Jump to content

Recommended Posts

Posted

Voor degenen die beide zepen hebben geprobeerd: ligt het aan mij of is de TFS Tabacco Verde Forte qua geur niet of nauwelijks te onderscheiden van de oude vertrouwde Tabac zeep?

Ik heb beide in een Grundtal bakje overgezet en moest vandaag toch even puzzelen toen ik beide bakjes had opengemaakt en deze weer van het juiste (gelabelde) deksel wilde voorzien. Het enige verschil dat ik kon ontdekken was dat de geur van de Tabac zeep wat sterker is (ondanks de forte kwalificatie van de TFS).

Posted

Er zijn zeker overeenkomsten tussen beide zepen maar die vallen wat mij betreft weg tegenover de verschillen. Tabac ruikt inderdaad veel sterker maar de geur van Tabac vind ik totaal niet prettig,waar ik Tabacco Verde juist fijn vind. Tabac heeft een weee component en een zoetigheid die ik totaal niet trek en die ook nog eens heel lang blijft hangen. TV heeft een frisheid over zich.

Maar toch: UEKAZ!

Posted

Het blijft toch opvallend hoe perceptie kan verschillen. Ik merk geen verschil, terwijl een ander juist geen overeenkomst ziet. Je vraagt je af hoe bij mensen de verwerking van geur in z'n werk gaat dat dit zulke gepolariseerde ervaringen kan verklaren.

De verschil in intensiteit is voor mij heel duidelijk; TFS is inderdaad veel subtieler. Maar het karakter van de beide geuren kon ik gisteren niet onderscheiden. Nou ben ik al wekenlang in meer of mindere mate verkouden en dat helpt ook niet echt bij het beoordelen van geuren...

Het valt me ook op dat Tabac op zichzelf al hele verdeelde reacties oproept. Het lijkt echt zo'n haat/liefde-zeep te zijn: je vind het geweldig, of je kunt het niet uitstaan.

Posted

De geur van Tabac vind ik echt niet lekker terwijl de Tabacco Verde één van m'n favorieten is...

Posted

Ik heb beide zepen. De geur vind ik persoonlijk heel verschillend. Wanneer ik ze naast elkaar ruik dan is de TV lekker fris en de Tabac is echt een stuk zwaarder en neigt een beetje naar het zoete. Het is echt een hele klassieke geur en daar moet je van houden.

De TV is naar mijn bescheiden mening een geur waar iedereen wel mee over weg kan en de Tabac is voor de echte liefhebber.

Vind de geur trouwens van beide lekker en deze blijven bij mij in de rotatie.

Guest Gusto
Posted

Goed idee, tabac, vind ik stinken. ;)

Posted

Het zijn voor mij twee heel verschillende geuren. Tabac ruikt veel "rokeriger" dan TFS, wat veel meer naar verse tabaksbladeren ruikt.

Posted

Net ook even met de neus in de Tabac en de Tabacco Verde gehangen, maar vind het twee totaal verschillende zepen. Ik heb de oude Tabacco Verde (begrijp uit het forum, dat de nieuwere wat sterkere geur heeft) en die ruikt decent voor mij naar licht gefermenteerde tabaksbladeren, met een noot van groene thee. Jawel. De Tabac roept bij mij meer de geur op van mannetjes uit de 60ger jaren met een flats Brylcrème in de kuif, toen er nog niet zoveel meer aan geurtjes was om de dames te be-indrukken. Vind het niet vervelend ruiken, een beetje vintage dus, en gebruik het regelmatig, maar mijn voorkeur ligt echt bij de Verde. Ook is de viscositeit totaal verschillend. De Tabac is hard en de Verde gaat richting crème. Als mijn Tabac op is komt er geen nieuwe. Ooit gekocht om te proberen en daar blijft het bij.

Posted

De TFS Tobacco Verde "Dure" is anders een aardig harde zeep, wat mij betreft. Tevens een van mijn favorieten.

Posted

Het gemak van slechts zeer beperkt reukvermogen is dat je zepen alleen hoeft te selecteren op prestaties :-)

• 3 weeks later...
Posted

Ik zelf heb ook een Tabac stick en heb ook de TFS Tabacco Verde Forte maar ik vind het ook twee totaal verschillende zepen.Ik zelf vind de TFS lekkerder en het lijkt mij ook een goede zeep voor als het weer wat warmer is.

Posted

Vanmorgen nog een keer weer gesnuffeld, maar voor mij zijn deze geuren nagenoeg niet te onderscheiden. Ik heb inmiddels heel wat zeepjes verzameld en hou die moeiteloos uit elkaar, dus zo belabberd zal mijn reukvermogen niet zijn. Maar "totaal verschillend" is bepaald niet mijn beleving bij de beide tabakjes.

Misschien komt het verschil meer tot z'n recht bij het opschuimen, dus ik zal binnenkort eens wat test-schuimpjes maken.

Posted

Voor mij zijn die twee echt een wereld van verschil!

Tabac is veel sterker waar Tabacco Verde lekker subtiel is

Posted

Vind ik ook, maar dat gaf ik in mijn OP al aan. Ik heb het alleen over het karakter van de geur, niet over de intensiteit.

Posted

Vind ik ook, maar dat gaf ik in mijn OP al aan. Ik heb het alleen over het karakter van de geur, niet over de intensiteit.

Nee, karakter is ook heel anders vind ik.