cutthroat Posted March 25, 2015 Author Posted March 25, 2015 - ERN Ator 6/8 - L'Occitane Plisson - BdF mistero - Aluin - Pinaud Clubman special reserve - Cien asb Tsja, wat kan ik zeggen over dit mes wat niet al is gezegd? Een heerlijk mes. En ook vandaag weer in drie gangen een VLS resultaat. Geen prik van de aluin, en ook de Pinaud hield zich koest. Afgemaakt met de Cien asb.
Frog Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 Merkur 11c Lord platinum Semogue 620 TFS pura crema da barba sandalo Aqua Velva
Edsel Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 Lord S625 Lord Super Stainless (3) Plisson L'Occitane TFS Bergamotto Neroli Cien X-Bolt Aftershave
Mr. Bean Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 Warme douche TFS Pre Tabacco Verde Mühle STF Stirling Bonaparte Mühle R89 Grande Derby (1) Suavecito Bay Rum Nivea ASB De geur van de zeep kan ik steeds beter waarderen. Alleen moet ik met alle kwasten toch nog eens wat keren oefenschuim maken, zodat ik de exacte hoeveelheden en 'tijden' weet. Tevens laatste Derby mesje gepakt (maak toch liever eerst die op), dus nog een paar keer en dan wat nieuws proberen in de Mühle en Parker.
SR8 Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 Gisteravond: Musgo Real Glycerine Lavender Muhle R41 Personna Lab (3) E.J. Synthetic Silvertip Fibre L TFS Ambassador Speick AS
Harkos Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 Mühle Silvertip Fibre®, Palmolive for Men Classic, Lord_L6, Voskhod 4e x Proraso AS, Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem, Kwast en zeep: De Palmolive for Men Classic en de Mühle Silvertip Fibre® is een basale opzet, met een goed resultaat. Goed stevig schuim. Niet vet, maar doet wel wat het moet, het mes laten glijden en de baard prepareren. Mesje en krabber: De Voskhod voor de 4e x gebruikt. Ging er weer door als nieuw. In de L6 een goed gevoel. Intuïtief en zonder verrassingen de baard er af. Het mesje met de L6 zijn een prima combi. Nog niet eerder gebruikt, maar zal zeker vaker aan bod komen. Resultaat BBS, DE Proraso en de Nivea ASB gaven een frisse lenteachtige afwerking. Helaas doet de grauwe hemel daar verder niets goeds aan. Een prettige dag.
cutthroat Posted March 26, 2015 Author Posted March 26, 2015 - Fatip grande - Ladas - L'Occitane Plisson - BdF raffinato - Aluin - Pinaud Clubman bay rum - The Shave Doctor aftershave gel Vandaag weer zo'n "ogen nog half dicht scheerbeurt", dus de Fatip maar gepakt. Het Ladas mesje begint wel op zijn eind te lopen, maar deze heeft er toch iets van zes tot acht keer ingezeten. En ook vandaag gaf deze weer, weliswaar met iets moeite, in tweeëneenhalve gang een VLS. De aluin gaf wel wat prik, net als de bay rum. Afgemaakt met de aftershave gel.
Frog Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Gem G-bar Gem stainless coated The Grooming Co. Syntheet Speick scheercreme Speick asl
Marcel Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Semogue The Big Shave LE 2013 TFS Di'Vino Gillette Aristocrat Junior Rapira Platinum Lux Pinaud Citrus Musk en 444 balsem
Edsel Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Lord S625 Lord Super Stainless (4) Plisson L'Occitane TFS Ginestra di Taormina Cien X-Bolt Aftershave
Harkos Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Semogue SOC Badger cherrywood, TFS Neroli Strong, Pearl TTO, Voskhod 5e x Pitralon_Classic, Hema_Sheabutter ASB, Kwast en zeep: De TFS Neroli Strong en de Semogue SOC Badger cherrywood produceerden het beste schuim van de laatste paar dagen. De geur van de Neroli vind ik heerlijk. Fris citrusachtig. De kwast is een prima opschuimer, even laden en in de scuttle kloppen. Deze zeep en kwast kunnen een behoorlijk portie water aan. Heerlijk gladde Bulgaarse yoghurt, maar dan met een opgeleukt geurtje. Mesje en krabber: De Voskhod voor de 5e x gebruikt. Mesje geeft geen krimp. Voelt als nieuw. Vandaag dus mijn 5 norm gehaald. In de Pearl zacht en goed feedback gevend, vlot scherend. Wel even op de hoek letten in de bochten, b.v. kin, maar op de rechte stukken strak en gedachteloos scheren. Ben benieuwd hoelang dit zo gaat. Even terugkijkend lag het gemiddelde op 7,3 beurten. Dit gaat dus al aardig die kant op. Daar is zeker de Pearl ook debet aan, want in die krabber kan ik een bijna dood mesje weer aardig bij zijn positieven krijgen. Resultaat BBS, Eens andere afwerking, maar wel lekker. Kan me van vroeger niet herinneren, dat de Pitralon Classic zo lekker rook. In mijn beleving was het meer antiseptisch, dan lekker van geur. Al met al nu een prima combinatie met de Neroli en de Hema ASB als sluitstuk.
Altarman Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 - Pre, amandelolie hot towel - Lord L6 - Voskhod DE (2) - Cella - Aluin - Hema Sensitive asb - Lime Sec Pinaud
Altarman Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Semogue SOC Badger cherrywood,TFS Neroli Strong, Pearl TTO, Voskhod 5e x Pitralon_Classic, Hema_Sheabutter ASB, Kwast en zeep: De TFS Neroli Strong en de Semogue SOC Badger cherrywood produceerden het beste schuim van de laatste paar dagen. De geur van de Neroli vind ik heerlijk. Fris citrusachtig. De kwast is een prima opschuimer, even laden en in de scuttle kloppen. Deze zeep en kwast kunnen een behoorlijk portie water aan. Heerlijk gladde Bulgaarse yoghurt, maar dan met een opgeleukt geurtje. Mesje en krabber: De Voskhod voor de 5e x gebruikt. Mesje geeft geen krimp. Voelt als nieuw. Vandaag dus mijn 5 norm gehaald. In de Pearl zacht en goed feedback gevend, vlot scherend. Wel even op de hoek letten in de bochten, b.v. kin, maar op de rechte stukken strak en gedachteloos scheren. Ben benieuwd hoelang dit zo gaat. Even terugkijkend lag het gemiddelde op 7,3 beurten. Dit gaat dus al aardig die kant op. Daar is zeker de Pearl ook debet aan, want in die krabber kan ik een bijna dood mesje weer aardig bij zijn positieven krijgen. Resultaat BBS, Eens andere afwerking, maar wel lekker. Kan me van vroeger niet herinneren, dat de Pitralon Classic zo lekker rook. In mijn beleving was het meer antiseptisch, dan lekker van geur. Al met al nu een prima combinatie met de Neroli en de Hema ASB als sluitstuk. Naar mijn weten is de èchte ouderwetse Pitralon ook een hele andere geur dan de zgn classic van nu, inderdaad vroeger antisceptisch, lees vies
wimbouman Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Vandaag dan maar gelijk de Saponificio aangebroken. Aan de kwast mocht het niet liggen, dus dat werd de Chubby 2 in twee band dassenhaar. Mijn eerste indruk van deze zeep is meer dan goed. Makkelijk te gebruiken, goede bescherming maar zeker ook slick. En een goede geur, zo door mijn griep en verkoudheid heen te ruiken. Mes van de dag was een Pearl OC (jawel, die van Marco) met mijn extra Mongoose handvat erop.
marco Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Ik hoop dat jij er net zo blij mee bent als ik met de Slim adjustable.
