Paljas Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Iemand ervaringen met de producten van deze onderneming? http://www.damngoodsoap.com/
talibeard Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Als je hem hier in de zoekfunctie gooit krijg je 42 resultaten en aangezien 42 het antwoord op de belangrijkste vraag in het universum is ( ) moet er haast wel iets tussen zitten... Op basis van ingrediënten en prijs nooit geprobeerd. Wie weet maar ik verwacht er niet al te veel van.
Paljas Posted March 9, 2015 Author Posted March 9, 2015 Ik had er vluchtig door heen gescrolled en na voornamelijk een zeep-weggeef topic te hebben gevonden dacht ik ik maak wel een topic. Kijk ik eens door alle resultaten kom ik inderdaad een oud topic erover tegen. Hierin heeft ook de maker van de zeep een post gedaan. Het is echter wel van half 2013 en de zeepmaker was in zijn eigen woorden nog pas een jaar bezig. Misschien dat er nu meer mensen zijn product(en) hebben geprobeerd - hij maakt ook andere gezichtsproducten- en een mening erover hebben? Ik las dat de scheerzeep met name niet zo volumineus schuimde en snel wegtrok. Iemand die daar zijn licht op kan schijnen?
Otto Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Ja ik heb 1,5 maand geleden een potje gekocht en nu 5 keer geprobeerd. Het initiatief vind ik leuk. Een ambachtelijk bedrijf in Utrecht. Zo veel mogelijk natuurlijk en handgemaakt. Helaas is de zeep geen succes. Schuim opbouwen lukt wel maar voor je je scheermes hebt gepakt is het weer ingestort. Het is een beetje vreemd schuim. Door de kool die er in zit is de zeep zwart en krijg je een grijzig schuim. Zoals ik zei, je zet het schuim op je gezicht en weg is het. Er blijft wel duidelijk een olie- zeepachtige laag achter. Als ik dan toch ga scheren gaat het het redelijk goed. Maar de dag erop is mijn hals elke keer weer flink geïrriteerd. Uiteindelijk ligt het nu in de badkamer als handzeep.
Mesmer Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Otto, het word hier gewaardeerd als je je even in een eigen topic voorstelt
Noxa Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Dat bedrijf zit hier om de hoek, heb het echter nog nooit geprobeerd. Ik geloof dat ze zich vooral richten op de baard dragende man.
Carloz Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 Ik vind het leuk om Nederlandse bedrijven te steunen, zonder daarbij overdreven chauvinistisch te zijn aangelegd. Meer een kwestie van gunnen. Een handzeep en scheerzeep gekocht van deze producent. Beiden mooi zwart. De handzeep is best goed als je haar een tijdje hebt gebruikt, initieel heeft de zeep scherpe hoeken en randen omdat het echt een rechthoekige plak is. De scheerzeep, tja... Ik had zo gehoopt dat deze fijn zou zijn of tenminste goed zou ruiken. Klein blikje kost 12,50, best prijzig. De geur is niets speciaals, de zeep is echt niet bruikbaar als scheerzeep en het blikje is veel te klein om een normale kwast te laden. Ondertussen lekker eigenwijs toch enkele malen de scheerzeep geprobeerd maar per vandaag verbannen van mijn persoonlijke scheerafdeling. Ik heb het schuim vandaag weggespoeld en heb verder geschoren met DR Harris. Schuim stort in en lijkt meer op shampoo (soort Zwitsal met olie, die geeft ook een dun soort schuim) dan op scheerschuim, bescherming en glijcapaciteit is nihil, kopsoppen noch opschuimen in een scheerbeker sorteert het gewenste effect, hetzelfde geldt voor de te gebruiken hoeveelheid water. Ondertussen verschillende kwasten gebruikt, kunstfiber (zowel de Plisson als de overtreffende trap il Ceppo), zilverspits (klein vanwege het blikje) en mijn kleinste 2-band, normaal gesproken een schuimkanon. Vanwege de slechte bescherming alleen geschoren met de o zo milde Feather as-d2, zowel met een Feather mesje als een Rapira mesje. Onvoorstelbaar maar zelfs met de Feather voelt de huid niet prettig, aluin en AS branden als een bezetene. Huid was daarna flink geïrriteerd. Met een agressiever krabber durf ik het niet aan, een open scheermes is uitgesloten. Het is altijd makkelijk om vanaf de zijlijn te staan roepen maar dit product is gewoon niet oke, hoe graag ik dat ook wilde. Zou mooi zijn als de producent terug nasr de tekentafel zou gaan en een mooi, nieuw en goed Nederlands product zou ontwikkelen.
Kogel Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 Ik heb exact dezelfde ervaring. De scheerzeep is met grote afstand de slechtste zeep die ik ooit heb gebruikt (en ik heb er heel wat gebruikt). Sterker nog het is de enige scheerzeep waar je je absoluut niet mee kan scheren. Waterig schuim dat direct instort.
Carloz Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 Helemaal met je eens. Las ook terug dat jij de zeep hebt weggegeven. Diegene heeft zich daarna nooit meer op het forum laten zien
SakasakaHeyhey Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 Da's jammer zeg Carlo. Ik was altijd wel nieuwsgierig naar deze zeep; ik sla deze maar over. Bedankt voor de uitgebreide review. Heb je de producent hier toevallig op gewezen op de onbruikbaarheid als scheerzeep? Ben benieuwd of zij hier van op de hoogte zijn en hoe de reactie is.
Carloz Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 De producent is er al eens op gewezen door een forumlid. Ik kan de zeep natuurlijk bij mijn volgende bezoek aan Schiedam onopvallend door een bepaalde brievenbus schuiven maar denk niet dat ik je daar plezier mee doe, ik kan beter wat andere zeep meenemen. Wacht overigens nog op de sample bakjes van je voormalige stadsgenoot maar die staat nu op het punt om naar Curacao te gaan (lekker hoor).
Kogel Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 Ik heb er over gedacht om de producent een berichtje te sturen. Maar zulke slechte zeep, dat zou hij toch ook zelf moeten kunnen zien? Met geen mogelijkheid is er schuim uit te halen? Dat is toch een basisvoorwaarde van scheerzeep?
efsk Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 Ik heb er over gedacht om de producent een berichtje te sturen. Maar zulke slechte zeep, dat zou hij toch ook zelf moeten kunnen zien? Met geen mogelijkheid is er schuim uit te halen? Dat is toch een basisvoorwaarde van scheerzeep? Misschien is hij baarddragend.
SakasakaHeyhey Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 De producent is er al eens op gewezen door een forumlid. Ik kan de zeep natuurlijk bij mijn volgende bezoek aan Schiedam onopvallend door een bepaalde brievenbus schuiven maar denk niet dat ik je daar plezier mee doe, ik kan beter wat andere zeep meenemen. Wacht overigens nog op de sample bakjes van je voormalige stadsgenoot maar die staat nu op het punt om naar Curacao te gaan (lekker hoor). Dat wist ik niet. Wel jammer dat de naam het product niet waarmaakt. Langskomen mag altijd Carlo zorg ik weer voor de koffie Geef maar een gil wanneer je lege potjes hebt; kunnen wij deze bij mij vullen met iets wat jij wilt proberen. Altijd leuk om zo wat nieuwe zeepjes te ontdekken. Wens de stadsgenoot een fijne vakantie van mij! Groeten, Remco
Carloz Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 De koffie is in ieder geval goed! Ik dacht er meer aan om bij jou wat gevulde potjes te dumpen Damn good soap al eens geprobeerd? Efsk heeft het juist, baardolie (wat dat ook mag zijn) en aanverwanten zijn volgens mij hoofdzaak.
SakasakaHeyhey Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 Dat mag altijd hoor Carlo Hahaha nee is dat wat? Dat heet hipster geloof ik hè... weer een Engels woord... waarom geen señor Bertje?
SakasakaHeyhey Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 Leuk die autocorrectie. Ik tik swiebertje en kijk wat die er van maakt arg arg arg.
cutthroat Posted May 14, 2015 Posted May 14, 2015 Ik heb ooit ook een mindere ervaring gehad met de scheerzeep van Paul Cox. Harrie (van de mesjes) kreeg het wel voor elkaar hier een prima schuim mee te maken. De methode die hij hiervoor gebruikte heeft hij hier beschreven. Kijk even in de topiclijst van het Recensies subforum.
balveren Posted August 17, 2015 Posted August 17, 2015 Helaas, ben ik er ook ingetuind. Ik dacht, leuk een nederlands bedrijf, laten we het eens proberen. Het laden van de scheerkwast ging nog prima. Maar eenmaal op het gezicht, stortte de zeep volledig in. De geur is niet echt lekker en je kwast wordt grauw van kleur. Ik kon een halve pass maken en daarna was de zeep helemaal weg. Geen zeep voor iemand die met een open scheermes scheert. Ik ben zeer teleurgesteld en begrijp niet dat een producent zoiets op de markt kan brengen.
marco Posted August 17, 2015 Posted August 17, 2015 Helaas, ben ik er ook ingetuind. Ik dacht, leuk een nederlands bedrijf, laten we het eens proberen. Het laden van de scheerkwast ging nog prima. Maar eenmaal op het gezicht, stortte de zeep volledig in. De geur is niet echt lekker en je kwast wordt grauw van kleur. Ik kon een halve pass maken en daarna was de zeep helemaal weg. Geen zeep voor iemand die met een open scheermes scheert. Ik ben zeer teleurgesteld en begrijp niet dat een producent zoiets op de markt kan brengen. Maakt niet uit met wat je scheert, dit kan sowieso nooit goed zijn dan.
GalgoRazor Posted August 24, 2015 Posted August 24, 2015 Inmiddels is de scheerzeep niet meer op voorraad.
Recommended Posts