wii4all Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Post hieronder je "Shave of the Day's" van deze week! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickmabsoot Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 setup: shavette - derby 3x gebruikt palmolive shaving cream vergulde hand aftershave balm van tevoren altijd even een hete vochtige handoek op mijn gezicht houden dat alles lekker warm wordt. vervolgens lathertje opgesmeerd die voor mijn gevoel bij de palmolive iets te dik is weet iemand of ik iets fout doe of is dat gewoon zo? verder heerlijk geschoren paar keer met de hoekjes van het mes geprikt maar verder heerlijk zacht resultaat weer! daarna gezicht lekker afgespoeld met koud water en vervolgens aftershave balm erop. paar plekjes even wat pikken maar verder helemaal goed! heerlijk met dit weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Mijn eerste SOTD. Vandaag met mijn no6 kwast, mijn koperen scheerkop, vergulde hand zeep en mijn 1961 Gillette Fatboy geschoren. De Fatboy is vandaag binnengekomen. Meteen schoongemaakt.. Wat een heerlijke krabber is dat toch en alles zat er nog bij. Mesjes, doosje, krabbertje en de handleiding. Latheren van de DVH zeep ging als van ouds lekker. De no6 weet altijd binnen een paar slagen een goede lather op te kloppen. Waarna de Fatboy i.c.m. een personna mesje de lather en mijn stoppels doet laten verdwijnen.. een lekkere 2e en 3e pass zorgen voor een heerlijk glad geschoren gevoel. Dit alles op stand 4 van de dial. Na deze passes de Nivea ASB er over en met een heerlijk fris gevoel naar de tuin gelopen. **Edit** Fotos aangepast die waren wat .. klein en nog wat typos verwijderd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Dinsdag: Semogue SOC Special Edition 2012 Proraso groen zeep Merkur Progress Gillette Bleue Extra (NOS) Osage Rub Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 EJ DE89 Barley met Shark mesje EJ BBB Palmolive classic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 [align=center]23.07.2013 Edwin Jagger Silvertip Proraso Pre Shave Gillette Super Speed Bluebeard's Revenge Shaving Cream Bluebeard's Revenge Aftershave Cologne [/align] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Semogue 830 TFS Rasero Eucalypto Merkur Progress op 3 Gillette Bleue Extra (NOS) Osage Rub De TFS creme heeft niet zoveel menthol als Proraso groen, laat staan Palmolive mentholato. De geur en slickness zijn echter stukken beter wat mij betreft. Dat resulteerde in een bijna BBS in 2 passes. Nul irritatie of "weepers", een prima scheerbeurt weer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Doe je weer goed. Maar over een paar dagen, gaan wij aan de Menthol Shave Off Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oogje Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Semogue 830TFS Rasero Eucalypto Merkur Progress op 3 Gillette Bleue Extra (NOS) Osage Rub De TFS creme heeft niet zoveel menthol als Proraso groen, laat staan Palmolive mentholato. De geur en slickness zijn echter stukken beter wat mij betreft. Dat resulteerde in een bijna BBS in 2 passes. Nul irritatie of "weepers", een prima scheerbeurt weer! Klopt, een stuk subtieler dan Proraso maar wel een fijne creme! /me moet die Palmolive echt eens gaan proberen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Proraso groen Gillette Super Adjustable Black Beauty, 7-5-3 Shark mesje Boss Orange as Drie passes, niks geen nicks (..) en BBS. Dik tevreden dus. btw: super mes Shockwave!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wii4all Posted July 24, 2013 Author Share Posted July 24, 2013 Edwin Jagger DE89 met astra groen EJ Best badger kwast EJ Cooling menthol scheercreme After shave balm porasso aloe (wit) Was het pakket dat ik van shave and more gewonnen had. Uitgebreide review van de scheercreme hier: viewtopic.php?f=16&t=335 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Donderdag: TOBS Grapefruit Simpson Tulip 2 in 2 band Merkur Progress Gillette Bleue Extra (NOS) Proraso splash, na enkele minuten gevolgd door nog een beetje Osage Rub voor wat extra menthol Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Het was frisse donderdag: Proraso pre-shave (brrr) Palmolive al Mentolo (dubbel brrr) Floid Blue (brrr) Gereedschap bestond uit de Merkur 34C en Muhle Retro kwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Vrijdag: Proraso groen (zeep, geen creme) Omega #34 Merkur Progress Gillette Bleue Extra (NOS) Alcolado Glacial WTG/XTG, afgeblust met Alcolado Glacial. De eerste keer dat ik deze mentholbom gebruikte als aftershave. Ik denk dat ik Osage Rub wat fijner vindt, mijn huid voelde wat droog aan, wat ik niet heb met Osage Rub. De verkoeling is echter van het bovenste niveau! