Jump to content

Recommended Posts

Posted

September 2014 op de bonnefooi aangeschaft i.c.m. een Koraat Basic I maar ik zie ze nu niet meer op de website staan. Intussen heb ik wel enig vergelijkingsmateriaal (Shavemac, Plisson, Semogue, Simpson) en is het m'n favoriete kwast. De robuustheid spreekt me aan en de haren voelen prettig.

• kwast diameter: 26 mm

• kwast lengte: 55 mm

• totale lengte: 125 mm

• handvat diameter (max.): 37 mm

• soort haar: ?

• soort hout: Grenadille

P1060451.thumb.JPG.45108d314b8c4950ce359eccfe5eca70.JPG

P1060449.thumb.JPG.0c7dd47d8026cd300aa9232d917031e4.JPG

Posted

Leuk greepje. Ik heb vandaag nog gezocht op de site nadat ik je bericht aangaande Koraatkwast las maar kon m al niet vinden inderdaad. Lucky bastard. En een mooie Damast, en een unieke kwast :-)

Als je het vergelijkt met de Plisson, hoe zijn dan de schuimeigenschappen? Hoe doettie het met kopsoppen?

Posted (edited)

Bedoel je met de synthetische Plisson? Het meest opvallende verschil is de stugheid van de haren. Persoonlijk vind ik de Plisson te slap. M'n dassenharen Plisson is dan weer meer stekelig. De Koraat kwast vind ik het meest lijken op m'n fijn dassenharen Shavemac maar dan veel groter. Als kopsoppen het direct opschuimen op het gezicht betekent, heb ik daar niet zo veel ervaring mee. Ik gebruik bijna altijd een scuttle. Ten aanzien van het opschuimen, komt de synthetische Plisson er bij mij het slechtste uit. Bij de dassenharen kwasten merk ik niet veel verschil.

Edited by Guest
Posted

Mooie kwast, hij heeft er ook maar enkele gemaakt als ik me niet vergis. Best mogelijk dat hij koppen gebruikt heeft van Shavemac.