Lampuhkap Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Goedenmorgen allemaal! Daar ben ik weer Weer een beetje buiten schema, maar dat was omdat ik zat te wachten op een aantal nieuwe producten Er zijn deze week 2 nieuwe zepen aangekomen die ik jullie nog wil laten zien en er is ook een nieuwe pre-shave aangekomen waar ik al een poosje graag mee aan de slag wilde. De scheerbeurt van vandaag was wel de beste dusver die ik gehad heb met mijn R41, en ik heb dat ding nu best al wel een hele tijd in gebruik..... Vandaag dus ook weer eens een pre-shave gebruikt, de nieuwe TFS Crazy Sandalwood Pre-Shave. Het komt eigenlijk zelden voor dat ik gebruik maak van een pre-shave, maar als ik dat doe dan zijn er wel een aantal dingen waar het aan moet voldoen. De baard goed zacht maken (meestal gebruik ik een pre-shave als er al minimaal van 3 dagen baard op m'n gezicht zit) en net dat extra beetje glide geven wat je nodig hebt om de boel plat te maaien en lekker ruiken natuurlijk! En gelukkig voldoet de TFS Crazy Sandalwood pre-shave aan alle gestelde eisen..... Setup: Muhle R41 (2011) with Personna Red Blade (vers) Semogue SOC 2 Band Badger TFS Linea Intenso Crazy Sandalwood Pre-Shave TFS Linea Intenso Crazy Sandalwood Shaving Soap Pinaud Clubman Special Reserve Aftershave Cologne Hope you all will enjoy the video!
Bartmen Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Fatip piccolo Astra 1x Polmolive scheercreme Syntheet kwast Afthershave proraso splash Florida water als pre Snelle scheerbeurt. Voorlopig blijf ik even met de Fatip scheren
QuantumCat Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Mes:Breidor 3/8" Kwast:Il Ceppo Silvertip Fiber Voorbereiding:The Shave Doctor Shaving Gel Lather:Truefitt & Hill 1805 Verzorging: Aluin Nazorg:The Shave Doctor After Shave Cooling Gel
wimbouman Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Ik hoop dat jij er net zo blij mee bent als ik met de Slim adjustable. Zeker wel! Mes is nog niet uit de roulatie geweest sinds ik het kreeg. En dat naast de nieuwe Mongoose, kun je nagaan.
marco Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Nou, mooi toch! Hebben we allebei iets blijvends. Ik blijf het een vreemd verschijnsel vinden dat mijn huid in de fik lijkt te vliegen van open kammetjes. Maar ja, je kan niet alles hebben he. En ik ben erg tevreden met wat ik nog in de verzameling heb. Toch denk ik er soms nog over om een andere open kan, Gillette ofzo, te proberen. Maar laat ik het risico maar niet nemen
Guest Gusto Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Setup: E.J. Diamond Krabber Voskhod T. C. Mesje (3) Semogue SE 2013 Kwast TFS Tabacco Verde Forte Zeep Proraso Wit ASB Resultaat: VLS
earlybird Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Mijn eerste sotd, eens moet toch de eerste keer zijn Proraso groen preshave Edwin jagger Sandalwood zeep Dm Balea synthetische kwast Merkur Progress geladen met Lord platinum aluin Hema asb Ik merk niet echt iets speciaals van de preshave het ruikt alleen naar menthol de edwin jagger zeep schuimt niet heel geweldig en ruikt ook niet echt sterk maar doet goed wat hij moet doen. De low-budget kwast van de dm doet het best goed, is wel wat aan de magere kant maar ik ben geen betere gewend dus oordelen kan ik niet echt. De progress op standje 1 wtg en xtg en standje 2 atg met een lord ging perfect! de progress is echt een wonder mes! Resultaat zeer glad Met dank aan Frog, de progress heeft zijn thuis gevonden!
Frog Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Blij dat de Progress je bevalt earlybird. In combinatie met de lord mesjes scheert hij inderdaad heerlijk .Trouwens, gefeliciteerd met je eerste SOTD post!
earlybird Posted March 26, 2015 Posted March 26, 2015 Blij dat de Progress je bevalt earlybird. In combinatie met de lord mesjes scheert hij inderdaad heerlijk .Trouwens, gefeliciteerd met je eerste SOTD post! Ik ben er zeer gelukkig mee!
Recommended Posts