Jump to content

Recommended Posts

Guest Gusto
Posted

Gefeliciteerd, met je eerste SOTD!

Posted

- Fatip grande

- Rapira stainless

- L'Occitane Plisson

- TOBS rose cream

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- The Shave Doctor aftershave gel

Ondanks voorweken voelde deze Rapira nogal rauw. Kijken of dit met de volgende beurt over gaat. Voor de rest weer in tweeëneenhalve gang een VLS. Aluin gaf wat prik, maar werd ruimschoots overtoffen door de Pinaud. Afgesloten met de aftershave gel.

Posted

Omega 10019,

Proraso groen,

Gillette Tech,

Voskhod 6e x

Alcolade Glacial extra,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De Proraso groen en de Omega 10019 is een lekker simpel setje, maar wel erg effectief. Kwastje even weken goed laden met de Proraso klop klop en een heerlijk schuim. Wel altijd jammer, dat de Proraso een witte waas achterlaat, maar dat zal wel aan de klei liggen, die er in zit.

Mesje en krabber:

De Voskhod voor de 6e x gebruikt. Is nog steeds erg prettig in gebruik. In de Tech letterlijk en figuurlijk een lichte set up. Krabbertje weegt niets en de Voskhod snijdt zonder merkbare tegenwerking, bij de eerste halen even gecontroleerd of ik het mesje er wel in had zitten. Super glad! Resultaat BBS,

Tja en dan moet je bij de afwerking ook nog goed opletten, want als je de Alcolade uit de kast trekt, maar even vergeet welke de eigenbrouw extra sterk is, kunnen je de tranen in de ogen springen. In elk geval nu wel wakker. Afgewerkt met de eigen ASB weer klaar voor weer en wind.

Posted

Eergisteren:

Warme douche

Proraso Groen preshave

Omega 10098

Saponifico Varesino Felce Aromatico

Mühle R89 Grande

Derby (2)

Suavecito Bay Rum

Biotherme Homme ASB

Gisteren:

Warme Douche

TFS Pre Tabacco Verde

Mühle STF L

TFS Barbe Rosse

Mühle R89 Grande

Derby (3)

Hema ASB

Die Omega kwast is wel groot, maat hij gaat het steeds beter doen (de haartopjes beginnen al te splitsen en die geur is er vanaf aan het gaan). De SV Felce geur is heerlijk subtiel en het schuim echt heerlijk.

De TFS Barbe Rosse was een proefje bij een bestelling, maar jeetje wat geeft dat een schuimexplosie!

Posted

Feather Popular krabber

Feather mesje

Edwin Jagger L Silvertip Fibre kwast

ARKO

REWE ASB

M&L Florida Water

Weer een probleemloze scheerbeurt :)

Posted

Vanmorgen nog net voor de totale black out in Noord Holland kunnen scheren.

- Fatip grande

- Gillette SB (2*)

- PPF coconut

- Semogue SE2013

- Aluin

- BdF classico asb

In 2 gangen een VLS

Posted
Vanmorgen nog net voor de totale black out in Noord Holland kunnen scheren.

Daar heb je toch geen last van bij het scheren? Je scheert niet electrisch, en het is ondertussen zo licht dat je ook geen lampie nodig hebt. Grootste probleem zou kunnen zijn koud water, maar zelfs dat is, zeg ik als koud-water-foob, overkombaar.

Posted

- Pre: Shower + Amandelolie

- Edwin Jagger DE 89bl

- Sharp DE

- Omega 10098

- Arko Shaving stick

- Aluin

- Pitralon Polar aftershave

- Hema Sensitive asb

Posted

Zo na 3 weken op vakantie in Bali waar ik me heb geschoren met een Fattip Grande.

Vandaag maar weer eens met mijn koraat geschoren en omdat we gisteren zijn terug gekomen, heb ik een beetje last van jetlag en ben daarom al sinds 4 uur op dus een vroege scheerbeurt vandaag. :D

Setup:

Semogue LE 2011

TFS Tabocco Verde

Koraat 8/8 Schorkopf

Pinaud Bay rum

Prep asb

Na 3 gangen weer zo glad als maar zijn kan, heerlijk om weer te kunnen scheren met een open mes. :D

Posted

Gillette flare tip

Lord platinum

"beun" Omega

TFS Arancio Amaro forte

Tonino Lamborghini : Mitico aftershave

Posted

Schick Krona krabber

Feather mesje

Edwin Jagger Silvertip Fibre L kwast

TFS Barba Gialla zeep

Pitralon Classic AS

Die Barba Gialla mochten ze wel als een kilo-blok uitbrengen wat mij betreft!

Guest Gusto
Posted

Die TFS Barba Gialla zeep, is dat, dat gele kuipje?

Posted

Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger,

TFS Lonicera,

Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole,

Voskhod 7e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De TFS Lonicera en de Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger is een prima set-up voor kopsoppen, daar leent dit kwastje zich prima voor. Ik hou echter meer van kloppen in een kommetje. Ondanks dat gaat de kwast op het gezicht steeds beter presteren ook met reeds geklopt schuim. Was dan ook weer goed vanmorgen. Al eerder gezegd, de geur van de Lonicera vind ik niet bijzonder, maar als scheerzeep is deze prima.

Mesje en krabber:

De Voskhod voor de 7e x gebruikt. Tja dat mesje blijft gaan! In de slant weer een beurt, die niet laat voelen, dat het mesje minder wordt. Blijkbaar zijn Voskhods constant van kwaliteit, want de 3, die ik heb verbruikt waren 8, 6, 8. Deze gaat dus minstens voor 8, ergo zeer constante kwaliteit. Resultaat BBS,

Klassieke afwerking en weer klaar voor deze nog mooie redelijke zaterdag.

Posted

Muhle R89

Lord Captain (2)

Plisson L'Occitane

Dusy Kabinett

Cien X-Bolt aftershave

Hele fijne scheerbeurt op deze zaterdagochtend. De captain vormt met de R89 een voor mij prettige combinatie. Doe daar de bloemige geur van de Dusy er bij, een mooie lente ochtend.

Prettig weekend allemaal.

Posted
Die TFS Barba Gialla zeep, is dat, dat gele kuipje?

Ja. Is onderdeel van de Linea Tradizionale.

Guest Gusto
Posted

Dat is lekkere zeep, met een heerlijke citrusgeur!