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Vanmorgen heb ik mij geschoren met: Omega "trekpleister" scheerkwast Palmolive Classic scheercreme Mühle R89 krabber Personna Platinum Chrome mesjes (de Amerikanen noemen ze "Personna Reds") Nivea Sensitive aftershave Vooraf heb ik mijn gezicht gewassen met een Frans amandelzeepje van Dille en Kamille (scheerzeep en creme schuimen veel beter op een schoon gezicht) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wii4all Posted July 27, 2013 Author Share Posted July 27, 2013 Had al een tijdje geen porasso mee gebruikt voor lather toch wel weer lekker Setup Ej89 Best badger Porasso groen After shave balm porasso wit Feather mesje gebruikt is wel super bevallen, was de eerste keer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Door die bewogen foto lijkt je DE89 wel een open comb krabber En proraso is inderdaad heerlijk met dit weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wii4all Posted July 28, 2013 Author Share Posted July 28, 2013 Hèhè foto's maken als het donkerder is is lastiger voor mij blijkt wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 Mijn eerste shave van de dag. Tabac scheer creme Tabac aftershave balsem Verguldenhand kwast Verguldenhand aluin blokje (is laats uit mijn hand gevallen waardoor het mooie houdertje in stukken ligt) Dovo Cellidur hol 5/8 open mes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 [align=center]28.07.2013 Reiniging: VSC Face Wash MOD Pre-shave: Dermalogica Pre-Shave Guard Scheerkwast: Semogue 1250 Scheercrème: TOBS Grapefruit Shaving Cream Scheermes: Gillette Fatboy + Feather mesje Aftershave: TOBS Jermyn Street Aftershave[/align] Het is weer zondag, dus weer eens lekker de tijd genomen voor een heerlijke scheerbeurt. Begonnen met een gezichtsreiniging met lichte exfoliatie. Scheerkom gevuld met heet water, kwast erin en hop, onder de douche. Opkloppen van schuim ging prima met de Semogue 1250. Aanbrengen op het gezicht iets minder, maar dat komt wellicht doordat ik vandaag de kwast pas voor het eerst gebruik. De TOBS Grapefruit scheercrème ruikt behoorlijk sterk. Zeker niet onaardig, maar toch even wennen. In verband met de door Lampuhkap opgelegde "straf" , vandaag met de Fatboy geschoren met een nieuw Feather mesje. Eerste pass WTG, stand 9 en tweede pass ATG, stand 7. Scheert prima! Deze ochtend lekker rustig aan gedaan en overal de tijd voor genomen, met als resultaat een BBS. De dag is goed begonnen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 Goed te horen dat het allemaal goed ging en dat de Fatboy goed bevalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 [align=center]28.07.2013Opkloppen van schuim ging prima met de Semogue 1250. Aanbrengen op het gezicht iets minder, maar dat komt wellicht doordat ik vandaag de kwast pas voor het eerst gebruik. De TOBS Grapefruit scheercrème ruikt behoorlijk sterk. Zeker niet onaardig, maar toch even wennen. Vrijwel alle Semogue varkensharen kwasten hebben een behoorlijke inwerktijd nodig voordat ze lekker zacht worden. Bij sommige kwasten is dat al na een paar scheerbeurten al het geval, maar ik heb ik Semogue 620 die tientallen scheurbeurten/testlathers nodig had. Goed weken, latheren en goed laten opdrogen zodat de uiteinden van de haren splijten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 Zondag: Barbiere di Figaro Esclusivo Semogue "The Shavenook" 2012 LE Muhle R41 (2011) kop op een UFO Kaiser handle Feather Osage Rub Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 Mijn eerste SOTD. Vandaag met mijn no6 kwast, mijn koperen scheerkop, vergulde hand zeep en mijn 1961 Gillette Fatboy geschoren. De Fatboy is vandaag binnengekomen. Meteen schoongemaakt.. Wat een heerlijke krabber is dat toch en alles zat er nog bij. Mesjes, doosje, krabbertje en de handleiding. Latheren van de DVH zeep ging als van ouds lekker. De no6 weet altijd binnen een paar slagen een goede lather op te kloppen. Waarna de Fatboy i.c.m. een personna mesje de lather en mijn stoppels doet laten verdwijnen.. een lekkere 2e en 3e pass zorgen voor een heerlijk glad geschoren gevoel. Dit alles op stand 4 van de dial. Na deze passes de Nivea ASB er over en met een heerlijk fris gevoel naar de tuin gelopen. **Edit** Fotos aangepast die waren wat .. klein en nog wat typos verwijderd. Dat zilverkleurige schaaltje komt me bekend voor. Heb iets soortgelijks van de Hammam producten die Danielle in haar productenrange heeft. Het zijn handgemaakte (geklopte) bakjes van messing en voorzien van een zilverkleurige laag. Ze zijn niet echt goedkoop, maar wel mooi om te zien vind ik. Morgen staan er scheerhanddoeken op de site Van Voldaan gebaseerd op Hammam baddoeken. Gemaakt met een speciale weeftechniek waardoor een soort wafelpatroon ontstaat, 100% katoen en super absorberend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 Zojuist een beetje nostalgisch: Tabac crème Weber met Astra Wilkinson boar (hoop dat de Semogue snel komt...) TFS preshave TFS Balm Voor de leuk nog wat Tabac Original.. Het nostalgische zit hem dan in de Tabac producten Mijn vader gebruikte dit altijd, zodoende blijft het dan "hangen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts