College Aluin Shave Doctor Cooling/Moisturazor Ralph Lauren as Paar weken de Bostonian niet gebruikt, wel weer lekker hoor, met zo'n oud beestje een superglad resultaat! Weinig prik met de aluin, en een petite bloedstipje op m'n kin.
efsk Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Plisson L'Occitane Tabac Original Scheerzeep Lark 13/16 Tunney Aluin Het valt u allen wellicht op: ik ben niet een kwastenman. Zodra er eentje voldoet is het wel ok. Dit komt ook omdat de alternatieve kwasten door mij tot nu geprobeerd niet echt succesvol bleken. Ooit koop ik een echt goeie das, dik, weldadig, zacht en met backbone, en dan ben ik klaar. Niet nu echter. De Lark, ik heb het al eens geschreven, was een foutje. Ik dacht een Japans mes te kopen maar het was een Chinees. Zonder mensen verkeerde dingen bij te brengen bevalt dit mesje echter best. Eigenlijk net te licht maar het laat zich prima hanteren, prima scherpen en krijgt me in drie gangen prima glad waarbij eigenlijk alleen de mondhoeken misschien iets beter kunnen. De aluin gaf over geheel het geschoren terrein een zachte, warme prik, die kende ik nog niet. Fijne scheerbeurt.
marco Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Zo, dan ik ook maar weer eens een "scheer van de dag". Gold Dollar Lord L6 Rapira platinum lux (7) Klar Kabinett L'Occitane Plisson Proraso asl Sanex asb Ik heb een haat-liefde verhouding met het mes. Ik vind het op zich leuk, maar het resultaat is altijd een tegenvaller. Twee gangen met de richting mee gedaan, maar er stonden nog behoorlijke stoppels. Ik ben het een beetje zat met het open mes denk ik wel. De SE en DE krabbers scheren voor mij ook gewoon te lekker om ze niet te gebruiken. Ik haal gewoon niet genoeg voldoening en plezier uit het open mes. In ieder geval niet zoveel als met m'n krabbers met al die verschillende mesjes. En al helemaal niet zoals met de single edge. Maar al met al best een goeie beurt. Na de twee gangen met de richting mee met de Gold Dollar, heb ik nog twee gangen (dwars op en tegen de richting in) gedaan met de Lord. Zo glad als een baby-reet Die Sanex asb is echt goed spul! Aanrader dus.
cutthroat Posted April 21, 2015 Author Posted April 21, 2015 - Star 1912 - Gem by Personna - Jerusalem silvertip - TFS arancio amaro forte - Aluin - Floid suave - Nivea sensitive Vandaag dag drie van de single edge tour. Ik verbaas me dat het mesje nog net zo scherp voelt als op de eerste dag. Met de meeste DE mesjes voel ik nu al een achteruitgang. En ook vandaag weer in drie gangen nagenoeg BBG. De aluin doet niks, en ook de Floid houdt zich koest. Afgemaakt met de Nivea asb.
Edsel Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 Gillette Tech made in England Rapira Platinum Lux (18) Plisson L'Occitane Arko Moist Cien X-Bolt aftershave Hema sensitive ASB
Mr. Bean Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 Kop onder de kraan Proraso Groen preshave Cella DVH Scheerkwast Varkenshaar Schick Injector (G2?) Schick Blade (4) Aluinstaafje Suavecito Bay Rum Nivea Sensitive ASB Vandaag eens gekopsopt, doe ik niet vaak. Wat me opviel is dat ik de zeep dan minder 'schuimig' krijg dan wanneer ik in de kom sop. Meer water toevoegen, langer soppen, andere kwast (deze is al een ouwetje)? Evengoed een prima scheerbeurtje, de Cella is een prima zeep en de Schick gaat steeds makkelijker. Merk wel dat ik het mesje zelf nu wat begin te voelen. In drie gangen glad. De aluinstaaf gaf uiteraard prik, de Bay Rum daarna minder en afgemaakt met Nivea Sensitive ASB. Ik kan er weer tegenaan!
Harkos Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 Plisson_Fibre, TFS Tabaco Verde, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole, Triton _R3 5e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Kwast en zeep: De TFS Tabaco Verde en de Plisson_Fibre een ware schuimbom. Zo wat was dat weer een prettig en scheerzaam schuim! Die Tabaco Verde is wel een van mijn favorieten. Vol vet schuim, decente geur en goede glijdende eigenschappen. Mesje en krabber: De Triton _R3 voor de 5e x gebruikt. Het mesje was dit keer een mindere ervaring, maar dat hoeft niet aan het mesje te liggen. Wat rauw snijdend, morgen nog een kans, want dit kan niet na een nacht stil liggen. In de slant zoals reeds aangegeven een erg rauw gevoel, maar wel een goede scheerbeurt in 3 rondes. Denk dat dit mesje niet zo lekker voelt vanwege de geometrie van de krabber. Morgen eens testen in een zacht scherend exemplaar. Resultaat BBS, Klassieke afwerking. Kunnen we er weer tegen deze mooie zonnige dag.
Shaving Silly Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 Ik ga Tom met klapmes van Candidius scheren, eerst langs die leren riem halen zoals de chef van de slijpsteen adviseerde en dan kijken of ik Tom mooi glad krijg en de bochten feilloos kan maken zonder het warm te krijgen. Ik neem die sandelwood scheercrème van Menrock die is lekker vettig en droogt niet uit. Momenteel is mijn favoriete aftershave die van Floid echt zoooooooooooooo lekker. En verder gewoon lekker gaan scheren, blijft een feesie !!! Ik heb alleen een beetje slijmbeursontsteking in mijn schouder dat is een beetje minder met werken
Altarman Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 - Pre, gezicht gewassen - EJ 89BL - Astra (5) - Omega 10098 - Palmolive classic scheercreme - Aluin - Aqua Velva as - Hema sensitive asb
Kamp Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 Vandaag maar weer eens lekker met mijn herder met spaanse punt geschoren. Setup: Semogue SOC 2 band TFS Tabocco Verde Herder 7/8 Spaanse punt Pinaud Clubman Prep asb Na 3 gangen weer lekker glad
Frog Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 Ben Hur OC Lord platinum Muhle silvertip fibre Tabac Tabac asl
Stoppel Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 EJ 89l Astra 2e Tobs L&L Omega 10019 DVH asb De Astra en EJ combi is tot op heden heerlijk! Het is nu zelfs heel aangenaam om dagelijks te scheren.
Guest Gusto Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 Setup: E.J Diamond Krabber Feather (2) Mesje Semogue SOC 2 Band Badger Kwast Haslinger Meeresalgen Zeep L'Occitane Mer & Mistral ASB Resultaat: VGS De zeep is licht geparfumeerd, maar geeft een prima schuim.
cutthroat Posted April 22, 2015 Author Posted April 22, 2015 - Star 1912 - Gem by Personna - Jerusalem silvertip - BdF mistero - Aluin - Pinaud Clubman special reserve - Cien asb Vandaag geprobeerd wat het effect van twee gangen was. Op het gezicht glad genoeg, maar voor de hals was het te weinig, dus daar een derde gang. Uiteindelijk resultaat: een hele goede VLS. Geen prik van de aluin, de Pinaud gaf een lichte prik. Afgemaakt met de Cien asb.
Rubinho Posted April 22, 2015 Posted April 22, 2015 Merkur 34C Gillette 7 O'clock ss(5) Omega Trekpleister Arko Speick asb
Edsel Posted April 22, 2015 Posted April 22, 2015 Gillette Tech made in England Rapira Platinum Lux (19) Plisson L'Occitane Dusy Kabinett Rituals Samurai ASB Lekker glad in twee passes en 0,0 irritatie achteraf.
Mr. Bean Posted April 22, 2015 Posted April 22, 2015 Kop onder de kraan Proraso Groen preshave Proraso Wit scheerzeep SOC 2-band Schick Injector Schick blade (5) Proraso Groen ASL Nivea Sensitive ASB Nou, wat een verwennerij op de vroege ochtend! De Proraso zeep is heerlijk, een fijne geur om te gebruiken. SOC doet het fantastisch! 30 seconden geladen, daarna nog een kleine minuut doorkloppen in de scheerkom en er komt een heel mooi schuim dat meer dan voldoende was voor mijn gebruikelijke 3 gangen. De SOC houdt het schuim prima vast, is stevig genoeg om het in te wrijven op het gezicht, maar ook zacht genoeg om mee te geven met de 'schilderbeweging' (does that make any sense?!?!). Anyway, ik genoot ervan. De Schick doet het nog steeds redelijk goed, ik krijg de juiste druk (of beter gezegd de juiste niet-druk) beter te pakken. Persoonlijk vind ik het mesje nu wel redelijk trekkerig, maar ik ga het nog één dag extra geven, kijken of het morgen nog zo voelt, of juist minder. De Proraso ASL was wel even een verrassing. De geur deed minder vermoeden wat ik voelde; een kick in the head Maar als dat eenmaal weg is, wat een heerlijke frisse kop heb je dan. Om toch wat verzachting te krijgen de Nivea gebruikt (maar misschien dat daar nog eens Proraso Groen ASB voor komt, maar dan moet er eerst maar eens wat op zijn...).
Recommended Posts