Someone6465 Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Hallo allemaal, Een tijdje geleden vertelde ik jullie dat ik flink last had van irritatie en vroeg ik jullie om hulp. Jullie adviseerde mij om het proefpakket met de krabbertjes aan te vragen en deze manier van scheren eens te proberen. Nu anderhalve week nadat ik het proefpakket heb ontvangen ben ik zeer tevreden en wil ik graag mijn eerste krabber aanschaffen. Ik heb weet nu echter niet zo goed welke krabber ik het beste aan kan schaffen. Ook weet ik niet zo goed waar ik de spullen (zeep, kwast, mesjes) het beste kan bestellen. Welke mesjes ik neem en welke zeep ik neem ben ik wel uit denk ik, hier kon ik immers mee experimenteren door het proefpakket. Tussen de twee krabbers die in het pakket zaten merkte ik echter niet zo veel verschil. Ik hoor het graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Neem een krabber met een type 89 kop, van muhle, merkur of edwin jagger. Zeep en mesjes enzo, kun je bij onze huis-dealer BdF bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Je zou ook kunnen kijken naar vintage-krabbertjes. Gillette heeft er miljarden gemaakt natuurlijk die je voor prijzen vanaf redelijk tot ridicuul duur kunt vinden. Zowel op de rommelmarkt als hier in de vraag en aanbod vind je ze regelmatig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Een Merkur 34c of een Muhle r89 is inderdaad een goede eerste krabber. Ook Pearl heeft een varia aan krabbers die wel geschikt zijn denk ik. Omega en Semogue hebben erg goede kwasten tegen een betaalbare prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Hangt een beetje van het te besteden bedrag af. Met een Edwin Jagger 89l (die l staat vooe "lined" wat weer slaat op de streepjes op het handvat) zit je sowieso niet verkeerd. Een Merkur Progress is een verstelbare krabber waardoor je iets extra hebt om mee te spelen. Verder kun je veel bij BdF bestellen. Vergeet dan de kortingscode niet. Scheelt toch weer een paar cent. Zaken als mesjes kun je ook vaak goed via ebay kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Ik sluit me aan bij voorgaande opmerkingen. De 89 kop is prima geschikt voor zowel beginner als gevorderde. Niet te mild, en zeker niet agressief. Een beetje een allemansvriend. En omdat de meesten hier wel zo'n krabber hebben (gehad) kunnen ze met deze krabber als uitgangspunt goed advies geven als je vervolgens vraagt om (iets) agressiever of juist milder. Ook via Marktplaats of eBay kun je vaak voor uiterst schappelijke prijzen, maar ook vaak voor uiterst ridicule, een mooie vintage krabber kopen. Voor wat de mesjes betreft: probeer een samplepakket of kijk op Tryablade.com waar je mesjes, weliswaar tegen een hogere prijs, per stuk kunt bestellen. Zeep is een kwestie van smaak. Wil je crème of echt zeep? Veel of juist weinig geur? Kijk eens op de site van BdF. Daar hebben ze voor elk wat wils, en ze kunnen je uitstekend adviseren. Qua kwast zou ik niet te duur gaan. Een Omega 10019 (varkentje) die wel wat prikkig is en tijd nodig heeft om ingewerkt te worden. Of een dassenharen kwast van Liojuny Shaving. Dit schijnt een erg goede kwast te zijn voor weinig geld. Als je even de zoekfunctie gebruikt vind je deze wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Ik zou ook een '89' kop adviseren. Ben ermee begonnen (EJ) en gebruik hem de laatste tijd weer bijna elke beurt. In mijn optiek helemaal top. Verder is de Omega die je bij Trekpleister koopt voor minder dan 4 euro een prima kwast om mee te beginnen. Mesjes zijn verkrijgbaar bij de Hema. Zeepjes zijn er volop in de winkel. Vergulde Hand, Tabac, Arko ( als je een Turkse winkel in de buurt hebt). Het hoeft allemaal niet ingewikkeld en duur in den beginne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Barbiers di Figaro Scheerwinkel.nl Scheersalon.nl Manandshaving.nl Om er een paar te noemen.... Veel plezier met leuke spulletjes zoeken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwer Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Wat efsk zegt ben ik het mee eens. Probeer een vintagd Gillette tech. Staat er een op marktplaats een ball end tech. Is aluminium dus wel licht, maar ik heb er ook zo een en scheert uitstekend. Je moet niet meef dan E 10 bieden is mijn advies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwer Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Met een beetje geluk ben jd voor een euro of 7 a 8, de man en heb je een prima krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Ik raad je aan het volgende te doen, mesjes: http://www.ebay.com/itm/35-MIXED-SAMPLER-RAPIRA-SPUTNIK-VOSKHOD-GILLETTE-DOUBLE-EDGE-RAZOR-BLADES-/311212242021?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4875b1f465 Of als je het aan durft koop je er direct 100 http://www.ebay.com/itm/100-NEW-VOSKHOD-RAPIRA-DOUBLE-EDGE-SAFETY-RAZOR-BLADES-/161617829372?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25a12c5dfc dat zijn mijn favorieten, weet niet of die in het pakket zaten. Zie ook deze review http://gladdepraatjes.com/review-voshkod-scheermesjes/ http://www.goedkoop-natscheren.nl/2014/03/voskhod-de-mesjes.html Zepen, wat ik daar over kan zeggen is, begin gewoon met een pukje vergulde hand scheerzeep of creme, of palmolive scheercreme of iets dergelijks. Betreft een kwast, ik zou een goedkope omega op de kop proberen te tikken. Betreft de scheerkop ben ik het eens met een 89 kop, maar ik zou niet te gek doen met bestellen. Je bent nog vrij jong en geld groeit niet aan een boom, later kan je eens een luxer zeepje kopen, maar de producten die ik hier opnoem werken prima, betreft de aftershave zou ik bij de hema de deze kopen voor 3 euro. http://www.hema.nl/winkel?fh_location=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2Fpnl_product_type%3E%7Bbooks%3Bshop%7D%2F%24s%3Daftershave&fh_secondid=pnl_60600026 Succes ermee, je zou makkelijk voor lange tijd onder de pannen zijn met dat wat ik opnoemde. Tip: Als je echt gek wil doen kun je bij het kruidvat ook nog een blokje aluin kopen, of elders dit kun je na het scheren nat maken en over je gezicht laten gaan. Dit geeft ook wat feedback als je over de huid gaat en verkoelt een beetje meen ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts