Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goedenavond!

Ik surf nu zo'n halfjaar op dit forum naar tips, tricks how to's en andere info maar had me tot nu toe nog steeds niet voorgesteld…

Ik ben Jeroen, 41 jaar oud en…

Wát ben ik blij dat ik vorig jaar mijn baard liet groeien!!!

In die periode ga je namelijk automatisch baardonderhoud dingen opsnorren op het internet en kom je natuurlijk ook op scheergerelateerde items uit waarbij je leest over de double edged en straight razor manier van scheren en de beide voor-en nadelen.

Ik zie voornamelijk alleen de voordelen omdat ik nu gladder dan ooit ben de laatste tijd, al is het alleen maar door bewuster te scheren…

Heb eigenlijk nog steeds geen tegentest gedaan met een cardridge waarbij met dezelfde aandacht voor jezelf wordt geschoren als met DE, maar buiten dat vind ik de oude stijl gewoon veel leuker, dus zie ik mezelf die vergelijking al niet eens maken, maargoed…

Mijn baard (die net zo lang was als die van de Kerstman) heb ik er in de eerste instantie afgetrokken met een open scheermes, nl. de Abraham Herder met prachtige olijfhouten scales uit de jaren '30, een hele spannende ervaring maarrrr 't ging best prima…!

Toch vond ik het onderhoudsaspect wel een dingetje dus ben ik al vlot overgegaan op DE.

Mijn lijst van krabbers is: (ik heb een hang naar oude dingen)

Gillette Fatboy E3 geloof ik

Gillette Slim Adjustable '65 k2

Gillette Bostonian '26

Gillette Single Ring achtige verzilverde krabber

Verder vond ik tot vd week nivea scheercreme prima, maar merk een groot verschil met TOOBS ivm met een vreselijke trekbek na het scheren, dus TOOBS stays…

Tot zover mijn achtergrond, jullie horen nog van mij!

Greetzz Jeroen

Posted

Welkom Jeroen! Je hebt mooie krabbers verzameld.

Ik ben benieuwd naar je Abraham Herder met mooie scales.

Je mag hem wat mij betreft hier voorstellen met een foto! :-)

In elk geval, veel plezier hier!

Posted

Van harte welkom! Een goede start zo. En als je TOBS al zo geweldig vindt, wacht maar tot je een zeep van bijvoorbeeld TFS of een Valobra zeep geprobeerd hebt! Ga maar vast ruimte in je kast maken :D

Guest Gusto
Posted

Welkom Jeroen!

Posted
Van harte welkom! Een goede start zo. En als je TOBS al zo geweldig vindt, wacht maar tot je een zeep van bijvoorbeeld TFS of een Valobra zeep geprobeerd hebt! Ga maar vast ruimte in je kast maken :D

Haha! Ja er is idd zóveel op de markt dat een grotere kast geen overbodige luxe lijkt…

Benieuwd of mijn vrouw daar ook blij van wordt… :shock:

Ikzelf denk van wel: rond Sinterklaas heeft ze van die goede Sint een Gillette Lady Champagne-gekleurd krabber gehad, ze heeft er zelf dus ook stiekum wel baat bij… 8-)

Posted
Hoi!

Die baard, ging die in éem keer met dat mes of heb je eerst geknipt?

Nouw… uiteindelijk durfde ik niet m'n kin en lippen op te offeren dus heb ik die wel met een trimmer gekortwiekt want voor een eerste x vond ik dat iets te spannend…

Maar de hele rest ging prima in 1x hoor!

In de keren daarna nog een aantal met de straight geschoren maar hij "trok" zoveel dat ik daarmee ben gestopt;

Waarschijnlijk toch wel door verkeerd stroppen denk ik…

Vond het wel een stoere ervaring maar voor nu ga ik toch nog even door met het DE scheren;

Kost allemaal wat meer tijd dan me lief is momenteel, maar ik ga dat zeker in de toekomst weer eens oppakken want straights vind ik wel überstoer…

Posted

Tegen de tijd dat je je mes er weer bij wilt pakken kan je het wel effe opsturen om het weer scherp te maken.

• 1 month later...