Lampuhkap Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 Hier het Shave Of The Day topic Hier kun je iedere keer dat je scheert lekker even wat kwijt over de desbetreffende scheerbeurt. Wat over je setup, klein verhaaltje erbij en uiteraard wat niet mag ontbreken: een leuke foto van de setup! Wij kijken er allemaal met veel plezier naar uit! Met vriendelijke groet, Lampuhkap 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted July 1, 2022 Share Posted July 1, 2022 Is het een idee om - naast SVDD - ook ruimte te maken voor SVDW of - voor de diehards onder ons - SVDM? Voor respectievelijk week en maand variant? Waarbij krabber of mes (dus niet het mesje), kwast en zeep hetzelfde blijven voor de gehele periode? Heb je ook meteen wat meer gelegenheid om die ene zeep eindelijk eens leeg te maken Hoor wel wat jullie hiervan vinden. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted July 1, 2022 Share Posted July 1, 2022 1 uur terug, bartje-p zei: Is het een idee om - naast SVDD - ook ruimte te maken voor SVDW of - voor de diehards onder ons - SVDM? Voor respectievelijk week en maand variant? Waarbij krabber of mes (dus niet het mesje), kwast en zeep hetzelfde blijven voor de gehele periode? Heb je ook meteen wat meer gelegenheid om die ene zeep eindelijk eens leeg te maken Hoor wel wat jullie hiervan vinden. als je dan toch bezig bent, doe dan ook gelijk SVHJ (Scheerbeurt van het jaar) en SVDE (scheerbeurt van de eeuw). Ik verwacht echter niet dat er heel veel SVDE gepost zullen worden 😁 ik zie het persoonlijk niet zo zitten om een week of maand dezelfde scheerzeep te gebruiken (tenzij op vakantie). Het is juist de afwisseling die de scheerbeurt zoveel leuker maakt. 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted July 1, 2022 Share Posted July 1, 2022 1 uur terug, bartje-p zei: Is het een idee om - naast SVDD - ook ruimte te maken voor SVDW of - voor de diehards onder ons - SVDM? Voor respectievelijk week en maand variant? Waarbij krabber of mes (dus niet het mesje), kwast en zeep hetzelfde blijven voor de gehele periode? Heb je ook meteen wat meer gelegenheid om die ene zeep eindelijk eens leeg te maken Hoor wel wat jullie hiervan vinden. Voor mij persoonlijk zou dit geen meerwaarde zijn maar ik vind een thema per week wel leuk. Dat hoeft niet in een apart draadje maar kan perfect hier. Ik doe af en toe mee met de BBS Live thema’s waar iedere week iets gekozen is. Deze week is bijvoorbeeld American Soap week. 4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coenetje Posted May 20, 2023 Share Posted May 20, 2023 Ik ben ook wel te porren voor een themaweek! 3 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coenetje Posted May 21, 2023 Share Posted May 21, 2023 Themaweek! Desert island 🏝️ Naast de vraag of je je dan überhaupt zal scheren is het thema van komende week (maandag 22-5 t/m zondag 28-5) je desert island keuzes. Stel je hebt nog de tijd gekregen om snel je laatste scheerspullen bij elkaar te zoeken die je op een onbewoond eiland voor een onbepaalde tijd moet gebruiken, wat neem je mee? Een hele week gebruik maken van slechts één product per categorie: pre-shave, scheerzeep, kwast, krabber, mesje, aftershave etc. Uiteraard is meedoen geheel vrijwillig en mag je zelf je keuzes maken maar gedurende de hele week scheer je uitsluitend met je gemaakte keuzes! 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted May 21, 2023 Share Posted May 21, 2023 Ik doe alvast mee! 😎 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted May 21, 2023 Share Posted May 21, 2023 Prima idee, ben benieuwd wat er voorbij gaat komen! 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted May 21, 2023 Share Posted May 21, 2023 veel te moeilijk 😔, de blackbird,of misschien toch maar de Cobra, of iets vintage? Ach, en dan nog 200+ zepen. Ik denk dat ik maar langs de zijlijn blijf 3 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niek Posted May 21, 2023 Share Posted May 21, 2023 Ik ben benieuwd hoe t scheren met zout water gaat bevallen.. 2 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted May 22, 2023 Share Posted May 22, 2023 Gaat je niet bevallen. Scheerzeep schuimt met zout water niet of nauwelijks op. Nog vervelender is dat, afhankelijk van het materiaal, zout water in het gunstigste geval vlekken en aanslag veroorzaakt en in het slechtste geval je krabber sloopt 😖 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted May 22, 2023 Share Posted May 22, 2023 Je zou maar een ongelukkige keuze maken aan het begin van de week Ben je er mooi klaar mee voor de rest van die week! 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coenetje Posted May 22, 2023 Share Posted May 22, 2023 Okee okee ik durf best toe te geven dat in practische zin het onbewoonde eiland een wat onhandig scenario is! 😅 Maar het idee was meer een experiment welke scheerspullen zou ik blijven gebruiken als ik niet het scheren als een uit de hand lopende hobby had gehad 😇 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts