Someone6465 Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Hallo, Ik ben 17 jaar en scheer mij nu ongeveer 4/5 jaar, de eerste drie jaren gingen prima, ik scheerde mezelf altijd mooi glad zonder enige irritatie. Nu sinds anderhalf jaar mijn stoppels wat erg dik beginnen te worden heb ik enorm last van irritatie. Het gekke is echter dat ik alleen last heb van een geirriteerde bovenlip. De rest van mijn huid heeft nergens last van. Ik scheer met gilette fusion en gebruik nivea scheergel en aftershavebalsem. Ik maak mijn huid eerst goed nat, vervolgens breng ik de gel/schuim aan en laat het een minuutje intrekken. Vervolgens scheer ik mijn gezicht eerst met de groeirichting mee. Herhaal ik de eerste stappen (nat maken en gel aanbrengen) en scheer ik tegen de richting in. Bij de tweede scheerronde gaat het meestal mis. Als ik tegen de haarrichting in scheer voel ik mijn mes trekken aan de haartjes, ook als ik een mesje voor de eerste keer gebuik (en hij nog heel scherp is). Na het tegen de groeirichting in scheren blijft huid helemaal rood en geïrriteerd. Ik heb geen idee hoe ik dit kan voorkomen. Als ik niet tegen de groeirichting in scheer, blijf je bij mij een rare snor zien. Ik hoor graag wat ik hier aan kan doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 welkom op het forum. Onder de neus is bij velen het moeilijkst tegen de draad in te scheren, zo'n fusion mesje is niet scherp genoeg daarvoor. Probeer eens een gewoon krabbertje (er is een probeerpakket die je kan aanvragen op het forum dus hoeft geen geld te kosten). Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Nou. Hoi! Gooi de fusion weg en doe een krabbertje of een mes. Dat maakt het leven echt beter. De niveagel ken ik niet, is dat zo'n spuitbusachtig iets? Ook weggooien: haal een simpel kwastje en een blokkie Vergulde Hand zeep of een tube Palmolivecreme of een Arkostick of iets. Lekker met de kwast de zeep goed op het gezicht kwasten is een hele belangrijke stap naar het scheercomfort. En wat Snuff al zegt: de probeerset gaat je dat laten zien natuurlijk. Hier verkrijgbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 hallo welkom hier, Ook ik zeg: direct de fusion in de ton. als die nivea uit een spuitbus is ook in dezelfde ton samen met die fusion. de bovengenoemde probeer set kun je hier info over vinden. viewtopic.php?f=46&t=2737. verder veel succes met het vinden van jou scheerirritatie vrije manier van scheren. (efsk jij bent me net voor ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 (edited) Welkom Ik heb zelf heel lang elektrisch moeten scheren, dat was wat mijn vader me leerde.... Heel kort heb ik een wilkinson quatro gehad een dag of 4, dat was zwaar klote, alhoewel ik totaal geen irritatie had was het een klote ding. De reden waarom ik dat ding had was dat mijn pa die voor zijn verjaardag kreeg en hem aan mij gaf omdat hij niets deed met mesjes. Al voordat ik dat ding kreeg wilde ik of had ik de intentie over te stappen op de DE, mijn ouders verklaarde mij voor gek. Maar goed gekocht en gedaan, en verdomme dat was fijn. Je moet wel 2-3 passes doen, dat wil zeggen 3/2 keer je gezicht scheren in andere richtingen, en dan boem glad resultaat. Ik had toen ik begon heel lang een gevoelige huid, en veel pijn maar je hebt al een aftershave balsem dat is goed, die van de nivea vind ik persoonlijk het fijnst, daar zit ook geen alcohol in meen ik, bij de hema koop je er ook een waar geen alcohol in zit, kost 3 euro wellicht de goedkoopste. In mijn tijd was er geen probeerset, maar raad het zeker aan: viewforum.php?f=46 Zoals de andere dat ook aanraden. Een goedkope varkenskwast en een zeep als vergulde hand helpt zeer zeker, en niet te vergeten dat het eigenlijk op lange duur veel goedkoper is dan de gilette mesjes, zo kun je 100 mesjes (voskhods bv) uit Rusland laten komen voor een euro of 11. Scheer je waarschijnlijk een jaar of langer mee. Blijf wel weg van bepaalde personen op dit forum *kuch Mar--*Kuch* o *Kuch. Want de hobby is aanstekelijk en bepaalde mensen jagen je maar al te graag op, en voor je het weet heb je 12 krabbers en zit je op ebay te jagen voor straights en dan is de gilette toch veel goedkoper. Edited April 6, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Someone6465 