Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omdat ik te lui ben om heel het forum door te pluizen, hier mijn vraag:

Heb je een of meer doe-het-zelf recepten voor een leuke after shave (splash) ?

Laat 't hier eens horen .... :roll:

Posted

Jahaa ... ging over bay rum ... laat 's een linkje zien ...

Was wel redelijk uitgebreid/gecompliceerd, dacht ik ...

Ben ook op zoek naar wat makkelijke receptjes :mrgreen:

Maar .. alles is welkom ... 8-)

Hou je vooral niet in.

Posted

Heb zelf een frisse aftershave in elkaar geflanst.

De ingredienten:

g9oHhZG.jpg

- Eau de Cologne met citroengeur Bogazici (Turkse supermarkt Bereket, Hendrik Staetslaan, Eindhoven)

- Glycerine van drogist De Tuinen

- Menthol van webshop SoWiRo

- Etherische olie grove den naalden van webshop Anthemis

Het recept:

Doe

- 1 theelepel glycerine

- 2 koffielepeltjes (afgestreken) menthol

- 20 druppels etherische olie

in 100 ml eau de cologne, even goed schudden - en klaar !

Niet echt hoogdravend, maar wel een lekkere frisse verkoelende splash.

Jammer genoeg blijft de geur niet echt lang hangen .... :roll:

Als iemand nog een eenvoudig receptje heeft: hou je vooral niet in ... :D

Posted

Citroen, dennenaalden en menthol. Ik kan er niets aan doen en wil zeker je werk niet afkraken maar is dat niet meer geschikt als wc-verfrisser?

Posted

Zo. Fijn gewandeld in het dennenbos ... maar dat terzijde .. :mrgreen:

Enfin, dus het is niks ? Maar heb ik in ieder geval wel enige reactie .. :D

Dus: dan laat maar eens weten wat je zoal uit de hoge hoed kunt toveren ...

Syl ? 8-)

Posted

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo verkeerd klinken maar dat het niet lang blijft hangen kan bijna niet anders want alle ingrediënten zijn van de supervluchtige soort.

Posted

Hahhahah Jan geen idee of het nix is maar de combinatie lijkt mij niet aantrekkelijk .

Wandelen in Dennenbos , ik zeg helemaal toppie en verder tover ik weinig uit mijn hoge hoed . Ik verbouw mijn eigen groentes niet eens laat staan een aftershave in elkaar draaien maar !!! als je eens in de buurt bent , langskomen hoor !! Ik wil dennenspray wel een ruiken van je :D:D:D

Posted

Is goed, alleen als het "verstikkend" blijkt te werken dan zijn er wel 2 barbiers dood :o:o

Dus misshcien moet jij als mijn gastbarbier als eerste ff kijken of het goed gaat. { ik heb een zaak , mij missen ze weer in scheerland ]

Posted

Nou ja als we moeten kiezen kunnen we jou beter opofferen , Mevr Kalerolf krijgt een weduwepensioen en heeft een baan en mijn zaak , dieren en Mi Gudu blijven onverzorgd achter dus tsja dan is de keuze snel gemaakt wie de saunageurset van Jan gaat uitproberen.

Posted

Hihiihihihi tsja sorry , het is ieder voor zich en god voor ons allen en soms moet je iets op opofferen voor de veiligheid van anderen. Maar ik hou wel van je hoor Rolf !! Mocht het recept van Jan echt niet goed gaan krijg je een plekje in de museumkast met je as.

Posted

Wat er allemaal hangt weet ik niet maar wat staat !! is het feit dat als Rolf het experiment Jan's aftershave op de Finse steentjes overleefd en dit een succes word dat Jan een enorme hoeveelheid kan gaan maken wat hij aan sauna's in NL gaat aanbieden en hij een succes product krijgt op ontspannings gebied :lol::lol::lol:

Posted

Hierboven het filmpje. Tis echt niet ingewikkeld hoor.

Je kan ook experimenteren met andere dingen. Zoals een stripje nieuw leer van een schoenmaker erin doen

Posted
He he ... eindelijk weer eens een ontopic reactie ... :D

Tja, dat blijft een issue met dat meubilair hier. Als er over twee jaar niks meer vindbaar is weet je waardoor dat komt.

Posted
He he ... eindelijk weer eens een ontopic reactie ... :D

Tja, dat blijft een issue met dat meubilair hier. Als er over twee jaar niks meer vindbaar is weet je waardoor dat komt.

:lol: Tja, er wordt wat afgeleuterd hier..... :roll:

Maar wel gezellig toch?