GladJakker Posted March 31, 2015 Posted March 31, 2015 Als lezer sinds een paar maanden toch maar aangemeld, dus ook maar even voorstellen. In de jaren des onderscheids moet je je gaan scheren. In mijn geval werd dat een Shick Pivot Plus en een bus scheerschuim. De bus scheerschuim werd al snel ingeruild voor een Omega (Pura Setola) en een kuipje De Vergulde Hand. Toen kwam het op kamers wonen tijdens de studie en dan is het wel handig om zowel op kamers als thuis scheerspul te hebben. Dus kwam er een Gillette Contour ("Draait comfortabel mee...") en een Victoria (Super Daxer) bij. Na verloop van tijd bleek het toch makkelijker om zonder scheerzeep onder de douche te scheren wanneer dat nodig was. Daarna werd het een zoektocht om huismerk mesjes te vinden die bij de betreffende houders pasten. Ook nog even een kort uitstapje naar droog scheren gemaakt, maar dat was sowieso geen succes. Het vinden van de juiste cartridges werd steeds vermoeiender, dus werden er Wilkinson Sword wegwerpmesjes aangeschaft. Qua scheren niks mis mee, want ik heb een lichte baardgroei en geen gevoelige huid. Maar de kosten stonden me tegen. En ook met het wegwerpprincipe heb ik moeite, net zoals met de marketing: elke drie jaar is er iets beters en ik moet wel achterlijk zijn als ik dat product niet ga gebruiken. Begin dit jaar is de kogel door de kerk gegaan: scheren doe je met kwast en zeep en niet onder de douche. In eerste instantie keek ik naar het open mes, maar dat heb ik qua kosten en bewerkelijkheid nog maar even gelaten voor wat het is. Dus kwam er een Parker 90R, een shavette, Proraso rood zeep en TOBS Natural Shaving Cream, Derby Extra en Dorco ST 300 in huis. En nu, na een maand of drie kan ik zeggen: het bevalt. Ik hou een wegwerpcartridge achter de hand voor het geval dat grote haast én baardgroei scheren onder de douche vereisen, maar dat is tot op heden nog maar één keer voorgekomen. Het scheerarsenaal is inmiddels al uitgebreid, maar dat is iets voor andere topics...
efsk Posted March 31, 2015 Posted March 31, 2015 Hoi! Fijne krabber, die Parker. Ben ik ook mee begonnen, na de mach3.
GladJakker Posted March 31, 2015 Author Posted March 31, 2015 Welkom, volgens mij is het tijd voor een straight! Eerst leren lopen, dan leren rennen...
cutthroat Posted April 1, 2015 Posted April 1, 2015 Van harte welkom! Ik sluit me aan bij Rolf, hoewel twee weken misschien wat lang is
PI56 Posted April 1, 2015 Posted April 1, 2015 Van harte welkom. En stel niet uit tot over 14 dagen wat je vandaag al kunt doen.
GladJakker Posted April 1, 2015 Author Posted April 1, 2015 Open mes laten we nog maar even voor wat het is, al is er wel een leercurve te zien. Koos ik in eerste instantie voor de Parker 90R omdat die op Scheersalon werd aangeprezen als een "vergevingsgezinde krabber". De tweede krabber die er bij is gekomen is de Mühle R41 Twist.
Recommended Posts