Posted April 6, 2015 Author Share Posted April 6, 2015 Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb zojuist de probeerset aangevraagd. Ga me de komende tijd eens verdiepen in deze manier van scheren en hoop dat het voor verbetering zorgt. Nivea is waarschijnlijk dezelfde zooi als Fusion, van dat schuim dat dan tegen irritaties zou moeten helpen, maar je huid alleen maar droog en geïrriteerd maakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb zojuist de probeerset aangevraagd. Ga me de komende tijd eens verdiepen in deze manier van scheren en hoop dat het voor verbetering zorgt. Nivea is waarschijnlijk dezelfde zooi als Fusion, van dat schuim dat dan tegen irritaties zou moeten helpen, maar je huid alleen maar droog en geïrriteerd maakt... Hier kun je, je ook wel goed inlezen. http://www.goedkoop-natscheren.nl/2014/02/scheren-met-een-krabber.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Welkom kerel Die probeerset gaat je een hoop scheerplezier opleveren. Zoals de andere heren hier al geroepen hebben: gooi dat martelwerktuig weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 En goed onthouden: NIET DUWEN! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Wat mij onder de neus helpt met de krabber is niet direct tegen de haargroei in maar vanaf de zijkant naar links en dan langzaam aan omhoog met kleine bewegingen scheren en datzelfde vanaf de andere kant: naar rechts scheren en dan met kleine scheerbewegingen steeds meer tegen de haargroei in scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Welkom en succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Als je nog een lekkere scheercreme zoekt kan je buiten Palmolive ook Williams of Nivea scheercreme in tube proberen. Goedkoop en makkelijk verkrijgbaar. In elk geval veel succes en van harte welkom op het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Van harte welkom en veel plezier met de probeerset. Lees je nog een beetje in op dit forum. Er zijn vele bruikbare tips. De belangrijkste is wel dat je geen druk moet zetten op de krabber Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Van harte welkom, veel plezier straks met het nieuwe scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Someone6465 Posted April 6, 2015 Author Share Posted April 6, 2015 Ik heb nog een kleine aanvullende vraag. Mijn huid op mijn bovenlip is op dit moment helemaal rood en zit onder de wondjes, door het scheren. (en dat is al weer anderhalve dag geleden). Is het een goed idee om, voordat ik begin met het proberen/leren van deze nieuwe techniek, mijn huid eerst even helemaal te laten herstellen? Dat zou dus inhouden om mij even 1,5 week niet te scheren. Ik hoor het graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Dat is sowieso een goed idee. Helemaal als je met een krabber gaat oefenen. Dan weet je op een gegeven moment niet meer of het nou de oude verwondingen zijn, of dat het door de krabber komt. En daarbij moet je huid ook even aan een krabber wennen, dus goed idee? Ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 (edited) je kunt het eventueel (als je dat hebt) bij houden met een trimmer. sowieso niet met een mes er op. Een krabber heeft toch een leercurve. en net als Cutthroat zegt als je nu begint te scheren met een krabbertje dan weet je op een gegeven moment niet meer waar de irritatie vandaan komt. Ook zou ik het naar mijn eerlijke mening verstandig vinden dat als je iets in de scheer-probeerset fijn vindt. het identieke voor je zelf te kopen en dan 1 voor 1 dingen uit proberen. Zo weet je wat jou huid wel en niet kan verdragen en wat jij wel en niet fijn vindt, als je alles in 1 keer vervangt krijg je het zelfde idee en weet je niet meer waardoor de irritatie nou wel komt. Edited April 7, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Zag je username en dacht meteen dat het een spammer was (komen veel russen hiertegen die van spammen houden) Blij om te zien dat je een normale nieuwe natscheerder bent! welkom op het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Ik scheer weliswaar met een open mes, maar als ik direct tegen de haren inga, dan heb ik gegarandeed razorburn en grotere kans op bloederige littekens. Je moet het ook een