Jump to content

Recommended Posts

Posted

- ERN The Crown & Sword Razor 6/8

- L'Occitane Plisson

- TFS ginestra di taormina

- Aluin

- Floid suave

- Nivea sensitive asb

Vandaag weer de beurt aan de ERN. Fijn mes, lekker formaatje. In combinatie met de lekkere TFS zeep gleed dit mes in drie gangen probleemloos naar een VLS. De aluin gaf een paar prikjes, net als de Floid. Afgemaakt met de Nivea asb. Klaar voor een nieuwe werkweek.

Posted

Rod Neep_Silverip extra dense,

BdF Exclusivo,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

Wilkinson_Sword 4e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De BdF Exclusivo en de Rod Neep_Silverip extra dense , in een woord fantastisch. Kwast goed laden, even kloppen met stevig water en schuim, vet schuim, veel vet schuim. Een prima glijlaag.

Mesje en krabber:

De Wilkinson_Sword voor de 4e x gebruikt. Het mesje blijft constant presteren. Na 3 doorgangen glad. Even wat extra aandacht voor de hals en was die ook leeg gemaaid. De adjustable op 6 was prima. Heerlijke zorgeloze beurt. De combi is prima. Resultaat BBS,

Bay Rum afwerking, zit ik weer lekker kruidig te wachten wat deze dag weer gaat brengen.

Posted

Gillette Tech (made in England)

Triton R3 (10)

Plisson L'Occitane

Dusy Kabinett

Cade ASB

De dubbele cijfers zijn gehaald met de Triton; de 10e scheerbeurt verloopt vlekkeloos. Het mesje presteert nog steeds goed en vertoond geen trekkerig gedrag. In de L6 heb ik ooit 8 scheerbeurten gered met dit mesje, dus blijkbaar is de combinatie met de Tech de winnaar voor wat betreft duurzaamheid.

Posted

Net terug van een heerlijk weekendje Centerparcs, dus weer een iets uitgebreidere sotd :

Merkur 34c

Lord platinum

Semogue 1305

Proraso groen pre

Proraso groen zeep

Proraso groen asl

Proraso groen asb

Guest Gusto
Posted

Setup:

Merkur Progress Krabber

Polsilver Super Iridium Mesje (3)

E. J. Synthetic Silvertip Fibre Kwast

TFS Zagara GelsominoSetup: Forte Zeep

L' Occitane Mer &mistral ASB

Resultaat:

VGS :)

Tjonge, Die ASB is echt een topper! heerlijke geur.

Posted

- Bartex

- P.160

- Victoria krulstaartje

- Lord L6

- Treet Black Beauty (3)

- Brut Original

Alweer de derde scheerbeurt met deze Pakistaan en wederom prima bevallen. Hoewel het mesje licht begint te trekken is het resultaat na twee passes nog altijd een VLS+ en is er van enige prik door de AS nog steeds geen sprake. Zoals wel vaker met carbonstalen mesjes voelt het wat ruw aan tijdens het scheren maar geeft geen irritaties of andere onprettigheden achteraf. Mag nog op voor beurtje 4!

Posted

• Prorasso Preshave (niet mijn ding maar af en toe toch maar eens proberen. Nog steeds geen toegevoegde waarde voor mij)
  • Ralf Aust 6/8” en Caschmiso 11/16” (ik kon niet kiezen dus gewoon beide gebruikt)
  • Semogue 620
  • MWF
  • Floid Black
  • HEMA aftershave balm, dat spul voor 3 euro

Twee passes over mijn wangen en eentje omhoog in mijn nek en alles is prima glad.

Ik ben alleen de laatste tijd enorm aan het kloten om ook onder mijn neus alles goed glad te krijgen met de straight. Na een paar maanden alleen met een krabber geschoren te hebben krijg ik het niet meer goed voor elkaar...

Posted

- Kropp 11/16 met vierkante teen

- HJM das

- Stirling Soap Texas on Fire

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- The Shave Doctor aftershave gel/shea butter

Weer een prima scheerbeurt met in drie gangen een VLS resultaat. De Texas on Fire nog eens gebruikt, maar dit is toch echt mijn minst favoriete Stirling zeep. Alsof je je in een flinke bosbrand staat te scheren. Hoe dan ook, de aluin gaf een paar prikjes, net als de Pinaud. Afgemaakt met de aftershave gel en een likje shea butter.

Posted

Fatip

Mühle Silvertip das

Gillette Silver Blue (1)

Etos scheerolie

DR Harris Windsor

Proraso groen ASL

De Gillette Silver Blue is mijn eerste uitstapje vanuit de inmiddels vertrouwde Astra's SP (na een eenmalige krasserige kennismaking met de Personna). De Astra's vind ik de eerste scheerbeurt superscherp en in de Fatip moet ik echt even extra opletten. De Silver Blue was zojuist een stukje milder bij zijn eerste scheerbeurt. En voor mijn gevoel niet minder glad geschoren in twee rondes met de vleug / schuin op de vleug. Eens kijken hoe het mesje morgen presteert.

