Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Kropp 11/16 vierkante teen

- L'Occitane Plisson

- TFS tabacco verde forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS tabacco verde forte asb

Een prima scheerbeurt om de week te starten. In drie gangen een VLS resultaat. De aluin deed niks, maar dit gebrek aan prik werd gecompenseerd door de Pinaud. Afgesloten met de tabacco verde forte asb.

Posted

Merkur 34c

Lord platinum

Semogue 1305

Proraso groen pre

Proraso groen crème

Proraso groen asl

Proraso groen asb

Posted

Lord S625

Lord super stainless (1)

Plisson L'Occitane

Arko stick

Cien X-Bolt aftershave

Fijne scheerbeurt op de eerste werkdag van de nieuwe week 8-)

Posted

LiJüN silvertip 3 band,

TFS Anniversary Italian Fern,

Fatip Grande Rutinia,

Voskhod 2e x

Pinaud-Clubman_Citrus Musk Eau de Cologne,

Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem,

Kwast en zeep:

De TFS Anniversary Italian Fern en de LiJüN silvertip 3 band zijn samen een verwennerij. Wat ruikt die zeep heerlijk. Die geur blijft ook nog lekker hangen, zodat ik nu een uur later nog heerlijke varens ruik.

Mesje en krabber:

De Voskhod voor de 2e x gebruikt. De Voskhod is een lekker mesje met een prima snede. In de Fatip komt hij helemaal tot zijn recht. De samenwerking is zeer goed. Sommige mesjes geven in de Fatip een wat happerig gevoel, maar dat heb ik met deze helemaal niet. Wel heb ik het gevoel, dat de hoek wat kritisch is om het dunschil effect te voorkomen. Gisteren in de open kam kant van de Ikon was dat overigens met hetzelfde mesje nagenoeg niet. Zo zie je maar, de ene open kam is de andere niet. Resultaat BBS,

Pinaud erop, even wat verzorging met de Nivea en de afwerking is weer heerlijk strak matglans.

Posted

Dusy Kabinett

TGC synthetische kwast

Schick Krona krabber

Personna Platinum Chrome mesje

REWE ASB

Cella "1897" Classica cologne

Ik begin de geur van de Dusy steeds meer te waarderen. Op het schuim was al weinig aan te merken, dus prima zeep.

Posted

Swing open kam krabber

Voshkod (1)

Omega 20102

MWF

aluin

Nivea Sensitive asb

Ik dacht een goeie combo te hebben met de Swing en de Voshkod, maar dat viel dan toch iets minder goed mee. Misschien moet ik nog wat meer zoeken naar de goede scheerhoek. In ieder geval DFS na 3 gangen. En zo gek geweest van tegen de vleug in te gaan in de hals, wat redelijk wat irritatie en 2 bloedplekjes opleverde. Er is wel nog iets positiefs te vertellen over de scheerbeurt: de Omega-kwast begint beter te presteren!

Posted

- Preshave Shower+Amandelolie

- Mühle R41 Grande

- Mühle DE blade

- Speick shaving cream

- aluin

- Hema Sensitive asb

- Lime Sec Pinaud

Posted

- Warme douche

- Fatip Grande chrome

- Gillette silver blue (1*)

- TFS Ginestro di Taormina

- Aluin

- Pinaud clubmend bump repair

- TFS Ginestro di Taormina asb

VLS als resultaat. een klein plekje, maar dat was een bestaand plekje dat gechopt werd.

Posted

- Kropp 5/8

- Jerusalem silvertip

- TFS Italian fern

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- The Shave Doctor aftershave gel

Met deze Kropp is het altijd heerlijk scheren. Een VLS resultaat in drie gangen. De aluin deed niks, de Pinaud gaf wat marginale prik. Afgemaakt met de Shave Doctor aftershave gel.

Posted

Eigenlijk de SOTD van gisteravond:

Warme douche

TOBS Preshave oil Sandelwood

Saponificio Varesino Felce Aromatico

BBR Best Badger

Parker 96R

Derby (5)

TOBS AS Gel Sandelwood

Ik heb de SV Felce met een kaasschaaf (!) aan de zijkanten wat kleiner gemaakt, anders paste de zeep niet in het grundtal bakje. De overgebleven snippers (waarom doen die me denken aan schaafsel van Parmezaanse kaas...) heb ik nu gebruikt om een schuim van de maken. Dat ging niet makkelijk, want ze vlogen het bakje door. Gelukkig heb ik de kwast redelijk goed kunnen laden en gaf het een mooi schuim (al denk ik dat ik de volgende keer toch wat langer laad en met een iets kleinere kwast als ik de snippers in plaats van de zeep zelf gebruik). En jongen, wat ruikt dat spul lekker (gelukkig niet naar kaas): een bloesemgeur. Doet me denken aan een geurtje dat ik van Biotherme Homme heb. Die passen volgens mij uitstekend bij elkaar.

De Parker kan ik steeds beter waarderen. Het mesje was al weer toe aan beurt vijf en begon echt te trekken. Weg dus na de scheerbeurt en eens een scherper mes proberen.

De AS van TOBS is een gel, heerlijk verkoelend.

Maak eer een mooie dag van.

