Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goedemorgen!

Ik lees al een tijdje mee, maar dacht dat het nu wel tijd is me voor te stellen: Wouter, 37 jaar uit omgeving Rotterdam. Samenwonend, twee zoons (3,5 jaar en 9 maanden).

Ik scheer nat al zolang ik me kan scheren. Alleen pas sinds een maandje is het bijzondere natscheervirus bij mij aangeslagen. Ik kwam erachter dat er een hele subcultuur bestond, toen ik op zoek was naar een pomade en zodoende op sites kwam waar ook het natscheren tot een kunst wordt verheven :D .

In de afgelopen weken heb ik een kleine collectie natscheer producten aangeschaft. Hieronder een opsomming:

Messen:

Sedef Shavette (oefenen, gebeurt meestal in weekend!)

Mühle R89 Grande (favoriet)

Parker 96R TTO (net nieuw)

Creams:

TOBS - Almond

TOBS - Sandelwood

TOBS - St. James Collection Luxury

Tabac

Croaps:

Cella

Mondial Tabacco Verde (begrijp dat dat eigenlijk TFS is? Heerlijke geur, doet me denken aan die zakjes die je vroeger in de kledingkast vond om de muffe lucht eruit te halen :lol:)

Soaps:

Mühle - Sea Buckthorn (lastige zeep, krijg die niet goed schuimend)

TOBS - Lime

Preshave:

Proraso Green

TOBS - shaving oil sandelwood

Aftershave:

Baume.be balm

TOBS - Sandalwood gel

Nivea ASB

Hema ASB

Biotherme Homme Après Raser Anti Feu

Suavecito Bay Rum

En dan zijn nog onderweg (zojuist besteld bij BdF):

Saponificio Felce

Stirling Bonaparte

TFS ASB Tabacco Verde

TFS Pre Tabacco Verde

Pfff, dat is een hele waslijst als ik het zo bekijk... Mijn vriendin zei laatst al: jeetje alweer een pakketje voor je :lol:

Posted

Oei, vergeet ik de kwasten...

Mühle STF L

Bluebeards Revenge Best Badger

TOBS Best Badger Travel

Omega 10098

En een oude DVH varkenshaar, die nu door mijn oudste zoon in bad wordt gebruikt. Voor schuim ik wat handzeep op en dat smeert hij op zijn gezicht. Jong geleerd, oud gedaan!

Posted

Welkom!

Zo, binnen een maand al deze scheerspullen? Wauw!! Hardnekkig virus bij jou! maar welkom en schrijf wat reviews in de toekomst.

Guest Gusto
Posted

Welkom Wouter! je hebt al een aardig begin. :lol:

Posted
... Zo, binnen een maand al deze scheerspullen? Wauw!! Hardnekkig virus bij jou! maar welkom en schrijf wat reviews in de toekomst.

Haha, ja, dat besefte ik ook toen ik het typte! Ik zal, zodra ik alles een beetje in meerdere settings geprobeerd heb, eens wat reviews schrijven.

Posted
Welkom. Vraagje wat is soap??

Die mag je me als beginneling op dit forum even uitleggen... Of begrijp ik hieruit dat jij gewoon geen voorstander van harde scheerzeep bent?

Posted
Welkom. Vraagje wat is soap??

Die mag je me als beginneling op dit forum even uitleggen... Of begrijp ik hieruit dat jij gewoon geen voorstander van harde scheerzeep bent?

Er zitten hier een paar hardcore ( :mrgreen: ) taalpuristen. Ze hebben wel een punt maar maken het soms wat luid. ;)

Zo zijn er nog een paar van die dingetjes, zoals aluin met een plastic voetje, waar je een reactie op kunt verwachten die niet meteen duidelijk is.

Posted

Welkom! Mijn dochter van ongeveer dezelfde leeftijd gebruikt ook een oude kwast van mij in bad, maar dan om de muur te "verven". Ze ziet er de meest fantastische dingen in. Geweldig! :)

Posted

Oh ja, pas op met die handzeep op zn gezichtje, droogt snel uit. Misschien is wat zwitsal beter voor zn huid.

Posted
Oh ja, pas op met die handzeep op zn gezichtje, droogt snel uit. Misschien is wat zwitsal beter voor zn huid.

Heb je gelijk in. Overigens weet hij niet hoe hij de zeep zo snel mogelijk weg kan krijgen :) Daarna is het ook de schilder uithangen.

@talibeard: dank voor je toelichting. Ik zal voor Kalerolf voortaan crème (of is dat ook geen NL?), zeep en 'creep' zeggen :lol:

@allen, dank voor het welkom

Guest Gusto
Posted

Dan kan je nu, je verzameling gaan uitbreiden. ;)

Posted

zeep en/of crème. Een zeep kan harder of zachter zijn, maar creep is gelul, alsook croap.

Blij wederom iemand te zien met een Parker.

Verder: Hoi!

Guest Gusto
Posted

Hmmm, ik heb geen parker. :( (wel een pennenset van dat merk :D )

Posted
Hmmm, ik heb geen parker. :( (wel een pennenset van dat merk :D )

Je kunt dus niet de scheerkop eraf schroeven en er een schrijfkop op schroeven?

Teleurstellend.

:twisted::twisted::lol::lol::mrgreen::mrgreen::P:P:P

Welkom hier!

Je hebt al een mooie collectie van zepen, crèmes en aftershaves :-)

Veel lees & scheerplezier!

Posted

Van harte welkom. gezien je voorraad scheerspullen ben je hier helemaal op je plek. :)