Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kreeg gisteren een vraagje van een bekende australier die interesse had in zo'n mes maar toch de prijs van €770 wat aan de hoge kant vond. Blijkbaar heeft Mastro Livi zijn magische krachten aangewend om iets unieks te creëren en aangezien het door onzer allenbekende mister razorguy is goedgekeurd moet het wel het van het wezen! :lol: (razorguy is de man die ons tijden terug op het forum kwam vertellen over zijn ongelooflijke Livi messen)

Q5I6Qk5.png

This Mastro Livi CarboInox kamisori is also a great shaver, giving a deep and close shave, just like any Mastro Livi straight razor. This is the very first CarboInox kamisori ever made by Mastro Livi and I love the stunning combination of shiny stainless steel and the elegant touch of the carbon damascus in the middle. CarboInox is in fact made with the San Mai technique and it is made of three layers of steels, in which Mastro Livi has been successful in combining carbon steel to stainless steel. Amazing shave!

Posted

Heb na 1 minuutje staren nog geen idee wat ik er van moet vinden.

Het sluit aardig aan bij de inhoud van de besteklade, maar daar doe ik het mes zeker erg veel onrecht mee aan. Verder wel aan de prijs!

Posted

Die prijs is natuurlijk stierenpoep. Mijn eerst indruk was... mooie kamisori. Mijn tweede indruk is: "dit kan ik ook terug vinden in de bestek-la". Mijn derde indruk is: "wat een verminking met die handtekening".

Voor 5 tientjes wil hem wel eens uit proberen maar verder vind ik er niks an.

Posted

Ik denk ook gelijk aan een GERO-mes uit de keukenlade. En daar is op zich natuurlijk niets mis mee, maar de gravure doet voor mij afbreuk aan het geheel. Die antipathie zal wel komen door de adoratie van Razorguy :P

Posted

Ik vind het ook serieus een lelijk ding. Maar belangrijker, dit roept niet in mij het verlangen op me er ooit mee te scheren.

Posted

Een design-kamisori. Waarmee maar weer bewezen is dat design niet altijd je van het is. Ook dit mes wakkert bij mij geen verlangen naar een Mastro Livi aan.

Posted

Heb verschillende productie films van Mastro Livi gezien. Het moment van het zetten van zijn signatuur....daar krommen mij altijd de tenen. Zo ook hier weer.

Posted

Persoonlijk geen fan van het design, maar die handtekening stoort mij niet zo. Dat is toch wat een artiest ook vaker doet op een schilderij etc. Of het mooi staat is een ander ding maar het stoort mij niet zo.

Posted

Zo mooi als ik verfijnde en netjes afgewerkte scheermessen vind, zo lelijk vind ik deze kamisori.Doordat het ontwerp zo gestroomlijnd, lijkt het inderdaad eerder thuis te horen in een bestekla.Het gebruikte peuterschoolklaslettertype vloekt ook met het chique ontwerp & afwerking.

Maar dat is persoonlijk.

De €770 lijkt mij een overdreven prijs

Posted

Waar is Joost als je hem nodig hebt! Ik denk dat hij hem persoonlijk op gaat zoeken om hem de waarheid te vertellen. :).