cutthroat Posted March 16, 2015 Posted March 16, 2015 - Kropp 5/8 ronde teen - L'Occitane Plisson - Stirling Soap Bonaparte - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - The Shave Doctor aftershave gel/shea butter Vandaag de kleine maar fijne Kropp aan de beurt. In drie gangen weer een VLS, maar ik moet het mes wel weer even een touch-up geven. Aluin gaf wat prik, maar werd ruimschoots overtroffen door de Pinaud. Ter afsluiting en kalmering een rondje aftershave gel en wat shea butter.
Rubinho Posted March 16, 2015 Posted March 16, 2015 Merkur Futur Hema(4) Mitchell's Woolfat Speick asb Shea Butter
Frog Posted March 16, 2015 Posted March 16, 2015 Gillette slim adjustable Lord platinum Semogue 620 Ingram Floid blue Baxter asb
Marcel Posted March 16, 2015 Posted March 16, 2015 Semogue Barbear Classico Texugo DR Harris Lavender Gillette Aristocrat Junior Feather Myrsol Agua Balsamica en 444 balsem
Johan Posted March 16, 2015 Posted March 16, 2015 Feather Popular krabber Rapira Platinum Lux mesje Edwin Jagger 23mm dino-kwast (ok ok ... plankton ) TFS "Tobacco Verde" harde zeep Pitralon Classic
Edsel Posted March 16, 2015 Posted March 16, 2015 Gillette Tech (made in England) Croma stainless (2) Plisson L'Occitane TFS Tobacco Verde Nivea sensitive ASB
Harkos Posted March 16, 2015 Posted March 16, 2015 Turkse varkenshaar (Lider 1), La Toja, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole, Morris_inox 5e x Pinaud-Clubman_Osage Rub, Kwast en zeep: De La Toja en de Turkse varkenshaar (Lider 1) gebruikt, daar mijn scheerbase aangaf, dat ik vandaag de grote Turk met de La Toja stick moest gebruiken en ik me er meestal aan houd om systeem er in te houden. Het was wel een grappige poging. De stick op het gezicht gesmeerd en de kwast even geweekt en vervolgens ingezet voor kopsoppen. Nou daar is die dus echt niet voor gemaakt. Toch kreeg ik nog redelijk snel voldoende schuim op de bakkes om met het mes aan de slag te kunnen. Echter vreet die kwast zelf zoveel schuim, dat ik voor de tweede en derde ronde de stick opnieuw ter hand moest nemen. Mesje en krabber: De Morris_inox voor de 5e x gebruikt. De Morris heeft redelijk moeiteloos mijn 5 norm gehaald. In de slant voelt hij zich prima op zijn plaats. Perfect glad in 3 keer. Resultaat DFS, Was wel even geëxperimenteer, want ik moest natuurlijk ook mijn aanwinst van gisteren proberen. Die tech bevatte nog een Gillette mesje, waarvan ik het type niet kan vast stellen, zo een met die zwarte pijltjes er op, als gemaakt voor cartridges.. In elk geval deed hij het nog wel. De tweede ronde dan ook met deze combi gedaan. Leuke aanwinst, maar meer voor de heb, dan dat het iets toevoegt qua extra scheergenot. Voelt ongeveer gelijk aan de L6.
marco Posted March 16, 2015 Posted March 16, 2015 Synthetische bamboe kwast van eBay Cella Wegwerp-cartridge van het shaving silly pretpakket Mont St Michel eau de cologne De Vergulde Hand asb Vandaag eindelijk verder gegaan met de badkamer opknappen, dus ik moest wat spullen bij elkaar sprokkelen. In de keuken staan harken met een cartridge, viel op zich nog wel mee... De edc die ik van Johan heb gekregen ook meteen geprobeerd. Fijn spul, ruikt fris en niet te sterk. Is ook na een half uurtje niet meer echt duidelijk aanwezig. Prima als aftershave te gebruiken.
efsk Posted March 16, 2015 Posted March 16, 2015 Plisson L'Occitane Mitchell's Wool Fat Barge 7/8 #14 Kabrand 13/16 Tunney Aluin Jacob Hooy Vitamine E Creme Licht griepig vandaag, daar houd ik niet van. Daardoor wat overgevoelig en dus de MWF gepakt vanwege verzorgende zeep. De messentrekker maakte me blij vandaag want ik mocht de Barge 7/8, een mooi, stoer mes. Dikke jammer dat het niet lekker scherp was, er werd wel haar verwijderd maar er bleef zeker zoveel zitten. Na éen wang dus terzijde gelegd en overgestapt op de Kabrand, toch éen van mn favoriete messen. De messentrekker is er juist om te zorgen dat alles aan de beurt komt en een eerlijke kans krijgt zich te bewijzen, maar in dit geval vond ik dat ik geen keus had. Morgenavond (zo de griepgoden het me toestaan) de Barge weer goed scherp maken (samen met de daartoe klaarliggende Selbstfahrer) en dan is die woensdag aan de beurt. De Kabrand deed wat je ervan mag verwachten: zonder gezeik goed glad. Aluin prikte marginaal behalve in het kleine sneetje op de kin omdat ik onhandig deed (tip: draai je hoofd vóór je er een mes tegenaan zet) en wat vit-e-creme tegen de griep. Al met al na de valse start een scheerbeurt uit het boekje. Zeer content.
cutthroat Posted March 17, 2015 Author Posted March 17, 2015 - ERN The Crown & Sword Razor 6/8 - L'Occitane Plisson - TFS zagara gelsomino forte - Aluin - Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion - The Shave Doctor aftershave gel Een prima scheerbeurt met in drie gangen een VLS resultaat. De aluin gaf iets prik, alsook de Pinaud. Afgesloten met de Shave Doctor aftershave gel.
