Snuff Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Ben wel eens benieuwd wat de meest favoriete SE krabbertjes zijn onder de leden? Mijn absolute topper is de GEM Cutlery Junior Bar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 (edited) Ik heb er maar éen, en dat is ook de enige die ik ooit geprobeerd heb. Dat maakt het per definitie mijn meest èn minst favoriete SE. Vergeet ik erbij te zetten wat en welk. Ik heb dus een Ever Ready 1924 "Shovelhead" met "patent applied for" wat betekent dat het ding uit 1919 stamt. Ik heb dus 1924 aangevinkt. Edited March 9, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Mijn favoriete "agressieve" SE tot nu toe is de Micromatic flying wing ( bullet tip ). Als ik meer zin heb in een wat mildere scheerbeurt neem ik de junior lather catcher. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Ik heb er maar een en dat is de GEM Micromatic Open Comb "full brass" editie. Een machtig fijne scheerder die behoorlijk agressief kan zijn. Maar met beleid gebruikt is het een erg fijn mes die garant staat voor een BKZ resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Ik heb de GEM G-Bar en de Push Button. Ik heb gekozen voor de G-Bar omdat ik het idee heb dat deze net iets effectiever is, ondanks dat de koppen hetzelfde lijken te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Ik heb gekozen voor de G-bar maar dat heeft beslist ook met uiterlijk te maken want ik scheer me ook uitstekend met de 1912's en de Clog-pruf bijvoorbeeld. Die van jou is helemaal een plaatje Ron! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Mijn stem is voor de Streamline. http://i.imgur.com/QT1cOaZ.jpg[/img] Belachelijke keuze, want nauwelijks verkrijgbaar en veel te duur. Maar wat een mooi en fantastisch scherend apparaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 9, 2015 Author Share Posted March 9, 2015 Laat dat nu de enigste zijn waar ik nog niet mee bevriend ben geraakt. Mijne is een GEM Jewel, een streamline die destijds gemaakt werd voor de kolonies. Zeer mooi en degelijk maar de scheerbeurten die ik er van verkrijg zijn niet echt top in vergelijking met andere SE's. Met alle andere modellen scheer ik me heel snel zonder echt aandacht te moeten geven, bij de Jewel moet ik opletten, nog geen wondjes gehad maar altijd snel een schraal gevoel. Ik geef niet op, soms heeft het wat meer tijd nodig en plots kan het dan toch klikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 ik heb alleen de Mongoose gehad, maar vond m wat te agressief voor mij.Maar scheerde wel glad, dat weer wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
merwtje Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 De 1912 is de enige die ik nu ook gebruik. In het verleden wel eens een tijdje geschoren met de Featherweight en de GEM MM Bullet Tip. De Jewel heb ik meermaals door mijn handen laten gaan maar (helaas) nooit geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mooly Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 (edited) Oke wie is een tijdje geleden begonnen over single edge? Toch nieuwsgierig dat ik dan ben maar eens het web opgegaan en er 1 kunnen vinden voor een tientje (Ever Ready 1912, zal foto's later toevoegen). Bij Connaugh Shaving samen met andere spullen mesjes besteld en vanavond er maar eens aangewaagd. Klaar. Verkocht. Snap er ik niks meer van. Hoe hebben mannen zich kunnen bedenken dat scheren in hield dat je met een plastic handvat, 5 mesjes tegelijk in de prefap schuim je het beste kon scheren. Nee terug in de tijd. De tijd dat mijn overgrootopa zich scheerde. Toen wisten ze wat scheren was. Het scheren met single edge een compleet nieuwe ervaring, het geluid en daarna het resultaat. Ben langzaam wel heel nieuwsgierig hoe het is om met een open mes te scheren maar moet denk nog even bijkomen van deze schokkende ontdekking. Edited April 16, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Nou, die conclusie had ik ook al langzaam getrokken. Dat er na de SE doorontwikkeld is geeft wel blijk van zekere misandrie. Zeker als je kijkt naar een Valet. Die heeft tandwielen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 16, 2015 Author Share Posted April 16, 2015 Ook voor mij was het een openbaring, de hoeveelheid SE's is behoorlijk opgelopen sindsdien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joris Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 Mijn favoriete SE's zijn de GEM Push Button en Contour. De kop geometrie is volgens mij gelijk. Ik vind de BP iets fijner in de hand liggen maar mijn Contour was NOS en is daarom mijn favoriet. De volgende andere SE's heb ik geprobeerd: GEM Featherweight (kan ik niet goed mee overweg) Valet autostrop Schick e type (niet echt comfortabel en geruild voor Tech) Stick Schick (fijn mild scheermes) De G-bar lonkt wel maar ik denk dat de kop overeen komt met de FW. Ik scheer meer met DE omdat er weinig keuze is in SE mesjes en de GEM PTFE mesjes een paar scheerbeurten nodig hebben voordat ze echt comfortabel worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 De afgelopen 3 weken heb ik geschoren met de volgende 3 SE modellen en de Personna GEM coated mesjes; Ever Ready 1912 Ever Ready 1924 GEM G-bar Voor mij is de 1924 de meest efficiente krabber,na 3 rondjes een perfect glad resultaat met zo nu en dan een klein sneetje . De meest comfortable (en mooiste, maar dat is persoonlijk) de G-bar, zonder enige moeite en geen enkele irritatie een redelijk glad resultaat na 3 gangen. Het 1912 model van Ever Ready is een uitdaging, ik krijg maar geen prettige scheerbeurtjes met een acceptabel resultaat. Zoals het er nu voorstaat is de 1924 mijn meest favoriete SE krabber er zijn echter nog een ER 1914 en een GEM open comb onderweg dus er kan nog verandering in komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Mijn keuze is inmiddels gewijzigd. 1 EverReady 1912 2 GEM G-Bar 3 GEM Push-Button Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Ik heb maar een SE krabber, namelijk de GEM G-Bar. Staat bekend als een milde krabber, maar is een heel ander spectrum dan de milde Gillette Tech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Ik gebruik nu heel vaak de Mongoose en zie uit naar de oc versie. De Streamline blijft een favoriet, en ook de Bullit Tip staat in de top 3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 1, 2015 Author Share Posted June 1, 2015 Bij mij is de Streamline een van de enigste SE's die ik niet prettig vind scheren, gek is dat hé die persoonlijke voorkeuren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 De Streamline/Jewel staat voor mij dan weer op een gedeelde eerste plaats met de Micromatic OC . Op 2 volgt de Damaskeene. De 3e plaats is voor de 1912. Er is nog een micromatic clog pruf onderweg, dus de top 3 kan zo weer veranderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Ik kan maar geen vriendjes worden met de SE scheerders... De Micromatic OC vind ik de mooiste, mooi vanwege de techniek, simpel, heel mooi 'massief' deel waar het mesje op ligt. De 1912 ligt me ook niet... bij beide houders blijven de mesjes trekken, waarbij de GEM coated het minst trekken. Als ik toch ga kiezen dan kies ik de Rolls Razor. Hoewel ik dat mesje graag eens door een professional zou laten slijpen, om eens echt te voelen hoe scherp scherp kan zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Die Rolls razors komen bij mij ook aan de beurt binnenkort. Ik heb er twee, de Viceroy en een Imperial No2. Zitten iets anders in elkaar, maar het principe is gelijk. Erg benieuwd hoe dat scheert. Simpeler gaat het bijna niet, alleen dat flappie zou er niet op moeten zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Haha, dat flappie is er zo af... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Ook ik heb maar een SE krabber, een goudkleurige GEM Micomatic Bullettip. Deze is nog maar kort in mijn bezit, en scheert voortreffelijk. Er zal in de toekomst nog wel een SE krabber bij komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Ik heb er nu twee, 'n Ever Ready 1912 en 'n GEM junior bar. Soms heb ik gewoon geen zin om m'n open mes te stroppen, dan wordt er één van deze twee ingezet. Geweldig om zo'n oude historische krabber te gebruiken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts