GalgoRazor Posted March 21, 2015 Posted March 21, 2015 Vandaag voor de tweede keer mijn nieuwe eerste krabber gebruikt. Ben na deze twee keer niet bepaald tevreden. Zal uiteraard een kwestie van gewenning zijn, maar zou ook heel goed kunnen dat ik iets verkeerd doe en dit verkeerd blijf doen. De samenstelling waar ik de twee scheerbeurten mee heb uitgevoerd: -eerst lekker onder de douche geweest, gezicht gewassen met de Nivea facewash man, sensitive -Proraso pre shave voor gevoelige huid -Proraso scheerzeep voor gevoelige huid -Bluebeards krabber -Bluebeards mesje -Proraso aftershave balm voor gevoelige huid *Ik ben al bijna 20 jaar een "nat scheerder", heb een bekend probleemplekje, een moedervlek linksonder m'n kin, maar verder nooit problemen, bij een stevige baardgroei* Het probleem is een fors aantal wondjes, waarvan enkele best pittig zijn. Vooral direct onder m'n onderlip lijkt het op een schot hagel en ik had de moedervlek goed geraakt, maar dat is te verklaren. Ik heb de krabber niet van beneden naar boven gehaald op m'n kin. Eerst van boven naar beneden, toen van buiten naar binnen, daarna van binnen naar buiten. Hier en daar bleven plekjes met stoppeltjes zitten. En hier ontstonden ook de bloedingen. Voor de rest tevreden met het scheerresultaat. Maar hoop van deze wondjes af te komen, iemand een tip? Wil ik het misschien TE glad?
Shaving Silly Posted March 21, 2015 Posted March 21, 2015 Misschien zet je je krabber te gehoekt op je gezicht ? Ik voel altijd wel verschil met zo'n krabber als ik een beetje speel met de stand van het mes ten op zichten van de huid door met het handvat te "pielen" { ik kom weer lekker professioneel over hahha ] maar als je mes te scherp op je huid staat dan is de druk van je hand en de druk op je mes naar beneden dus je huid in en als je meer langs je huid scheert dan neem je met je hand / handvat het mesje achter je aan over de huid, alsof je hem meesleept over de huid [ ben ik nog te volgen ???]
GalgoRazor Posted March 21, 2015 Author Posted March 21, 2015 Bedankt! Meer dan duidelijk begrepen, zou nog weleens het probleem kunnen zijn vermoed ik.
Shaving Silly Posted March 21, 2015 Posted March 21, 2015 Nou ??? Het zal toch niet zo wezen dat ik als vrouw de gouden tip geef hahahhahha
mhharsta Posted March 21, 2015 Posted March 21, 2015 Ik zou me geen zorgen maken. Je voorbereiding, materiaal en 20 jaar nat -scheer ervaring zullen niet de oorzaak zijn van een wat tegenvallend resultaat. Gewenning, ook voor je huid, en aanwennen van een andere techniek (zoals o.a. de tip van Shaving Silly - juiste scheerhoek) kost wat tijd. Ik zou proberen de volgende paar keer alleen met de baardgroei mee te scheren en zo min mogelijk druk zetten. Ook belangrijk is niet te vaak over dezelfde (probleem)plek te scheren, en alleen te scheren waar zeep zit. Het heeft denk ik iedereen hier die is overgestapt van cartridges naar een krabber enige tijd (weken) gekost om een glad, "schadevrij" resultaat te bereiken.
cintoonnik Posted March 21, 2015 Posted March 21, 2015 Wat bij mij op een gegeven moment echt het verschil maakte is mijn huid strak krijgen. Dus door er aan te trekken, strak trekken, wang opblazen. En daarbij niet krabben!!! liever een extra pas dan heen en weer op een stukje huid zonder zeep of schuim. Laat het gewicht van het mes de beweging doen.
Guest Gusto Posted March 21, 2015 Posted March 21, 2015 Laat de krabber het werk doen, vooral geen druk!
Guest Gusto Posted March 21, 2015 Posted March 21, 2015 Scheren, is een gevoel, je moet het ervaren (geen harde wetenschap)
Noxa Posted March 21, 2015 Posted March 21, 2015 Misschien wil je het te glad. Ik scheer me bijna alleen maar met de baardgroei mee. Met een agressief krabbertje is dat glad geboren en geen irritatie.
ervik Posted March 22, 2015 Posted March 22, 2015 Scheerde me al heel mijn leven met de zelfde krabber. Zelden bloed gezien. Heb laatst een EJ aangeschaft en het is regelmatig raak. Heb waarschijnlijk ook nog net niet de goede hoek gevonden. Aluin doet wonderen. (was eerst mascotte vloei ) Elk mes heeft zijn kuren, blijkbaar. Kan zelfs het mesje zijn. Bij mij is de Astra naar 3 beurten te vervangen en meteen opnieuw beginnen. Scheer me dan ook niet elke dag (BF= baby face) En niet nodig voor het werk. Groeten Ervik
GalgoRazor Posted March 22, 2015 Author Posted March 22, 2015 Bedankt voor de tips, ik moet meer op het strak trekken van de huid gaan letten en het mes niet te veel aanduwen. Gaat goed komen!!
Robert79 Posted March 24, 2015 Posted March 24, 2015 Ja, strak trekken en ik zou het handvat van de krabber een beetje losjes tussen duim en wijsvinger houden ! op deze manier haal je een hoop druk weg zodat de kans klein is, dat je je snijd.
talibeard Posted March 24, 2015 Posted March 24, 2015 Bedankt voor de tips, ik moet meer op het strak trekken van de huid gaan letten en het mes niet te veel helemaal niet aanduwen. Gaat goed komen!! Behalve geen druk is er nog ééntje (tja, soms ben ik gewoon een lp die blijft hangen...) en dat is de juiste hoek. Het zou zo maar kunnen dat je met de snijkant een te grote hoek met je huid maakt waardoor je krabber eerder 'hapt'. Probeer het mesje wat meer parallel met je huid te houden tijdens het scheren.
Frup Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 Aanvullend op de andere opmerkingen: Ik merk verschil als ik na het douchen scheer. Mijn huid is dan kennelijk gevoeliger voor 'happen' dan wanneer ik me bij de kraan kort m'n gezicht was. Met mijn Progress is dat effect sterker dan met de R89, waarmee ik na douchen vrijwel geen last had.
KugelFanger Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 Terwijl ik de eerste week of 2 toch al wel een heel verschil merkte met cartridge scheren, was het voor mij toch ook even puzzelen voor ik het gewenste resultaat bereikte. je zult eerst de techniek onder de knieën moeten krijgen. Daarna zul je ook merken dat niet elke houder/scheermesje bij jou past. Ook moet je de baargroei richting in de gaten moeten houden en er niet van uit gaan dat hoe een baard "normaal" groeit, ook bij jou van toepassing is. daarnaast heb je natuurlijk ook nog verschillende pre shave oils / scheer zepen / scheer creme's... en ga zo maar door. Ik ben ondertussen nu ongeveer 3 maand aan het DE scheren en ik ben nog steeds bezig met het perfectioneren van mijn scheren. het is een kwestie van tijd voordat jij tevreden bent. Geef niet op
Johan Posted March 28, 2015 Posted March 28, 2015 Aanvullend op de andere opmerkingen: Ik merk verschil als ik na het douchen scheer. Mijn huid is dan kennelijk gevoeliger voor 'happen' dan wanneer ik me bij de kraan kort m'n gezicht was. Met mijn Progress is dat effect sterker dan met de R89, waarmee ik na douchen vrijwel geen last had. Je huid wordt inderdaad gevoeliger door het douchen, naar mijn mening. En wanneer je je gezicht met zeep wast bij de kraan poets je ook het laagje huidvet van je haren af (waardoor ze sneller water opnemen).
Recommended Posts