Jump to content

SOTD 30 maart - 5 april 2015

cutthroat

Recommended Posts

- ERN The Crown & Sword Razor 6/8

- L'Occitane Plisson

- TFS ginestra di taormina

- Aluin

- Floid suave

- Nivea sensitive

Een prima scheerbeurt met deze ERN met in drie gangen een VLS resultaat. Geen prik van de aluin, en ook de Floid hield zich koest. Afgemaakt met de Nivea asb. Klaar voor een nieuwe week!

"Vero Black Fibre Harkos®,

TFS Tabaco Verde,

Mühle R41 (2011),

Voskhod 9e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De TFS Tabaco Verde en de Vero Black Fibre Harkos® , lekker kwastje met dito zeep, leverden een prima schuim. Stevige schuimlaag op de bakkes en scheren maar.

Mesje en krabber:

De Voskhod voor de 9e x gebruikt. Mesje deed het uiteindelijk weer goed, maar gezien de omstandigheden, toch maar laatste keer, dus de spaarpot in, want dat "scheren maar" viel dus vies tegen. In de R41 leek het mesje wel net zo scherp als het deksel van een conserven blik, je kan je er lekker aan snijden, maar verder kan je er niets mee. Leek wel of ik met een verfkrabber een staalborstel probeerde te ontharen. Vol ongeloof de L6 uit de kast gepakt en daar het mesje in. Gisteren ging het nog als de brandweer en nu dit? Nee dus. In de L6 ging het scheren weer goed. Echter zo makkelijk leg ik me niet neer bij dingen die niet gaan, zoals ik denk dat het zou moeten kunnen. Dus mesje weer in de R41 en met veel vingertoppengevoel me verder geschoren. Het conservenblik gevoel bleef, maar erg de juiste hoek in de gaten houden, loste het probleem grotendeels op. Weer een duidelijk voorbeeld van de invloed van de krabber geometrie op het gedrag van het mesje. Resultaat BBS,

Afgewerkt met de eigen AS en ASB, omdat ik de bui al voelde hangen en een beetje vettigheid mij dan wel helpt. Terwijl ik dit zit te schrijven, erger ik me aan mijn kin. Brand, heb ik nooit eigenlijk??? Vandaag dus blijkbaar wel. Komt langzaam opzetten. De volgende verse Voskhod gaat direct in de R41 om vast te stellen of de scherpte van het mesje van invloed is.

Eigenlijk van gisteravond...

Warm bad (met Kneipp Citrus erin, leek me wel passend bij de Arko)

Proraso Pre Groen

Arko Scheerstick

Oude DVH Varkensharen kwast

Mühle R89 Grande

Derby (4)

Baume.be ASB

Ik had me twee dagen niet geschoren, dus was wel nieuwsgierig hoe die stick het zou doen. Moet zeggen dat het niet de prettigste ervaring is om een staaf zeep tegen je bakkes aan te duwen en te draaien om wat zeep tussen de haren te krijgen. Maar man, o man, wat kopsopte (is dat een woord?) die zeep goed. Zeker in combinatie met mijn oude De Vergulde Hand varkensharen kwastje (die ik eigenlijk al aan m'n oudste zoontje had gegeven, maar die me stevig en toch klein genoeg leek voor dit werk; de Omega 10098 is daar toch iets te groot voor, wellicht reden voor een nieuwe koop :roll:). De kwast hield ook voldoende vast voor meerdere beurten. Resultaat was in drie gangen glad. Alleen een klein 'nickje' bij m'n adamsappel; vergeten de huid even opzij te trekken...

Guest Gusto

Setup:

Merkur Progress Krabber

Lord Mesje (8)

EJ Synthetic Silvertip Fibre Kwast

TFS Bergamotto Neroli Forte Zeep

Proraso Wit ASB

Resultaat:

VGS :)

mesje, is nu wel op.

Vanochtend iets te laat uit bed (overgang naar de zomertijd) dus een hele snelle scheerbeurt (5minuten) omdat ik de trein moest halen. Tegen mijn gewoonte in toch maar de cartridge van Wilkinson gebruikt.

Wilkinson Quattro Titanium (1)

Gillette sensitive shaving gel

Hema sensitive ASB

Het resultaat was niet verkeerd, maar ik ben blij dat ik deze setup niet dagelijks gebruik (nood breekt wetten) Dank zij de Hema ASB heb ik geen last gehad van irritaties na het scheren. Morgenochtend weer een normale scheerbeurt.

Guest Gusto
Vanochtend iets te laat uit bed (overgang naar de zomertijd) dus een hele snelle scheerbeurt (5minuten) omdat ik de trein moest halen. Tegen mijn gewoonte in toch maar de cartridge van Wilkinson gebruikt.

Wilkinson Quattro Titanium (1)

Gillette sensitive shaving gel

Hema sensitive ASB

Het resultaat was niet verkeerd, maar ik ben blij dat ik deze setup niet dagelijks gebruik (nood breekt wetten) Dank zij de Hema ASB heb ik geen last gehad van irritaties na het scheren. Morgenochtend weer een normale scheerbeurt.

Edsel, schaam je niet, voor nood, heb ik ook nog een Wilkinson liggen. ;)

Wijze woorden Rolf.

Mijn scheerbeurt ging geheel zonder haast, terwijl ik dat, zo bleek, rustig had kunnen hebben.

Plisson L'Occitane

C&E Sienna

Puma 222 5/8 Silber (wat eigenlijk een 11/16 is)

Tunney Aluin

Alcolado Glacial

De Sienna weer eens gekomsopt maar dat is het toch niet helemaal. Al eerder opgevallen dat deze zeep het beste presteert bij kopsoppen. Toch kon het er alleszins mee door, maar dat is, verwend als we zijn, het dus net niet.

Wat het net wel wordt is de Hans Baier Silberspitz kwast. Deze is tijdelijk naar de douche verbannen om daar een beetje in te werken (tijdens het douchen week ik soms voor in DVH en daar gebruik ik dan (nu) deze kwast voor) en de kwast komt los. Opeens overweldigende hoeveelheden schuim. Zo kan dat ding gewoon voor het eggie gebruikt worden zeg.

Het mes is geweldig. Puma heeft een reputatie en dit mes doet daar duidelijk geen afbreuk aan. Hoewel wat licht ligt het goed in de hand en is het lekker wendbaar. Het is ook snel: de gangen zijn voorbij voor je er erg in hebt. Maar een vierde gang gedaan gewoon omdat ik anders zo snel klaar was.

Beetje prik van de aluin, en de Alcolado deed dat ook. Vreemd genoeg net boven de konen, nieuwe ervaring.

Uitstekende beurt, mes met vreugde in de messentrekker gedouwd.

- Vincent 6/8 near wedge

- Jerusalem silvertip

- TOBS sandalwood cream

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- The Shave Doctor aftershave gel

In drie gangen een VLS resultaat dankzij dit heerlijke mes. Aluin gaf twee of drie marginale prikjes, de Pinaud gloeide alleen iets. Afgesloten met de aftershave gel.

Warme douche

TOBS Preshave oil Sandalwood

Bluebeard's Revenge Best Badger

TOBS Sandalwood crème

Mühle R89 Grande

Derby (5)

Suavecito Bay Rum

TOBS Sandalwood AS Gel

Prima scheerbeurt. In drie gangen glad (met wat kleine correcties bij m'n kaaklijn, lukt maar niet om dat in de drie gangen goed glad te krijgen). Die kwast van BBR is gemaakt voor crème lijkt het wel. Heerlijk, ook die geur. En dit was m'n laatste Derby mesje, eens kijken wat ik nu zal nemen, iemand tips? Ik heb o.a. in mijn bezit (de Derby's zijn dus op):

6-PACK.jpg

Daarnaast nog:

lord-super-chrome-blades-overzicht.jpg

Fijne dag allemaal!

Mühle Silvertip 3 band,

Udder Delight Midnight Cowboy,

Gillette Slim adjustable,

Silverstar_Super stainless 1e x

Floid Mentolado,

Hema_Sheabutter ASB,

Kwast en zeep:

De Udder Delight Midnight Cowboy en de Mühle Silvertip 3 band hebben een lekker schuim gemaakt. De kwast stevig geladen, omdat deze zeep al niet zo uitbundig schuimt en de kwast wat zacht is. Uiteindelijk wel een mooi schuim in de scheerkom en op het gezicht.

Mesje en krabber:

De Silverstar_Super stainless voor de 1e x gebruikt. Het mesje doet het lekker soepel. Dit is het tweede mesje van dit soort, een goed jaar geleden van Talibeard gekregen om te proberen. De vorige hield het 5 scheerbeurten vol. Eens kijken wat deze brengt. In de Slim op 6 voelt het mesje soepel en vibreert zelfs ligt, wat de meeste mesjes niet doen in deze krabber. Blijkbaar dun en flexibel staal. De baard ging er in 3 rondes prima af. Resultaat BBS,

De Floïd en de Hema ASB werkten het geheel lekker fris af en voel ik me opgewekter, dan een blik naar buiten billijkt vandaag.

Vandaag de beurt voor mijn nieuwe 8/8 1/4 Barbers notch Koraat. Ging heel lekker alleen in mijn hals geprikt met de punt en een klein bloedpuntje maar na wat aluin geen last meer.

Setup:

Henk's Scheekraam custom

TFS Zagara e Gelsomino

Koraat 8/8 1/4 Barbers notch

Floid Black

Prep asb

Zo na 3 gangen weer heerlijk glad. :D

Warme douche

TOBS Preshave oil Sandalwood

Bluebeard's Revenge Best Badger

TOBS Sandalwood crème

Mühle R89 Grande

Derby (5)

Suavecito Bay Rum

TOBS Sandalwood AS Gel

Prima scheerbeurt. In drie gangen glad (met wat kleine correcties bij m'n kaaklijn, lukt maar niet om dat in de drie gangen goed glad te krijgen). Die kwast van BBR is gemaakt voor crème lijkt het wel. Heerlijk, ook die geur. En dit was m'n laatste Derby mesje, eens kijken wat ik nu zal nemen, iemand tips? Ik heb o.a. in mijn bezit (de Derby's zijn dus op):

6-PACK.jpg

Daarnaast nog:

lord-super-chrome-blades-overzicht.jpg

Fijne dag allemaal!

Mijn favoriet, de Astra's. Toen ik die eenmaal geprobeerd had ben ik gestopt met zoeken.

Mijn favoriet, de Astra's. Toen ik die eenmaal geprobeerd had ben ik gestopt met zoeken.

Ik zie dat die scherpte 4 op een schaal van 5 hebben (versus scherpte 1 op 5 van de Derby). Dat is wel een hele stap. Maar goed, wie niet waagt...

Ik zie dat die scherpte 4 op een schaal van 5 hebben (versus scherpte 1 op 5 van de Derby). Dat is wel een hele stap. Maar goed, wie niet waagt...

Op welke schaal?