Smooth Posted April 1, 2015 Posted April 1, 2015 Beste forumleden, Na een ernstig motorongeluk; revalidatie etc. heb ik enige tijd geleden het klassieke scheren weer opgepakt. Vond dat ik na alle ellende mezelf maar eens een dasharen kwast kado moest doen. Na enig lees en speurwerk een TFS das gekocht nadat ik eerder al eens een Chinese das had geprobeerd. Vraag me inmiddels af waar al het enthousiasme over een dasharen kwast vandaan komt. Ook met de das van TFS (BdF) kan ik maar geen vriendjes worden. Slap geval waarmee ik maar moeilijk schuim op mijn gezicht kan krijgen (meer op de badkamerinventaris). Heb me de afgelopen tijd een beetje beter ingelezen op dit forum en heb begrepen van de deskundigen dat ik dan misschien beter af zou zijn met een "backbone" das. Een das met ruggengraat dus. Heb BdF gevraagd om mij in deze te adviseren. Ze hebben me een uitgebreid antwoord gegeven waar een politicus jaloers op zou zijn. Helaas beschik ik niet over de financiële middelen om nog meerdere dassen uit te proberen. Misschien ben ik wel ongeschikt voor een das. Is hier iemand die nog wat licht in deze duisternis kan brengen. Ik weet wel dat wat voor de één geweldig is voor een ander bagger kan zijn, maar toch. Heb al overwogen om een paard te nemen, is ook niet zo duur.
efsk Posted April 1, 2015 Posted April 1, 2015 Adviseren kan ik je niet, maar ik ben wel blij dat je weer hersteld bent.
Snuff Posted April 1, 2015 Posted April 1, 2015 Als je iets wil wat altijd presteert met om het even welke zeep ga dan voor een synthetische borstel.
Smooth Posted April 1, 2015 Author Posted April 1, 2015 Chinees heb ik toen bijgeknipt. De TFS is een gewone dassenhaar.
Barbiere di Figaro Posted April 1, 2015 Posted April 1, 2015 In aanvulling op ons politieke antwoord (humor!) lees ik nu dat je wel genoeg schuim krijgt met de TFS-kwast, maar dat je er meer mee raakt dan alleen je gezicht. Dan zou het ook nog zo kunnen zijn, dat je teveel water bij je schuim hebt of het te vroeg opbrengt, nog voordat het van slap schuim in steviger schuim overgaat. Misschien dan proberen met een iets drogere kwast, dikker schuim kloppen en eventueel pas water toevoegen als het schuim echt dikker wordt dan yoghurt. Dan zou zelfs de relatief slappe TFS-kwast ook nog kunnen werken smooth. Succes! Eric
Noxa Posted April 1, 2015 Posted April 1, 2015 Wat Snuff zegt, koop een borstel met synthetische haren dan ben je meteen klaar. L'Occitane verkoopt hele goede kwasten voor 3 tientjes, ik gebruik niet anders meer.
efsk Posted April 1, 2015 Posted April 1, 2015 Als de das die Smooth heeft al te slap is kan ik me voorstellen dat hij dat van een Plisson L'Occitane ook vindt. Dat zijn nou niet kwasten met de meeste backbone.
wimbouman Posted April 2, 2015 Posted April 2, 2015 (edited) Nee, natuurlijk niet ongeschikt voor een das. Alleen is er erg veel troep op de rassenmarkt dassenmarkt, en is het lastig iets te vinden wat veel value for money biedt. Je vraag schreeuwt om een das met ruggengraat, en binnen het redelijke is dat eigenlijk alleen nog maar de Semogue SOC in twee band: Het plaatje leen ik even van Italian Barber, maar ook gewoon te koop bij de huisdealer: http://www.barbieredifigaro.nl/scheerproducten/scheerkwast-semogue-soc-badger-cherrywood-semogue-owners-collection Ben je evengoed 70 euro verder voordat je 'm thuis hebt, maar dan heb je ook wat. Net als snuff zou ik je ook adviseren syntheten in overweging te nemen. Ik heb zelf uitstekende ervaringen met Mulle, maar de publiekslieveling op het moment is de EJ: Ik denk in de buurt van de 40 euro. Edited April 3, 2015 by Guest
mhharsta Posted April 2, 2015 Posted April 2, 2015 Alleen is er erg veel troep op de rassenmarkt,. Onderscheid op ras is altijd slecht Verder klopt je verhaal wel natuurlijk!
