Harkos Posted April 8, 2015 Posted April 8, 2015 (edited) Nu ik deze Silver Star uit de Lord fabriek voor de 2e keer inzette, ik had vorig jaar 2 van mijn naamgenoot uit het zuiden gekregen, was ik wat sceptisch, daar het vorige mesje 5x meeging en middelmatig scoorde. Alles overziend, kan ik dat van dit mesje niet zeggen en scoort deze ruim voldoende met 8 scheerbeurten, waarvan de laatste eigenlijk abrupt minder was dan de rest. Waarschijnlijk is mijn continue verbeterende techniek hier debet aan, want ik merk vaker, nu ik me zo bewust bezighoud met het scheren, dat ik mesjes beter vind dan een vorige van hetzelfde soort. Mijn bijgestelde score voor dit mesje wordt dan mede door de vriendelijke prijs van de mesjes: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere, wel koopwaardig. 1- Het mesje doet het lekker soepel. Dit is het tweede mesje van dit soort, een goed jaar geleden van Talibeard gekregen om te proberen. De vorige hield het 5 scheerbeurten vol. Eens kijken wat deze brengt. In de Slim op 6 voelt het mesje soepel en vibreert zelfs ligt, wat de meeste mesjes niet doen in deze krabber. Blijkbaar dun en flexibel staal. De baard ging er in 3 rondes prima af. 2- Mesje doet het uitstekend en houdt zijn scherpte goed vast. In de 38C is het een zeer prettig gereedschap. Eigenlijk is deze krabber de allemansvriend, want wat je er ook in stopt, het is altijd prima, of het mesje moet wel erg slecht zijn, maar dat is deze niet. Deze is zeker een aantal gradaties beter dan een Derby. 3- Het mesje heeft nog een prima snit vanmorgen. Doet zeer prettig zijn werk. In de Ikon is het bijna niet te merken, dat er iets gebeurt, maar toch was de baard er in 2 rondes met wat bijwerken af. Het mesje ligt mooi opgesloten in de kop en snijdt ongemerkt door de baardharen. Dat met een zeer comfortabel gevoel. De 3 x, dat ik nu de Shavecraft heb gebruikt, maakt wel dat het mijn favoriete krabber dreigt te worden. 4- Het mesje lijkt wat minder te worden, nog niet slecht, maar toch de snit voelt minder. Ligt het mogelijk aan de krabber? Eigenlijk kan die Pearl wel met veel mesjes uit de voeten. Morgen maar eens zien wat er gebeurt. 5- De Silver Star heeft moeiteloos mijn 5 norm behaald. Nu eens kijken waar dit eindigt. In de adjustable op 6 ging het weer prima. Geen top beurt, maar zeker boven gemiddeld goed. 6- Het mesje houdt vol de 6e keer ging eigenlijk weer moeiteloos, 3 rondjes en nog even wat ontstoppelen op de hals zat er ruimschoots nog in. Mag morgen dus op voor de 7e x. In de Ikon Shavecraft nauwelijks te merken, dat dit mesje al vaker was gebruikt. Benieuwd of dat morgen in een andere krabber ook nog zo gaat. 7- Verrassend mesje, houdt het goed vol. Niet de simpelste krabber, die Fatip, maar de Silver Star houdt zich goed. Normaal lijken mesjes, die wat gebruikt zijn, wat trekkerig. Dat viel dus erg mee. 8- Het mesje was wat trekkerig. Vraag me af of hij morgen nog kan, maar dat mag ook na 8 x. De Tech met dit mesje is bruikbaar, maar niet bijzonder. Eigenlijk is die wel op. Morgen dus maar niet meer. Naar index Harkos Edited September 25, 2015 by Guest
Robert79 Posted April 8, 2015 Posted April 8, 2015 Ook ik heb deze gebruikt maar dan in de Lord L6 en in de Progress. Het blijft toch zeer persoonlijk, maar ik vond dit mesje wel wat ruw en ging bij mij 3x mee. Het is zeker niet zo goed als de Lord classic of de Lord super.
talibeard Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Een verlate reactie (ik had het draadje gemist...) maar toch. De Silver Star vind ik, net zoals bv. Rainbow, Racer, Big Ben, Crown en Shark, duidelijk een stap onder de Stainless mesjes van Lord zelf muv de Lord SS Cool. Eigenlijk zitten al die mesjes voor mij op ongeveer hetzelfde niveau en zijn ze gewoon net niet scherp genoeg. Ik kan me er best een keer mee scheren maar na 3 of 4 beurtjes zijn ze echt op en wat trekkerig zijn ze voor mij vanaf dag één al. Ik kan er ook weinig verschil tussen ontdekken maar of dat nou komt omdat het om allemaal dezelfde mesjes gaat is lastig te zeggen; als ze eigenlijk niet goed voldoen lijkt het natuurlijk allemaal op elkaar.
Guest Gusto Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Ik ken het mesje niet, maar trekkerig is voor mij, direct vervangen.
talibeard Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Ik ken het mesje niet, maar trekkerig is voor mij, direct vervangen. Vind ik niet zo simpel, er is trekkerig van feedback tot trekkerig van epileren zeg maar. Veel, vooral oudere, koolstofstalen mesjes hebben allemaal iets trekkerigs maar leveren vaak wel het gladste en huidvriendelijkste resultaat bij mij.
Recommended Posts