Jump to content

SOTD 22.7.2013 - 28.7.2013

wii4all

Recommended Posts

setup:

shavette - derby 3x gebruikt

palmolive shaving cream

vergulde hand aftershave balm

van tevoren altijd even een hete vochtige handoek op mijn gezicht houden dat alles lekker warm wordt. vervolgens lathertje opgesmeerd die voor mijn gevoel bij de palmolive iets te dik is weet iemand of ik iets fout doe of is dat gewoon zo? verder heerlijk geschoren paar keer met de hoekjes van het mes geprikt maar verder heerlijk zacht resultaat weer! daarna gezicht lekker afgespoeld met koud water en vervolgens aftershave balm erop. paar plekjes even wat pikken maar verder helemaal goed! heerlijk met dit weer :D

Mijn eerste SOTD. Vandaag met mijn no6 kwast, mijn koperen scheerkop, vergulde hand zeep en mijn 1961 Gillette Fatboy geschoren. De Fatboy is vandaag binnengekomen. Meteen schoongemaakt..

20130722_192449.jpg

Wat een heerlijke krabber is dat toch :D en alles zat er nog bij. Mesjes, doosje, krabbertje en de handleiding.

20130722_192541.jpg

20130722_192606.jpg

Latheren van de DVH zeep ging als van ouds lekker. De no6 weet altijd binnen een paar slagen een goede lather op te kloppen. Waarna de Fatboy i.c.m. een personna mesje de lather en mijn stoppels doet laten verdwijnen.. een lekkere 2e en 3e pass zorgen voor een heerlijk glad geschoren gevoel. Dit alles op stand 4 van de dial. Na deze passes de Nivea ASB er over en met een heerlijk fris gevoel naar de tuin gelopen.

**Edit** Fotos aangepast die waren wat .. klein en nog wat typos verwijderd.

Semogue 830

TFS Rasero Eucalypto

Merkur Progress op 3

Gillette Bleue Extra (NOS)

Osage Rub

De TFS creme heeft niet zoveel menthol als Proraso groen, laat staan Palmolive mentholato. De geur en slickness zijn echter stukken beter wat mij betreft. Dat resulteerde in een bijna BBS in 2 passes. Nul irritatie of "weepers", een prima scheerbeurt weer!

Semogue 830

TFS Rasero Eucalypto

Merkur Progress op 3

Osage Rub

De TFS creme heeft niet zoveel menthol als Proraso groen, laat staan Palmolive mentholato. De geur en slickness zijn echter stukken beter wat mij betreft. Dat resulteerde in een bijna BBS in 2 passes. Nul irritatie of "weepers", een prima scheerbeurt weer!

Klopt, een stuk subtieler dan Proraso maar wel een fijne creme!

/me moet die Palmolive echt eens gaan proberen....

Donderdag:

TOBS Grapefruit

Simpson Tulip 2 in 2 band

Merkur Progress

Proraso splash, na enkele minuten gevolgd door nog een beetje Osage Rub voor wat extra menthol

Vrijdag:

Proraso groen (zeep, geen creme)

Omega #34

Merkur Progress

Alcolado Glacial

WTG/XTG, afgeblust met Alcolado Glacial. De eerste keer dat ik deze mentholbom gebruikte als aftershave. Ik denk dat ik Osage Rub wat fijner vindt, mijn huid voelde wat droog aan, wat ik niet heb met Osage Rub. De verkoeling is echter van het bovenste niveau!

Vanmorgen heb ik mij geschoren met:

Omega "trekpleister" scheerkwast

Palmolive Classic scheercreme

Mühle R89 krabber

Personna Platinum Chrome mesjes (de Amerikanen noemen ze "Personna Reds")

Nivea Sensitive aftershave

Vooraf heb ik mijn gezicht gewassen met een Frans amandelzeepje van Dille en Kamille :)

(scheerzeep en creme schuimen veel beter op een schoon gezicht)

Had al een tijdje geen porasso mee gebruikt voor lather toch wel weer lekker

Setup

Ej89

Best badger

Porasso groen

After shave balm porasso wit

Feather mesje gebruikt is wel super bevallen, was de eerste keer

uploadfromtaptalk1374945412725.thumb.jpg.026c41671846461fc61c5234cf13cae8.jpg

Mijn eerste shave van de dag.