Edsel Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Lord S625 Dorco platinum (3) L'Occitane Plisson Dusy Kabinett Nivea sensitive ASB
Frog Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Fatip picollo Lord platinum "beun" Omega Figaro crema da barba Floid amber
Johan Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Feather Popular krabber Rapira Platinum Lux mesje TGC dino-kwast Palmolive stick Pitralon Classic AS Cella "1897" Eau de Lavande
Harkos Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Vero Black Fibre Harkos®, Tabac, Gillette Fat Boy adjustable, Morris_inox 6e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Kwast en zeep: De Tabac en de Vero Black Fibre Harkos® zijn een gelukkig duo. Snel en makkelijk schuim maken en goed op te brengen vanuit de scuttle. Prettige basis voor de scheerbeurt. Ofschoon, de tabac boeit me niet echt. Als deze op is gaat hij er niet weer komen. Technisch gezien een goede zeep, maar daar heb ik er wel meer van. Ben meer van de sandalwood, lavendel en roosjes. Mesje en krabber: De Morris_inox voor de 6e x gebruikt. Het mesje houdt vol de 6e keer ging eigenlijk weer moeiteloos, 3 rondjes en nog even wat ontstoppelen op de hals zat er ruimschoots nog in. Mag morgen dus op voor de 7e x. In de Fat Boy op 6 een voldoende effectieve mes oversteek (Nederlands voor blade gap??) om weer lekker glad te scheren. Resultaat BBS, Tja het is dat de borstel fiber haren heeft, anders was het weer een klassiek en goed beurtje.
Shaving Silly Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Nou ik dacht ik laat me niet kennen met die scheerzooi van de bodyshop dus op advies van Rolf : Kwast natgemaakt , likje scheercrème in de kwast en op het gezicht gaan opschuimen Eerst geen zeep en na veel draaien en meer zeep en wat water kreeg ik schuimpie maar het blijft niet mijn scheerzeep. Ik heb eerst met het open mes geschoren maar die krijg ik toch niet lekker scherp ondanks mijn verwoede pogingen met het halen langs de leren riem. Dus overgestapt op de shavette. Grote gat van flesje Floid beheerst met mijn duim jaja !! maar bestel toch zo'n verstuiver want handig is fles niet. Verder kakstrak geschoren en alle bochten waar ik een jaar geleden nog moeite mee had neem ik makkelijk bij Tom dus goed bezig !!
Snuff Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 niet zo best vandaag, een derde mes gesneuveld wegens vingerkrampen en dan maar afgemaakt met de Mongoose een half uurtje later Friodur 7/8" (RIP) Mongoose met Feather Pro mesje (3x) Mühle silvertip fibre 25mm borstel TOBS Mr Taylor creme Floid Black aftershave
roland Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 niet zo best vandaag, een derde mes gesneuveld wegens vingerkrampen en dan maar afgemaakt met de Mongoose een half uurtje later Ben je al bij 'n arts langs geweest?
Frog Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 niet zo best vandaag, een derde mes gesneuveld wegens vingerkrampen en dan maar afgemaakt met de Mongoose een half uurtje later Friodur 7/8" (RIP) Mongoose met Feather Pro mesje (3x) Mühle silvertip fibre 25mm borstel TOBS Mr Taylor creme Floid Black aftershave Ow, dat is flink balen! Hopelijk kom je snel te weten wat er aan de hand is.
Shaving Silly Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Vervelend voor je Snuf , hoop dat ze de oorzaak vinden en wat kunnen doen voor je.
Snuff Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Ik mag deze week langs bij het universitair ziekenhuis voor grondig onderzoek. Maar zoals in een ander draadje al vermeld door andere personen zou het wel eens kunnen te maken hebben met geknelde zenuwen, mijn rug en nek zijn erg gehavend door ongevallen, alle kraakbeen is verdwenen. We zien wel, ga de open messen maar even laten voor wat ze zijn tot ik uitsluitsel heb.
Shaving Silly Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Schat je zal overnieuw gebakken moeten worden !!!
LookOut Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Swing open kam krabber Hema mesje (2) Omega 20102 Mitchell's Wool Fat aluin Nivea Sensitive asb De Swing is een aangenaam krabbertje. Niet heel aggressief, maar ook niet supermild. De Omega-kwast gaf echter opnieuw problemen met het geven van een mooie lather. Voor de derde gang heb ik zelfs nog eens opnieuw zeep opgeladen omdat ik het veel te dun vond worden. Maar goed, BBS in 3 gangen (+ een halve gang tegen de vleug op de linkerwang). Volgende keer de Swing nog eens proberen met een aggressiever mesje zoals de Voshkod. Sterkte, Snuff!
Stoppel Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Ik mag deze week langs bij het universitair ziekenhuis voor grondig onderzoek. Maar zoals in een ander draadje al vermeld door andere personen zou het wel eens kunnen te maken hebben met geknelde zenuwen, mijn rug en nek zijn erg gehavend door ongevallen, alle kraakbeen is verdwenen. We zien wel, ga de open messen maar even laten voor wat ze zijn tot ik uitsluitsel heb. Sterkte, hopelijk valt het mee.
efsk Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 @Snuff: Sterkte en succes gewenst Ron. laten we hopen dat het vinden van de oorzaak ook het vinden van een remedie inhoudt. @LookOut: fijn dat de Swing bevalt!
Snuff Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Schat je zal overnieuw gebakken moeten worden !!! Denk je? Laat ik het wel door een ander doen als je het niet erg vind na wat ik las over je kookkunsten wie weet wat er anders voor de dag komt.
Recommended Posts