beetje aanvoelen. Dus vaak begin ik met een draaiende beweging, die XTG eindigt. Ook helpen snelle korte haaltjes XTG, dan kun je ook een beetje aanvoelen wanneer de stroke niet werkt. Zou je deze dan met brute kracht doorzetten = razorburn (of erger). Ik heb hier redelijk ervaring mee, een paar maanden geleden met brute foce per sé een BBS bovenlip afgedwongen. Nog nooit zo'n razorburn gehad. Ik weet niet of je hier wat aan hebt als DE scheerder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Goed schuim, is het halve scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Hallo, Ik ben 17 jaar en scheer mij nu ongeveer 4/5 jaar, de eerste drie jaren gingen prima, ik scheerde mezelf altijd mooi glad zonder enige irritatie. Nu sinds anderhalf jaar mijn stoppels wat erg dik beginnen te worden heb ik enorm last van irritatie. Het gekke is echter dat ik alleen last heb van een geirriteerde bovenlip. De rest van mijn huid heeft nergens last van. Ik scheer met gilette fusion en gebruik nivea scheergel en aftershavebalsem. Ik maak mijn huid eerst goed nat, vervolgens breng ik de gel/schuim aan en laat het een minuutje intrekken. Vervolgens scheer ik mijn gezicht eerst met de groeirichting mee. Herhaal ik de eerste stappen (nat maken en gel aanbrengen) en scheer ik tegen de richting in. Bij de tweede scheerronde gaat het meestal mis. Als ik tegen de haarrichting in scheer voel ik mijn mes trekken aan de haartjes, ook als ik een mesje voor de eerste keer gebuik (en hij nog heel scherp is). Na het tegen de groeirichting in scheren blijft huid helemaal rood en geïrriteerd. Ik heb geen idee hoe ik dit kan voorkomen. Als ik niet tegen de groeirichting in scheer, blijf je bij mij een rare snor zien. Ik hoor graag wat ik hier aan kan doen! Ik herken je probleem. Je kunt inderdaad een aantal dingen proberen. Een goed schuim maken, met een echte zeep, is altijd beter voor je huid dan de gel met baardwekers en dat soort gruwelspul. Laat je dat even op je gezicht dan worden echt niet alleen de haren zachter, maar ook je huid gevoeliger. Met name op plekken voor je huid toch al dunner en gevoeliger is, zoals onder je neus telt dat flink aan. Als ik er last van heb, dan mag ik ook graag Prep gebruiken. Dat keolt niet alleen,maar maakt ook nog een extra beschermlaagje. Soms handig. Een hele simpele oplossing is ook alleen met de haargroei meescheren. Vaak is dat van boven naar beneden, soms ook vanaf de zijkant. Gewoon twee keer doen, dat zou genoeg moeten zijn. Zorg ook voor een goed scherp mes; de Fusion kan op dat vlak weleens tekort schieten. Een SE, een DE met een knap mes of een Mongoose of andere Feather Pro blades tool doen wonderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Volgens mij is een bovenlip scheren op zich al een hele operatie, ik kan daar zelfs terwijl ik toch naast mijn klanten sta enorm mee stoeien Op een of andere manier kom je heel moeilijk tussen een neus en het randje van je lip zonder dat je of iemand een hazenlip of gaat trekken. Wat ik doe is van het middenneus gedeelte schuin naar rechts naar beneden en dan de linkerkant van de lip eerst een beetje naar schuin beneden en dan goed strak houden en van links naar rechts over de bovenlip heen. Als je en beetje lang vel gedeelte hebt gaat het ook makkelijker dan mensen met maar weinig ruimte / vel tussen hun neus en lippen in. Maar het is ook echt veel oefenen dan vind je ineens de manier die voor jou goed gaat. Irritatie is vaak te veel druk op je mes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
activ Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Ik doe voor de bovenlip niet tegen de beharing in, ik doe altijd twee keer haaks op de beharing in plaats daarvan. Dus één keer van links naar rechts en één keer van rechts naar links, dat levert bij mij een behoorlijk glad resultaat op zonder irritatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Ja ik probeer ook altijd haaks op de haargroei te blijven scheren, ik heb alleen als ik aan de rechter zijkant van de klant sta ik mijn mes helemaal om moet draaien. Ik lees nu dat ik het in mijn vorige reactie verkeerd om uitleg het is voor de liggers rechts en voor mij als scheerder links Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts