Guest Gusto Posted March 28, 2015 Posted March 28, 2015 Setup: Merkur Progress Krabber Lord Mesje (7) Semogue SE 2013 Kwast TFS Zagara Gelsomino Forte Zeep Proraso Wit ASB Resultaat: VGS
Marcel Posted March 28, 2015 Posted March 28, 2015 Semogue Barbear Classico Texugo Petal pusher fancies Oakmoss and Sage Gillette Aristocrat Junior Rapira Platinum Lux Myrsol Agua Balsamica en 444 balsem
efsk Posted March 28, 2015 Posted March 28, 2015 Plisson L'Occitane Golddachs Classic Filarmonica Doble Temple 7/8 Hertjes Tunney Aluin Alcolado Glacial Heren, dames ook, Eerder deze week meldde ik dat ik wat messen klaar had liggen ter slijping, en deze dus de gehele week benutten zou. Nu wilde het geval dat ik tot donderdag nog geen tijd had genomen dat messenscherpen daadwerkelijk uit te voeren. Dan maar de messentrekker, dacht ik, en deze toverde de Schulze Wiener Schaber tevoorschijn, mn kleinste scheerklare mes. De routine bestaat onder andere daaruit, dat ik voor het douchen gaan, de benodigdheden reeds uit de lades tevoorschijn haal en het mes reeds ontdoe van olie. Ietwat dagdromend deed ik dat donderdag ook en klapte het mes na afvegen dicht. "Au!" zei mijn rechterringvinger want die zat ertussen, en terwijl de reflex de vinger terugtrok deed het momentum het mes verder dichtklap. Flinke jaap, waarvan het eerste stuk kaarsrecht en het stuk wat door het terugtrekken werd veroorzaakt flink rafelig. Bloeden als een rund, dus de eerste pleister was snel onbruikbaar want drijfnat en rood, zo ook de tweede. De derde kreeg een tourniketje in de vorm van een extra pleister, dat hield het wel binnen. Vervolgens vroeg ik me af of ik het moest laten hechten maar daar besloot ik tegen gezien genoeg lichaamsvreemd metaal in het lijf voor een dag. Tot zover de SOTDonderdag. Heden dan lekker een Filarmonica gescherpt en net benut om een dag of vier ofzo baard te ruimen. Dat ging prima. Zeep doet het ook prima trouwens. Magere yoghurt, net lobbig, en ruim over voor de wasbak. Iets prik van de aluin, dus dat gaf genoeg reden om effe lekker de alcolado te voelen. Deze Fili is nummer 36 in de messentrekker, en de Wiener Schaber gaat morgen denk ik over de stenen om bij te komen van de aanraking met mijn beenderen. Ach ja, voor wie het zich afvroeg: de voet die een DMT kopte heeft nog slechts wat korsten als aandenken aan het kwetsuur. Niet geheel ongevaarlijk, dat scheren, zou je haast denken.
marco Posted March 28, 2015 Posted March 28, 2015 GEM G-Bar Personna GEM (20!!) L'Occitane Plisson Crabtree & Evelyn Sandalwood Floïd Black Kruidvat asb Vanmorgen eerst ergens een schutting geplaatst. Het was #@$&%?¥¿!! weer, maar het was nou eenmaal al afgesproken. Koud en nat dus de badkamer in. Ik had dus behoefte aan een "warme" zeep en aftershave. Ik was na het eerste flesje de Floïd een beetje zat, maar vandaag paste het precies bij het weer. Het mesje had misschien nog wel 1 of 2 keer mee gekund, maar ik kreeg al lichte irritatie. Dit bewees zich in het feit dat de Floïd niet prikte, maar mijn harses compleet af fikte! Toch bleef het best lekker scheren, al had ik wat intenser gebruik van de krabber nodig. Gezien ik dinsdag een sollicitatiegesprek heb lijkt het me geen goed idee om onnodig risico te nemen dat ik daar gehavend aan kom. Dus besloten het mesje naar het ouwe-mesjes-verzamel-doosje te uploaden. Maar 20 beurten met een mesje is natuurlijk een bijzonder goede prestatie! Ondanks dat de Floïd zich flink liet voelen heb ik geen scheerbrand of irritatie meer en ben ik lekker glad. Ron, bedankt dat je me aan de SE hebt gekregen!
