Jan Zoethout Posted March 13, 2015 Posted March 13, 2015 Omdat ik te lui ben om heel het forum door te pluizen, hier mijn vraag: Heb je een of meer doe-het-zelf recepten voor een leuke after shave (splash) ? Laat 't hier eens horen ....
efsk Posted March 13, 2015 Posted March 13, 2015 Daar heeft Jock nog een film over gepost. Waar staat die link ook weer...
Jan Zoethout Posted March 13, 2015 Author Posted March 13, 2015 Jahaa ... ging over bay rum ... laat 's een linkje zien ... Was wel redelijk uitgebreid/gecompliceerd, dacht ik ... Ben ook op zoek naar wat makkelijke receptjes Maar .. alles is welkom ... Hou je vooral niet in.
Jan Zoethout Posted March 17, 2015 Author Posted March 17, 2015 Heb zelf een frisse aftershave in elkaar geflanst. De ingredienten: - Eau de Cologne met citroengeur Bogazici (Turkse supermarkt Bereket, Hendrik Staetslaan, Eindhoven) - Glycerine van drogist De Tuinen - Menthol van webshop SoWiRo - Etherische olie grove den naalden van webshop Anthemis Het recept: Doe - 1 theelepel glycerine - 2 koffielepeltjes (afgestreken) menthol - 20 druppels etherische olie in 100 ml eau de cologne, even goed schudden - en klaar ! Niet echt hoogdravend, maar wel een lekkere frisse verkoelende splash. Jammer genoeg blijft de geur niet echt lang hangen .... Als iemand nog een eenvoudig receptje heeft: hou je vooral niet in ...
efsk Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Citroen, dennenaalden en menthol. Ik kan er niets aan doen en wil zeker je werk niet afkraken maar is dat niet meer geschikt als wc-verfrisser?
Shaving Silly Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Nou Efsk helemaal eens met je gatverdamme wat een onsmakelijke combinatie voor op je snuit .
Jan Zoethout Posted March 17, 2015 Author Posted March 17, 2015 Zo. Fijn gewandeld in het dennenbos ... maar dat terzijde .. Enfin, dus het is niks ? Maar heb ik in ieder geval wel enige reactie .. Dus: dan laat maar eens weten wat je zoal uit de hoge hoed kunt toveren ... Syl ?
talibeard Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Ik vind het eerlijk gezegd niet zo verkeerd klinken maar dat het niet lang blijft hangen kan bijna niet anders want alle ingrediënten zijn van de supervluchtige soort.
Shaving Silly Posted March 21, 2015 Posted March 21, 2015 Hahhahah Jan geen idee of het nix is maar de combinatie lijkt mij niet aantrekkelijk . Wandelen in Dennenbos , ik zeg helemaal toppie en verder tover ik weinig uit mijn hoge hoed . Ik verbouw mijn eigen groentes niet eens laat staan een aftershave in elkaar draaien maar !!! als je eens in de buurt bent , langskomen hoor !! Ik wil dennenspray wel een ruiken van je
Shaving Silly Posted March 21, 2015 Posted March 21, 2015 Jan , het is wel lekker voor de steentjes in de Finse sauna !!!
Jan Zoethout Posted March 22, 2015 Author Posted March 22, 2015 OK Syl, als ik ooit langs kom in de Randstad neem ik 't flesje mee voor in je Finse sauna ....
Shaving Silly Posted March 22, 2015 Posted March 22, 2015 Kijk dat is nou leuk , zelfde geur ander doel moet je maar denken !!
Shaving Silly Posted March 23, 2015 Posted March 23, 2015 Is goed, alleen als het "verstikkend" blijkt te werken dan zijn er wel 2 barbiers dood Dus misshcien moet jij als mijn gastbarbier als eerste ff kijken of het goed gaat. { ik heb een zaak , mij missen ze weer in scheerland ]
Shaving Silly Posted March 23, 2015 Posted March 23, 2015 Nou ja als we moeten kiezen kunnen we jou beter opofferen , Mevr Kalerolf krijgt een weduwepensioen en heeft een baan en mijn zaak , dieren en Mi Gudu blijven onverzorgd achter dus tsja dan is de keuze snel gemaakt wie de saunageurset van Jan gaat uitproberen.
antonius Posted March 23, 2015 Posted March 23, 2015 Nou lekker weer he,nou weet je gelijk hoe die hangt kalerolf.
Shaving Silly Posted March 23, 2015 Posted March 23, 2015 Hihiihihihi tsja sorry , het is ieder voor zich en god voor ons allen en soms moet je iets op opofferen voor de veiligheid van anderen. Maar ik hou wel van je hoor Rolf !! Mocht het recept van Jan echt niet goed gaan krijg je een plekje in de museumkast met je as.
Shaving Silly Posted March 23, 2015 Posted March 23, 2015 Wat er allemaal hangt weet ik niet maar wat staat !! is het feit dat als Rolf het experiment Jan's aftershave op de Finse steentjes overleefd en dit een succes word dat Jan een enorme hoeveelheid kan gaan maken wat hij aan sauna's in NL gaat aanbieden en hij een succes product krijgt op ontspannings gebied
Jock Posted March 24, 2015 Posted March 24, 2015 Hierboven het filmpje. Tis echt niet ingewikkeld hoor. Je kan ook experimenteren met andere dingen. Zoals een stripje nieuw leer van een schoenmaker erin doen
Jan Zoethout Posted March 24, 2015 Author Posted March 24, 2015 He he ... eindelijk weer eens een ontopic reactie ... Heb 't filmpje inderdaad gezien, maar ik zoek nog makkelijkere recepten ...
Marcel Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 He he ... eindelijk weer eens een ontopic reactie ... Tja, dat blijft een issue met dat meubilair hier. Als er over twee jaar niks meer vindbaar is weet je waardoor dat komt.
Shaving Silly Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 Als Jan over 2 jaar binnen is en eigenaar van de grootste leverancier in sauna geuren dan is hij mij eeuwig dankbaar [ en Rolf als testpersoon ]
talibeard Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 He he ... eindelijk weer eens een ontopic reactie ... Tja, dat blijft een issue met dat meubilair hier. Als er over twee jaar niks meer vindbaar is weet je waardoor dat komt. Tja, er wordt wat afgeleuterd hier..... Maar wel gezellig toch?
Recommended Posts