Tabac scheer creme

Tabac aftershave balsem

Verguldenhand kwast

Verguldenhand aluin blokje (is laats uit mijn hand gevallen waardoor het mooie houdertje in stukken ligt)

Dovo Cellidur hol 5/8 open mes.

[align=center]28.07.2013

Reiniging: VSC Face Wash MOD

Pre-shave: Dermalogica Pre-Shave Guard

Scheerkwast: Semogue 1250

Scheercrème: TOBS Grapefruit Shaving Cream

Scheermes: Gillette Fatboy + Feather mesje

Aftershave: TOBS Jermyn Street Aftershave[/align]

sotd_280713.jpgsotd_280713a.jpg

Het is weer zondag, dus weer eens lekker de tijd genomen voor een heerlijke scheerbeurt.

Begonnen met een gezichtsreiniging met lichte exfoliatie. Scheerkom gevuld met heet water, kwast erin en hop, onder de douche.

Opkloppen van schuim ging prima met de Semogue 1250. Aanbrengen op het gezicht iets minder, maar dat komt wellicht doordat ik vandaag de kwast pas voor het eerst gebruik. De TOBS Grapefruit scheercrème ruikt behoorlijk sterk. Zeker niet onaardig, maar toch even wennen.

In verband met de door Lampuhkap opgelegde "straf" , vandaag met de Fatboy geschoren met een nieuw Feather mesje. Eerste pass WTG, stand 9 en tweede pass ATG, stand 7. Scheert prima!

Deze ochtend lekker rustig aan gedaan en overal de tijd voor genomen, met als resultaat een BBS.

De dag is goed begonnen!

[align=center]28.07.2013

Opkloppen van schuim ging prima met de Semogue 1250. Aanbrengen op het gezicht iets minder, maar dat komt wellicht doordat ik vandaag de kwast pas voor het eerst gebruik. De TOBS Grapefruit scheercrème ruikt behoorlijk sterk. Zeker niet onaardig, maar toch even wennen.

Vrijwel alle Semogue varkensharen kwasten hebben een behoorlijke inwerktijd nodig voordat ze lekker zacht worden. Bij sommige kwasten is dat al na een paar scheerbeurten al het geval, maar ik heb ik Semogue 620 die tientallen scheurbeurten/testlathers nodig had.

Goed weken, latheren en goed laten opdrogen zodat de uiteinden van de haren splijten.

Mijn eerste SOTD. Vandaag met mijn no6 kwast, mijn koperen scheerkop, vergulde hand zeep en mijn 1961 Gillette Fatboy geschoren. De Fatboy is vandaag binnengekomen. Meteen schoongemaakt..

20130722_192449.jpg

Wat een heerlijke krabber is dat toch :D en alles zat er nog bij. Mesjes, doosje, krabbertje en de handleiding.

20130722_192541.jpg

20130722_192606.jpg

Latheren van de DVH zeep ging als van ouds lekker. De no6 weet altijd binnen een paar slagen een goede lather op te kloppen. Waarna de Fatboy i.c.m. een personna mesje de lather en mijn stoppels doet laten verdwijnen.. een lekkere 2e en 3e pass zorgen voor een heerlijk glad geschoren gevoel. Dit alles op stand 4 van de dial. Na deze passes de Nivea ASB er over en met een heerlijk fris gevoel naar de tuin gelopen.

**Edit** Fotos aangepast die waren wat .. klein en nog wat typos verwijderd.

Dat zilverkleurige schaaltje komt me bekend voor. Heb iets soortgelijks van de Hammam producten die Danielle

in haar productenrange heeft. Het zijn handgemaakte (geklopte) bakjes van messing en voorzien van een zilverkleurige laag. Ze zijn niet echt goedkoop, maar wel mooi om te zien vind ik.

Morgen staan er scheerhanddoeken op de site Van Voldaan gebaseerd op Hammam baddoeken.

Gemaakt met een speciale weeftechniek waardoor een soort wafelpatroon ontstaat, 100% katoen en super absorberend.

Zojuist een beetje nostalgisch:

Tabac crème

Weber met Astra

Wilkinson boar (hoop dat de Semogue snel komt...)

TFS preshave

TFS Balm

Voor de leuk nog wat Tabac Original..

Het nostalgische zit hem dan in de Tabac producten

Mijn vader gebruikte dit altijd, zodoende blijft het dan "hangen".