meemai Posted April 2, 2015 Posted April 2, 2015 Wat Snuff zegt, koop een borstel met synthetische haren dan ben je meteen klaar. L'Occitane verkoopt hele goede kwasten voor 3 tientjes, ik gebruik niet anders meer. Hij is 11 euro in prijs gestegen. Nee, natuurlijk niet ongeschikt voor een das.Alleen is er erg veel troep op de rassenmarkt, en is het lastig iets te vinden wat veel value for money biedt. Je vraag schreeuwt om een das met ruggengraat, en binnen het redelijke is dat eigenlijk alleen nog maar de Semogue SOC in twee band: Deze heb ik en bevalt mij groots, maar als je zoiets koopt ben je met een goedkoper varkentje ook wel zoet, maar dat gaat wel in tegen de opzet van dit topic.
mhharsta Posted April 2, 2015 Posted April 2, 2015 Welke das kwast goede backbone heeft weet ik niet. Welke je niet moet hebben als je die eigenschap verlangt zijn de goedkopere Muhle graudas kwasten. Daar heb ik wel ervaring mee, en die hebben geen stevigheid. Een das kwast met stevigheid zal, zoals wimbouman al aangeeft, niet goedkoop zijn.
cutthroat Posted April 3, 2015 Posted April 3, 2015 Ik heb zelf een kwast in elkaar geknutseld met een olijfhouten handvat (via eBay uit Israël) en een silvertip knot van Virginia Sheng (ook via eBay, maar dan uit China). Resultaat is een grote kwast die zacht is maar wel de nodige backbone heeft. Vanwege de grootte slurpt ze wel wat water op, dus het was evengoed zoeken en uitproberen om niet de halve badkamer onder te spetteren.
Snuff Posted April 3, 2015 Posted April 3, 2015 Er bestaat een heel simpele oplossing voor, laat handvat en kwast op maat maken, ga dan voor een das met 2-band haar van Shavemac alleen betaal je wel voor de kwaliteit natuurlijk.
wimbouman Posted April 3, 2015 Posted April 3, 2015 Alleen is er erg veel troep op de rassenmarkt,. Onderscheid op ras is altijd slecht Verder klopt je verhaal wel natuurlijk! Argh... ' ... de dassenmarkt ... ' dus.
earlybird Posted April 12, 2015 Posted April 12, 2015 Ik heb denk ik een beetje het zelfde gehad. Ik ben ook begonnen met een tfs das kwast. Opschuimen gaat prima maar het word maar een slap en dun kwastje waar je niet echt fatsoenlijk mee kunt soppen op je gezicht.. Ik heb nu een balea synthetische en die doet het al een heel stuk beter.. Het zal perfect worden als deze wat dikker was maar daar ben ik nog naar op zoek..
Guest Gusto Posted April 19, 2015 Posted April 19, 2015 Kijk eens naar een Edwin Jagger synth fibre silvertip. Maar, zou ik deze willen inruilen voor mijn dassen.........nee!
Paljas Posted May 20, 2015 Posted May 20, 2015 De synthetische suggesties van de anderen zijn uitstekend, maar ik zou toch ook graag even willen aanvullen dat de High Mountain badger van Whipped Dog uitstekende backbone heeft (per haar en door het volume haar). Ik heb zo'n kwast met verlaagde loft besteld, maar ik denk dat dat niet nodig is (scheelt weer $5). http://www.whippeddog.com/products/view/high-mountain-badger
Recommended Posts