Posted

- Shower als pre

- Mühle R41 Grande

- Voskhod DE

- Jaguar 2003

- Palmolive Sensitive

- Aluin

- Hema Sensitive asb

- Pinaud Bay Rum

Posted

Zo lekker geschoren !!!

Met de kwast van mijn vader.

Vervolgens met scheercrème van Kent die heel best schuimt.

De shavette van Menrock

En die aftershave van Floid ohhhhhhhhhhhhhhh een orgasme aan geur!!!

Posted

We moesten wel enorm lachen vanmorgen, vorige week dacht ik dat de handdoek wat te heet was dus bij het op Tom zijn gezicht leggen zei ik : kan je hem hebben ??? Ik haal vervolgens die handdoek eraf omdat ik dacht dat hij te warm was, roept Tom heel spontaan GA DOOR GA DOOR hahhahah [ het is maar goed dat handdoeken niet kunnen praten :lol::lol: ]

Posted

Omega Beun Zwart,

Dusy Kabinett,

Gillette Tech Fat Handle,

Voskhod 3e x

Florida Water,

The Shave Doctor_Aftershave Cooling Gel,

Kwast en zeep:

De Dusy Kabinett en de Omega Beun Zwart deden het leuk. Dat kwastje moet nog even inlopen. Gezien zijn leeftijd hoop ik wel dat dat ook gaat lukken, want voorlopig gebeurt er nog niets. Ondanks dat toverde ik wel met de Dusy een heerlijk crèmig schuim voor een goede glijlaag.

Mesje en krabber:

De Voskhod voor de 3e x gebruikt. Het mesje scheert prima. Merk na 3x nog geen achteruitgang. In de Tech een zeer licht gereedschap. Voelt echt subtiel, maar tegelijk ook betrouwbaar aan. Goed bruikbaar bij een mistige kop situatie, waarbij aandacht voor de scheerhoek minder paraat is en dan ook minder noodzakelijk. Resultaat BBS,

Ofschoon de Dusy een stevig geurende zeep is, maakten de Florida water en de Shave Doctor er korte metten mee. Hoewel er een frisse bloemige geur om mijn kop hangt, zijn de roosjes niet meer echt duidelijk bespeurbaar.

Posted

Semogue Barbear Classico Cerda

TFS Di Vino

Gillette Aristocrat Junior

Rapira Platinum Lux

Pinaud Citrus Musk en 444 balm

Posted

Fatip klein

Astra ss 5x en de laatste

Palmolive scheercreme

Syntheet kwast ebay

Florida water voor en na

Het blijft toch een mirakel de fatip

Fijne dag ieder

Posted (edited)

De Fatip is echt een top krabber, iedereen zou er 1 moeten hebben.

Gisteren avond de eerste scheert beurt met de Tuckmar Special. Hij was vlijmscherp en heel smooth. Na 2 gangen baby billen glad (ik kan het weten), ik was wel even afgeleid dus bij mijn adamsappel wat rauw.

Setup:

- L'Occitane kwast

- Tuckmar Special 6/8

- Proraso pre shave & zeep

- Floïd aftershave

Edited by Guest
Posted

Lord L6

Lord 'classic'

Proraso pre-shave groen

Omdat mn scheerzeep al enige dagen op is en hier in Thailand niet te krijgen is, ben ik me maar gaan scheren met alleen de Pre-shave.Dit gaat ook bijzonder goed zo.

Een BBS in drie passes :)

Guest Gusto
Posted

Setup:

E.J. diamond Krabber

Voskhod T. C. Mesje (2)

E. J. Synthetetic Silvertip Fibre Kwast

Arko Extra Sensitive Zeep

Arko Extra Sensitive. ASB

Resultaat:

In drie gangen (WAX) VGS :)

nog steeds een lekker scherp en glad mesje!

en die creme en asb zijn top!

Posted

KAMERADEN!

Plisson L'Occitane

Svoboda Appelbloesem scheercreme

Trud Vacha 6/8

Tunney Aluin

Alcolado Glacial

Mijn tweede Russische heeft nu ook kennis gemaakt met de non-Soviet-huid. Voor de gelegenheid ook dit mes laten glijden door een Russiche zeep, de appelbloesem dit keer. Over de creme valt weinig meer te zeggen dan ik al in het zepensubforum heb gedaan: schuimt goed, ruikt vreemd maar niet onaangenaam, koelt licht en scheert prima.

Het mes scheert ook prima. Iets lichter dan zn jongere broertje, en tevens iets groter, maar het laat zich net zo eenvoudig hanteren, heeft een prima balans maar hoewel het een rundkopf is heeft het een sneaky puntje bij de teen. Het duikt nog niet direct de huid in maar geeft wel een waarschuwing. Zoals tegenwoordig meestal bij de wat lichtere messen (eigenlijk bij alles onder de 7/8) deed ik tegen de groei op de hals in de tweede gang. Hierbij viel op dat ik met rechts het mes wat vlakker tegen de hals houd en dat scheert beter. Op letten dus. Grappig wel dat mijn niet-dominante hand dit beter doet.

De Tunney prikte zo ontzettend niet dat ik bijna keek of ik m wel uit het doosje had gehaald. De Alcolado deed ook al geen prik, alleen maar koel.

Fijne beurt. Mes mag blijven. Het asfalt uit de scheercreme doet af en toe nog flink wasem.