NepZeb Posted April 4, 2015 Posted April 4, 2015 (edited) Ik had een tijdje geen padoek meer gebruikt en dacht: "Laten we er weer eens wat leuks mee doen". Ik had nog een Rangoon liggen die nog gedaan moest worden en heb de oude kapotte scales eraf gehaald. Mesje zachtjes schoongemaakt op de polijst machine en daarna een setje scales gemaakt met Haagbeuk en Padoek laminering. Padoek wedge ertussen en in de olie. Daarna nog even de scales gebuffed op de polijstmachine met wax. Altijd mooi een stukje padoek: Pic 1: Pic 2: Pic 3: Pic 4: Edited April 5, 2015 by Guest
mhharsta Posted April 5, 2015 Posted April 5, 2015 De combinatie van creme met donker hout vind ik erg mooi. Je mag er trots op zijn vind ik.
Tony Posted April 5, 2015 Posted April 5, 2015 Fraai eindresultaat, wat voor pinmateriaal heb je hier voor gebruikt?
NepZeb Posted April 5, 2015 Author Posted April 5, 2015 Pinmateriaal is gewoon standaard koperen staafjes, friction washers tussen de scales, size #1 washers voor de pins aan de buitenkant. Netjes vlakken voor het pinnen (na het op lengte knippen met schuurpapier G400), daarna mooi vlak uitpinnen en even polijsten als het gereed is.
Marcel Posted April 6, 2015 Posted April 6, 2015 Dat ziet er zeker netjes uit! Wat voor olie en was gebruik je hiervoor?
NepZeb Posted April 6, 2015 Author Posted April 6, 2015 Dat ziet er zeker netjes uit! Wat voor olie en was gebruik je hiervoor? Ik heb verschillende soorten olie gebruikt in de afgelopen jaren en uiteindelijk op een hele simpele uitgekomen. Geeft gewoon het beste resultaat en beschermt het hout goed. HG Beschermer voor onbehandelde houtsoorten: De wax die ik gebruik ben ik honkvast in: Chestnut woodwax 22. Minder is meer! Het beste resultaat krijg je als je het op een buffer gebruikt. Niet te snel, neem de tijd. https://www.baptist.nl/houtbewerkers/houtveredeling/wassen/chestnut-woodwax-22-transparant-450-ml
SakasakaHeyhey Posted April 6, 2015 Posted April 6, 2015 Mooi resultaat NepZeb. Wanneer kan ik een bestelling bij je plaatsen
NepZeb Posted April 7, 2015 Author Posted April 7, 2015 Mooi resultaat NepZeb. Wanneer kan ik een bestelling bij je plaatsen Dat kan altijd We hebben een shop op Etsy en de website is in de maak. Doe best veel customs tegenwoordig.
SakasakaHeyhey Posted April 7, 2015 Posted April 7, 2015 Echt waar joh? Was eigenlijk bedoeld als geintje...maar in dat geval is mijn interesse wel gewekt. Ben wel nieuwsgierig naar jouw werk. Heb je een link van je shop op Etsy? Mag ook in een PB (ik weet niet of het de bedoeling is om dit in dit topic te delen).
NepZeb Posted April 7, 2015 Author Posted April 7, 2015 Ik weet niet precies of dit mag, maar zo aldus hier: https://www.etsy.com/shop/StraightRazorArts?ref=hdr_shop_menu By demand.
mhharsta Posted April 7, 2015 Posted April 7, 2015 Geen idee of het mag hier, maar 't ziet er veelbelovend uit, succes!
Buffel Posted April 8, 2015 Posted April 8, 2015 Volgens mij heb je wat nullen teveel op die prijzen...
NepZeb Posted April 8, 2015 Author Posted April 8, 2015 Volgens mij heb je wat nullen teveel op die prijzen... Hahaha, ja, die zijn al verkocht, maar wilde ze nog even in de winkel laten staan. Dacht, voor 1000 euro gaat niemand het meer kopen, maar ja je weet het nooit.
SakasakaHeyhey Posted April 8, 2015 Posted April 8, 2015 Ziet er goed uit NepZeb. Heb 'm toegevoegd aan mijn favorieten in mijn webbrowser
NepZeb Posted April 9, 2015 Author Posted April 9, 2015 Ziet er net uit, maar waarom bij alle "NOS " messen eigengemaakte scales en geen origineel? Hoi Rolf, Een aantal NOS messen hadden mankementen aan de scales. Tot op het punt dat het niet reparabel was of dat er dusdanige roestvorming was en doorslag naar de scales dat deze wel vervangen moesten worden. Ik heb echter nog Erma messen in perfectie conditie en natuurlijk zo gehouden.
Recommended Posts