Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Kropp 5/8 ronde teen

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS zagara gelsomino forte asb

Vandaag weer de kleine Kropp aan de beurt. In drie gangen weer een VLS resultaat. De aluin gaf een paar marginale prikjes, de Pinaud gloeide voornamelijk. Afgemaakt met de TFS asb.

Posted

Lord L6

Rapira Platinum Lux (12)

Plisson L'Occitane

Dusy Kabinett

Cien X-Bolt aftershave

Hema Sensitive ASB

Posted

Kop onder de kraan

Proraso Groen Preshave

Bluebeards Revenge Best Badger

TOBS Shaving Shop

Mühle R89 Grande

Mühle Blade (3)

Suavecito Bay Rum

Baume.be ASB

Lang geleden dat ik me rond 06:00 uur 's ochtends geschoren heb. Eerst lenzen in, anders gaat het helemaal mis... Proraso is wel lekker fris en maakt je wakker. De combi Bluebeard met welke crème dan ook is altijd een succes. De Shaving Shop is een lekkere geur voor de vroege ochtend als je nog niet te sterk wilt. Mesje van Mühle doet het nog steeds lekker. In 3,5 gangen glad. De Bay Rum wat spaarzamer aangebracht, nagenoeg geen prik. De opfrissende Baume.be ASB als laatste. Mijn dag kan niet meer stuk!

Posted

Zo vandaag was het weer eens zo ver de 2e keer sinds ik mijn avontuur met open messen ben begonnen een snee bij mijn rechter bakkebaard. De snee is een klein beetje schuin dus ik denk dat ik een verkeerde hoek met het op de huid zetten van het mes heb gemaakt. Al heb ik vandaag voor de 2e keer mij nieuwe Koraat barbers notch gebruikt (niet voor de 2e keer mee gesneden dat was een maand of 4 geleden) en daar zit wel een veinig puntje. Misschien in de toekomst deze een klein beetje afronden? Gelukkig had ik nog wat aluin (zonder voetje ;) ) liggen en daardoor is de snee wel dichtgegaan.

Al met al niet echt een lekkere start van de maandag :!:

Posted

Gillette slim adjustable

Lord platinum

Semogue 1305

Proraso groen pre

Proraso groen scheercreme

Proraso groen aftershave lotion

Proraso groen aftershave balsem

Posted

Vandaag de 13de

Gillette oc old

Rapira platinum lux 2x

Palmolive creme

Syntheet ebay

Aluin

Proraso splash

Rapira is wel een goed mesje. Zien hoelang die het uithoud

Posted

Kan het simpeler? En toch goed!

Feather Popular krabber

Personna Platinum Chrome mesje (geen idee hoeveelste keer)

The Grooming Company synthetische kwast

Palmolive stick

Pitralon Classic aftershave

Twee scheergangen, simpel en goed.

Posted

- Pre Proraso groen

- Lord L6

- Astra (3)

- Proraso groen

- Omega 10098

- Aluin

- Lime Sec Pinaud

- Hema sensitive asb

Guest Gusto
Posted

Setup:

E.J. Diamond Krabber

Astra S.S. (blauw) Mesje (3)

Semogue SE 2013 Kwast

Proraso Wit Zeep

Proraso Wit ASB

Resultaat:

VGS :)

Deze zeep, blijft een van mijn favorieten, rijk schuim en een subtiele geur.

Mesje blijft goed presteren. :D

Posted

Plisson L'Occitane

Mitchells Wool Fat

Franse Bakelieten krabber (Wardonia?)

Lord New Platinum Class (x3)

Tunney Aluin

Alcolado Glacial

Posted

EJ 89 l

Astra sp 4*

Omega 10019

Tobs L&L

Gillette AS gel

De combi EJ en Astra sp gaat lekker. Mesje blijft nog zitten. De Tobs welke door mij enige tijd geleden hier gewonnen is laat zich kopsoppend makkelijk opschuimen. Geur is apart te noemen, iig meer geschikt voor lente/zomer dan herfst/winter. Scheereigenschappen zijn zonder meer in orde.

Posted

Gillette Fatboy stand 9

Feather mesje

TOBS blauw

Wilkinson kwast das

Aluin

Nivea MenQ10 skin energie

Standje 9 nog nooit gedaan maar moest er eens van komen…

Wat een aggressie! Hield de Fatboy 't meest met maar 2 vingers vast omdat ik anders nog bang ben dat er nicks ontstaan maarrrr niets van dat!

Heb zelfs nog een 3e pass gedaan, wat ik normaal echt bijna niet doe en heb nu bijna bbs (onder m'n onderkaak voel ik tegen haargroei een heeel klein beetje scratch)

Was leuk maar ik denk dat ik gemiddeld rond 7 goed zit. Alleen op m'n hals een klein beetje prik vd aluin, maar verder een lekkere scheerbeurt gedaan.

Posted

Een shave op de avond na een hele lange dag. Enorm moe maar scheren moet hoognodig gebeuren.

Gekozen voor mijn reis en vakantie setup:

• geen pre
  • Merkur Progress op 4
  • Voskhod *2
  • Semogue 620
  • Dr Harris Arlington stick
  • Speick after shave balm

Super glad. En nu naar bed.

Posted

- ERN The Crown & Sword Razor 6/8

- Jerusalem silvertip

- BdF raffinato

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- The Shave Doctor aftershave gel

Vandaag deze ERN weer aan de beurt. Als een warm mes door de boter glijdt ze door de baard. Na drie gangen is het resultaat een VLS. Enkele prikjes van de aluin alsook van de Pinaud. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Ben Hur

Lord platinum

Muhle silvertip fibre

TFS Tabacco Verde forte

Aqua Velva

Posted

Kop onder de kraan

TOBS Preshave Oil Sandalwood

Saponificio Varesino Felce Aromatico

Omega 10098

Mühle R89 Grande

Mühle blade (4)

Suavecito Bay Rum

Biotherme Homme ASB Antifeu

Biotherme EdT

De SV en Biotherme passen prima samen. Frisse geuren. Alhoewel ik de SV bijna te licht vind. Schuim maken blijft een uitdaging in deze combi met de Omega. Misschien langer laden? Iets meer water? Mesje gaat nog lekker.

Posted

Lord L6

Rapira Platinum Lux (13)

Plisson L'Occitane

TFS Ginestra di Taormina forte

Cien X-Bolt aftershave

Hema Sensitive ASB

Ook de 13e scheerbeurt met dit mesje levert een lekker glad resultaat in de gebruikelijke twee passes. De geur van de Ginestra di Taormina geeft mij echt het gevoel van voorjaar. Fijne dag allemaal.

Posted

arganolie

Santa Maria Novella scheercrème

Koraat kwast

damasten Koraat, 8/8, rechte punt

Proraso groen ASL

shae butter

Hij is binnen! Ik zal straks een fotootje plaatsen. Ach wat kan ik ervan zeggen na een eerste keer. Ook deze scheert voortreffelijk en voor mijn gevoel iets 'zachter' dan m'n andere Koraat. Of dit nu komt door de slijping of het staal, ik heb geen idee. De Santa Maria Novella bevalt me wel. Het is een aangename zeep met een subtiel mintje. De Mongoose met een Kai Captain mild heeft me met de tweede gang geholpen.

Posted

Vandaag met kwast geschoren die ik van Rolf heb gekregen en die maakte een super soppie, de tabak scheerschuim van Marco gebruikt en die bleef deze keer heel best .

Vervolgens met klassiek mes geschoren van mijn oom en eerste mes Kron Punkt voelt voor mijn gevoel niet scherp :cry::cry::cry: heel vreemd want als Rolf er mee scheert heeft hij nergens last van maar ik heb het gevoel dat ik echt druk moet zetten om iets weg te halen ??? daarna met de Candidius verder geschoren en die ging super, 2e ronde met mijn shavette geschoren .

Posted

Koraat kwast

Messen heb ik wel van hem gezien maar kwasten niet, maak daar ook eens een foto van a.u.b. :D

Posted

Koraat kwast

Messen heb ik wel van hem gezien maar kwasten niet, maak daar ook eens een foto van a.u.b. :D

Op de 'show je aankopen' van 11 februari dit jaar kun je al een glimp opvangen.

Posted

Koraat kwast

Op de 'show je aankopen' van 11 februari dit jaar kun je al een glimp opvangen.

Oke daar stond niet bij dat het een Koraat kwast was. Ziet er mooi uit hoe bevalt die?

Posted

Merkur 37c slant

Astra SP

Whipped Dog Silvertip

TOBS Peppermint

Speick ASL

DVH ASB

Vandaag was het tijd om de baardgroei van 3 dagen weg te maaien. En hoe?! Deze Merkur laat na 2,5 pass niks meer staan. De TOBS Peppermint is heerlijk met dit weer, verkoelend en de scheereigenschappen zijn prima. In tegenstelling tot de kokosnoot variant krijg ik hier geen uitslag van. Blijkbaar zat er in die andere toch iets waar ik niet tegen kan.

Alles afgemaakt met de Speick ASL en DVH ASB, puur voor de verzorging aangezien al mijn "goede" ASB's op zijn en ik misschien de overstap wil maken naar splashes. En daarnaast wil ik alles opmaken voordat er weer nieuw spul komt.

Dus binnenkort maar eens op zoek naar een goede splash en asb. En dan de afweging maken.