Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na een lange tijd alleen lezen op dit forum zal ik mij toch maar even voorstellen, wel zo netjes.

Ik ben Jos, scheer me al zo'n 20 jaar met Gilette sensor/mach3 mesjes en heb hier eigenlijk nooit een probleem mee gehad.

Ik vond scheren niks aan, ik deed dat dan ook zo min mogelijk. Max 2x per week en vaak nog minder vaak. zo liep ik regelmatig met een flinke stoppelbaard rond.

Zo eind vorig jaar begon een collega over het scheren met een DE mes. Ik had hier nog nooit van gehoord en het leek mij een manier voor iets wat ik al niet fijn vond, nog onprettiger te maken.

Niets voor mijn dus.

Toch was ik wel wat nieuwsgierig en heb ik wat gegoogled over het scheren met een savety razor.

Hierdoor kwam ik op dit forum, hier las ik over alle verschillende zepen, mesjes en krabbers, erg interessant .

Vooral de euforie waarmee de mannen op dit forum praatten over een goeie scheerbeurt maakte mij erg nieuwsgierig.

Dus toch maar eens proberen.

Zo bestelde ik een starters set , een EJ89, een synthetische kwast een pot Proraso rood en een paar mesjes.

De eerste scheerbeurt was echt verschrikkelijk slecht, erg veel scheerbrand en een aantal open plekjes. Toch het hele gedoe eromheen beviel me wel, die kwast, lekker ruikende zeep en het mooie scheermes.

Dus toch maar doorzetten, veel lezen op het internet en nog een keer proberen.

Voornamelijk het los vasthouden van het mes bracht veel verbetering.

Uiteindelijk gaat het scheren erg goed, weinig problemen meer en het mooiste, ik geniet van elke scheerbeurt. Een lekker zeepje, neem lekker de tijd en kijk weer uit naar de volgende scheerbeurt. Ik scheer me nu veel vaker 3 tot 4 keer per week.

Ook heb ik inmiddels een flinke verzameling zepen en mesjes, dit forum werkt flink aanstekelijk.

Posted

Welkom Jos! Zo gaat dat als het virus eenmaal toeslaat; misschien zijn de resultaten niet meteen optimaal maar de weg terug is er niet meer...... ;)

Posted

Welkom! Voor andere beginners leuk om te lezen dat als je maar blijft volhouden het beloond zal worden.

Guest Gusto
Posted

Welkom Jos!

Posted

Welkom Jos. Veel lees- en scheerplezier. En rustig, zonder druk, doorzetten met het scheren met de DE.

Posted

Van harte welkom hier! Enne....bereidt je maar vast voor op het (flink) uitbreiden van je collectie, want daar is geen ontkomen aan. Misschien vast een extra kast aanschaffen :lol: Zoals we hier wel vaker zeggen: resistance is futile

• 1 month later...