Snuff Posted March 28, 2015 Posted March 28, 2015 Ron, bedankt dat je me aan de SE hebt gekregen! Da's met plezier gedaan vriend! Aangaande de mesjes heb je wel gelijk, 20 beurten met 1exemplaar maakt de kostprijs per scheerbeurt wel mooi laag, zo zie je maar dat nat scheren toch kostenbesparend is! Wist je trouwens dat er nog een tiental andere SE modellen zijn waarvan sommige nog beter scheren dan de G-Bar (het mag nu eenmaal ook niet te goedkoop worden hè
Johan Posted March 29, 2015 Posted March 29, 2015 Schick Krona krabber Feather mesje TGC scheerkwast TFS Zagara e Gelsonimo zeep REWE ASB Niets op aan te merken; gewoon goed
Edsel Posted March 29, 2015 Posted March 29, 2015 Muhle R89 Lord Captain (3) Plisson L'Occitane Panna Crema Namaste Cien X-Bolt Hema sensitive ASB Terwijl het hard regende genoot ik van een hele prettige scheerbeurt. Fijne zondag allemaal.
Frog Posted March 29, 2015 Posted March 29, 2015 Gem micromatic bullet tip Gem stainless coated Simpson chubby 2 synthetic D.R. Harris Windsor scheercreme D.R. Harris Windsor asb D.R. Harris Windsor EdT
Altarman Posted March 29, 2015 Posted March 29, 2015 - pre douche en amandelolie - Edwin Jagger 89bl - Shark superchrome (2) - Speick scheercreme - Vic shaving brush - Aluin - Pinaud bay rum - Hema Sensitive asb
Lampuhkap Posted March 29, 2015 Posted March 29, 2015 Goedenmorgen allemaal! Vandaag op deze ranzige, natte zondagmorgen gaan we eens een blik werpen op de nieuwe Limited Edition van TFS, de TFS Ambassador! Setup: Muhle R41 (2011) with Personna blade (1) Henk Scheerkraam Custom Silvertip TFS Ambassador Speick ASL Hope you all will enjoy the video! [bBvideo 560,340] [/bBvideo]
cutthroat Posted March 29, 2015 Author Posted March 29, 2015 ...KNIP...Ietwat dagdromend deed ik dat donderdag ook en klapte het mes na afvegen dicht. "Au!" zei mijn rechterringvinger want die zat ertussen, en terwijl de reflex de vinger terugtrok deed het momentum het mes verder dichtklap. Flinke jaap, waarvan het eerste stuk kaarsrecht en het stuk wat door het terugtrekken werd veroorzaakt flink rafelig.Bloeden als een rund, dus de eerste pleister was snel onbruikbaar want drijfnat en rood, zo ook de tweede. De derde kreeg een tourniketje in de vorm van een extra pleister, dat hield het wel binnen.... Een tip voor als het onverhoopt nog eens mocht gebeuren: de wond dichtgeknepen houden totdat het bloeden gestopt is. Een buurman wilde eens één van mijn messen bekijken en had de snede vervolgens door een onhandige beweging in zijn middelvinger zitten. Dichtgeknepen voor 10-15 minuten en daarna een vet gaasje en een flinke pleister en na twee dagen was er al niks meer van te zien. Dan ook gelijk maar even een tweetal SOTD's. Zaterdag. - Colibri no.7 7/8 - Jerusalem silvertip - TFS zagara gelsomino preshave - Stirling Soap cocoa forest - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - The Shave Doctor aftershave gel Een heerlijke weekend-scheerbeurt met dit heerlijke mes. Moeiteloos in drie gangen een VLS resultaat. Aluin gaf ietsje prik, de Pinaud deed daar een schepje bovenop. Afgesloten met de aftershave gel. Zondag. - Koraat 8/8 schorkopf - Jerusalem silvertip - Proraso groen preshave - Stirling Soap bonaparte - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Cien asb De ochtend in alle rust doorgebracht aan de eettafel in het gezelschap van een Koraat, een Naniwa SS12k en wat water. Op het gemakje het mes opgefrist. Het heeft wel wat Zen-achtigs met die repeterende bewegingen. Daarna het mes gestropt op Crox, Feox, black latigo en English bridle. Daarna de proef op de som En de proef was geslaagd! Als een warm mes door zachte boter gleed het mes door mijn baard. Hierbij ondersteund door een uiterst glibberige laag Bonaparte schuim. Wederom in drie gangen een VLS resultaat. De aluin gaf twee prikjes, de Pinaud was iets steviger in de prik. Afgesloten met de Cien asb. Conclusie: wat zijn die weekend-scheerbeurten toch heerlijk! Alle tijd en rust om op je gemak een uitgebreide scheerbeurt te doen met alle heerlijkheden die deze hobby tot iets geweldigs maken. Je zal toch maar elke dag weekend hebben
efsk Posted March 29, 2015 Posted March 29, 2015 Dank C'! Dat is de op éen na beste tip die ik gekregen heb. De beste was "Misschien moest je dat maar gewoon niet meer doen."
