Jan Zoethout Posted March 12, 2015 Posted March 12, 2015 Jullie zullen wel denken: heb je hem weer met een nieuw kwastje (gaap) ... Tsja .. ik kan 't nu eenmaal niet laten ... Bij Larry van Whipped Dog een leuk handvatje gezien: achtkantig - lijkt een beetje op de Thaeter: Whipped Dog ... Thaeter ... Het gat in het handvat was wel wat ondiep volgens informatie van Larry - ongeveer 10 mm. Een silvertip borstel 24 mm van Ace Shaving is ca. 68 mm hoog - zou de hoogte borstelkop uitkomen op 58 mm ... is wel wat hoog ... Gelukkig is de silvertip borstel van 22 mm ongeveer 65 mm hoog. Als ik daar een paar mm vanaf kan snoepen, gaat dat misschien wel lukken ... Deze week kwamen de borstels van Ace Shaving en de handvatjes van Whipped Dog binnen, dus nu aan de slag. Het borsteltje was inderdaad 65 mm hoog: (voor - hoogte 65 mm) En zo'n 3 mm eraf "gedremeld" (na - hoogte 62 mm) Weer een mazzeltje: de diepte van het gat in 't handvat blijkt in 't echt 11,5 mm te zijn - dus op weg naar de ideale hoogte borstelkop. Omdat de borstel gelijk boven de "plug" flink "uitwaaiert", toch nog het gat aangepast - zelfs een 22 mm borstel past niet zonder meer in een 24 mm gat ... Nu met de 2-componenten epoxy aan de gang: (lijmen) (epoxy net uitgehard) Na een keertje schuim opkloppen staat 'ie leuk in bloei: Maten: Hoogte handvat: 41 mm Hoogte borstelkop: 51 mm Totale hoogte (dus): 92 mm Taille 25,5 mm Lijkt (in de verte) iets op een Thaeter - iets slanker (of ieler ... ) Ben benieuwd hoe 'ie 't doet ...
SakasakaHeyhey Posted March 12, 2015 Posted March 12, 2015 Mooi gedaan Jan! Ik kan het zeker waarderen en ben blij dat je dit op het forum deelt
mhharsta Posted March 12, 2015 Posted March 12, 2015 Mooie kwast Jan. Leuk om ook te lezen en te zien hoe de kwast tot stand is gekomen!
Snuff Posted March 12, 2015 Posted March 12, 2015 Mooi project, is inderdaad heel na aan het handvat van de Thater en voor mij een van de prettigste om vast te houden.
efsk Posted March 12, 2015 Posted March 12, 2015 Mooi gedocumenteerd en goed eindresultaat. Met deze snap ik nog hoe je het nummertje onthoudt in de toekomst: de greep wijkt redelijk af van wat ik tot nu van je gezien heb. Maar hoe weet je na 11 kwasten nog of iets nieuw kwastje (5) of (7) was?
Jan Zoethout Posted March 13, 2015 Author Posted March 13, 2015 >>knip<Simpel - ieder (nieuw) kwastje heeft z'n eigen album in imgur.com ...
ChrisA Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Deze silvertip is toch echt dassenhaar van de rug??
Loei Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Hier een omschrijving, volgens mij wel de goede: http://www.ebay.nl/itm/4-Pieces-Silvertip-Badger-Hair-Shaving-Brush-Knot-Size-20mm-Free-Shipping-/151701903965?hash=item2352235a5d
Recommended Posts