Jump to content

-ko- heeft jullie ook gevonden

-ko-

Recommended Posts

Hoi!

Ik ben -ko-, a.k.a. Bas en ik kom uit het mooie Bergen op Zoom. :) Waar Brabant Zeeland kust, geloof ik. ;)

Een x aantal maanden geleden in contact gekomen met DE scheren omdat ik geen zin meer had om 20 euro aan 4 Gilette Fusion mesjes uit te geven. Dat was op Tweakers. Eerst een Rimei besteld op DX, toen nog even met scheerschuim uit de bus geschoren en toen een Vergulde hand kwast met dito zeepje op de kop getikt.

Kwast was een beetje troep, de knot liet snel los van de houder en de zeep opkloppen was een uitdaging. Stug doorgezet, nieuwe kwast gekocht, en een Gilette Tech uit China via Dequi-Long gekocht. :)

Vorige maand een Badger kwast (ik geloof een Muhle, maar er stond geen merk bij op de site) en een proefsetje mesjes + een pot Prorasa gekocht bij shaving.ie en nu ben ik echt verkocht aan het DE scheren.

Ik ben er niet van overtuigd dat alles zo goedkoop mogelijk moet. Scheren is een noodzakelijk kwaad en ik vind het gewoon leuk om er een ritueeltje van te maken samen met het nemen van een douche 's ochtends. Naar mate ik meer tijd in de badkamer met DE spul doorbreng hoe beter het gaat.

Op dit moment druk bezig met het verkennen van mesjes. Ik vind dat ik best goed kan beoordelen wat ik wel en niet goed vind. Derby en Temor zuigen, Feather en Astra Platinum zijn top. :)

Over een paar maanden wil ik overstappen op een merk krabber omdat ik mezelf die luxe gun en omdat ik mijn Gilette Tech (die heerlijk scheert) niet mooi vind met dat plastic handvat.

De scheercommunity op tweakers heb ik altijd heel tof gevonden, ik hoop hier nog heel veel te leren in de gemoedelijke sfeer die ik al gewend ben!

Welkom - ko-!

Leuk om te lezen! Heb je al een idee wat voor krabber je zoekt? Meer van hetzelfde of juist wat anders? Nieuw/vintage/mild/agressief/open comb, etc.

Ik hoop met jou dat het hier net zo gemoedelijk kan zijn als op Tweakers, maar dat hebben we natuurlijk grotendeels zelf in de hand :D

Welkom -ko-, ik ben ongeveer op dezelfde manier als jij begonnen ongeveer een jaar geleden, precies met die "set" van krabber en kwast ook. En ook bij mij viel die kwast uit elkaar ;)

De steel van de Rimei past trouwens ook op je Gillette Blue, niet dat het dan opeens een kwaliteitskrabber wordt, maar dan ziet hij er wel wat beter uit.

Mooi om te horen dat je de Chinese Gillette Tech bevalt, al begrijp ik best dat je een krabber wilt die er luxer uit ziet, de suggestie van Marzman zou je dan ook kunnen overwegen.

Ik weet het, maar de steel van de Gilette past niet op de Rimei en die gebruik ik onder de douche voor wat andere 'regio's'. ;)

Ik heb geen idee wat voor krabber ik wil. Ben druk bezig met onderzoeken naar wat er is. Ik wil wel een wat agressievere krabber, denk ik. :)

Ik wil ook wel een andere hoor. Ik vind de Pearl krabbers erg mooi, maar denk dat die iets te agressief voor me zijn. Zoals die Gillette Blue is vind ik het eigenlijk goed (wat ook de noodzaak wegneemt voor een andere krabber ;)). Of een DE89, ik stel me voor dat die hetzelfde scheert ongeveer maar dan van wat betere materialen.

De steel van de Gillette Blue past trouwens ook op de Rimei, ik heb hem daar opgezet om niks kwijt te raken.

De Edwin Jagger DE89L is ook een stukkie agressievere dan de Gillette Blue, ja ik noem hem Chinese Gillette Tech, want Super Gillette Blue is eigenlijk de naam van de mesjes die ze ook maken, de kop is ja gewoon een Tech kop en dan ook nog met Gillette erop 8-)

Edwin Jagger DE89L ben ik zelf trouwens mee begonnen en ik heb hem nog steeds en doe hem echt niet weg :D

Hallo Ko, leuk, dat je het forum ook hebt gevonden. Ik kan je van harte de Weber razor aanbevelen. Is niet te agressief

en super in combi met een Feather mesje. Bovendien kwam hij er bijzonder goed uit in een megatest van RVS messen

op de Shavenook en is met 70 US $ in vergelijking met de rest ook nog eens spotgoedkoop! Gewoon via Amazon

te koop.

Grt Frans