Harkos Posted March 29, 2015 Posted March 29, 2015 Turkse varkenshaar (Lider 1), Bea_Jabón de afeitar, Gillette Fat Boy adjustable, Voskhod 8e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Kwast en zeep: De Bea_Jabón de afeitar en de Turkse varkenshaar (Lider 1) is een ongelukkig huwelijk. De kwast is echt niet wat voor kopsoppen en de staaf is allen maar geschikt om te kopsoppen. Maar ja het lot, mijn scheerbase had beslist, dat dit vandaag aan de beurt was. Zal het lot de volgende keer wat beïnvloeden en deze kwast alleen nog met een passende zeep gebruiken, of in het kastje bewaren met de relikwieën, die leuk zijn om te hebben, maar niet meer in mijn rotatie komen. Uiteindelijk wel een goede smeerlaag voor de krabber bereikt, maar met het nodige bijsmeren van zeep en weer kwasten. Mesje en krabber: De Voskhod voor de 8e x gebruikt. Het mesje is het lichtpuntje vanmorgen, blijft gewoon op snee en doet onvermoeid zijn werk. In de Fat Boy op 7 loopt het erg lekker soepel. In mijn overmoed maar meteen met een XTG begonnen en dat ging moeiteloos, dus direct een ATG er achteraan en na enig bijwerken was het al weer klaar. Resultaat BBS, Ja ik had wat haast, moet zo de deur uit voor een open dag bij een motordealer, waar we wat aan de weg willen timmeren met ons reisbureau. Nou snel afwerken dus met de eigen AS en ASB. Nu aan het eind van de dag dus nog even een Sotd. Ongeacht het weer was het een verrekt leuke open dag.
Stoppel Posted March 29, 2015 Posted March 29, 2015 Turkse varkenshaar (Lider 1),Bea_Jabón de afeitar, Gillette Fat Boy adjustable, Voskhod 8e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Kwast en zeep: De Bea_Jabón de afeitar en de Turkse varkenshaar (Lider 1) is een ongelukkig huwelijk. De kwast is echt niet wat voor kopsoppen en de staaf is allen maar geschikt om te kopsoppen. Maar ja het lot, mijn scheerbase had beslist, dat dit vandaag aan de beurt was. Zal het lot de volgende keer wat beïnvloeden en deze kwast alleen nog met een passende zeep gebruiken, of in het kastje bewaren met de relikwieën, die leuk zijn om te hebben, maar niet meer in mijn rotatie komen. Uiteindelijk wel een goede smeerlaag voor de krabber bereikt, maar met het nodige bijsmeren van zeep en weer kwasten. Mesje en krabber: De Voskhod voor de 8e x gebruikt. Het mesje is het lichtpuntje vanmorgen, blijft gewoon op snee en doet onvermoeid zijn werk. In de Fat Boy op 7 loopt het erg lekker soepel. In mijn overmoed maar meteen met een XTG begonnen en dat ging moeiteloos, dus direct een ATG er achteraan en na enig bijwerken was het al weer klaar. Resultaat BBS, Ja ik had wat haast, moet zo de deur uit voor een open dag bij een motordealer, waar we wat aan de weg willen timmeren met ons reisbureau. Nou snel afwerken dus met de eigen AS en ASB. Nu aan het eind van de dag dus nog even een Sotd. Ongeacht het weer was het een verrekt leuke open dag. En weer leuk leesvoer voor ons aan het eind van de dag!
earlybird Posted March 29, 2015 Posted March 29, 2015 Gisteren en vandaag een Gillette silver blue in mijn progress gedaan.. Dat was altijd mijn favoriete mesje voor mijn edwin jagger.. Gisteren een brandend gevoel gehad en niet helemaal glad.. Vandaag weer geprobeerd, ben er over uit dat ik deze combi niet weer probeer.. Hele dag al au! Rood en trekkende huid! Morgen maar een dagje overslaan!
QuantumCat Posted March 31, 2015 Posted March 31, 2015 (edited) wrong topic Edited March 31, 2015 by Guest
Recommended Posts