Posted

Vanochtend een vroege (04:00) snelle "reis" scheerbeurt.

Omega 10019

Dusy scheerzeep (http://shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=16&t=3131)

Merkur Digress Brass XL

Derby mesje (4x)

Hema ASB

Resultaat: spekglad zonder irritaties.

dGDeY0w.jpg

Vanmiddag na het werk ga ik een Rasurpur paneeltje bewerken met Crox.

Morgen kan ik wat later opstaan en wil ik me weer scheren met het open mes.

Posted

Gillette Tech (Made in England)

Triton R3 (11)

Plisson L'Occitane

Dusy Kabinett

Nivea sensitive ASB

Tijdens deze scheerbeurt kon ik merken dat het mesje minder werd. Niet trekkerig maar wel meer moeite met het wegsnijden van de stoppels. Toch een glad resultaat zonder irritaties. De Triton staat hoog in mijn top 5 op basis van de scheerresultaten en de duurzaamheid.

Posted

Star 1912

Il Ceppio Silvertip Fibre

Proraso Wit

Crema Cella

Aluin

DVH ASB

Ruiken alle Italiaanse Artigiani sapone naar bitterkoekjes?

Posted

Wat een rot zeepie Maca root shave cream van de bodyshop, Blé !!

Bleef heel slap en crème en helemaal nix nopes schuim met het resultaat dat hele gezicht glibberig word en je handen en het valt van je mes af en gelijk kleine bloedtipjes stuk op Tom zijn kin.

Floid prikt ook gelijk , ruikt wel lekker maar er zit een groot gat in die fles. De helft lag gelijk op de grond.

Geen fijne scheerbeurt maar Tom nog 20 min in de zenstoel dus het is me vergeven.

Posted

Schick Krona

Feather mesje

Whipped Dog dino-kwast

Tabac zeep

HEMA ASB

Er gaat toch weinig boven een vers Feather mesje! En de HEMA aftershave balsem doet zijn werk uitstekend. Alleen de geur van de HEMA ASB had wel wat verfijnder mogen zijn.

Posted
Wat een rot zeepie Maca root shave cream van de bodyshop, Blé !!

Bleef heel slap en crème en helemaal nix nopes schuim met het resultaat dat hele gezicht glibberig word en je handen en het valt van je mes af en gelijk kleine bloedtipjes stuk op Tom zijn kin.

Floid prikt ook gelijk , ruikt wel lekker maar er zit een groot gat in die fles. De helft lag gelijk op de grond.

Geen fijne scheerbeurt maar Tom nog 20 min in de zenstoel dus het is me vergeven.

En hopla, weer een fijn begin van de dag voor sommige scheerders! :D

Guest Gusto
Posted

Dan hoef ik die scheerzooi van de bodyshop niet te proberen. :lol:

Posted

Er zijn nochtans heel wat scheerders tevreden over die Maca Root van The Body Shop. UEKAZ? :)

Scheerbeurt van deze morgen:

Lord L6

Astra Blue (4)

Omega 20102

Proraso wit

aluin

Nivea Sensitive asb

Vrij goede scheerbeurt, maar geen BBS (wat ik pas bij het opsmeren van de asb gemerkt had). Maar bitter weinig irritatie, dus da's toch positief. Omega-kwast moet nog altijd wat verder ingewerkt worden, want het schuim begon wederom wat dunnetjes te worden bij de derde gang.

Guest Gusto
Posted

Setup:

Merkur Progress Krabber

Polsilver Super Iridium Mesje (4)

E. J. Synthetic Silvertip Fibre Kwast

Arko Sensitive Creme Zeep

Arko Sensitive ASB

Resultaat:

VGS :)

Tjonge, die Creme + ASB zijn echt toppers! voor deze prijs! (scheercreme (€1,25 per 100 gram, ASB 2,49 per 75 ml)

Posted

Plisson_Fibre,

EJ classic soap Sandalwood,

Lord_L6,

Wilkinson_Sword 5e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De EJ classic soap Sandalwood en de Plisson_Fibre deden het weer helemaal vanmorgen. Kwastje klopte weer vlot voldoende schuim. Enige gulheid bij het laden van de kwast geeft een bom schuim. Lekker.

Mesje en krabber:

De Wilkinson_Sword voor de 5e x gebruikt. De 5 norm gehaald en de 6e keer zit er zeker nog in. In de L6 is het een prettige en makkelijke combi. WTG.XTG.ATG Onder de kin nog eens ATG+ en weer zo als gewoond glad. Resultaat BBS,

Klassiek beurtje, dus lekker de Bay Rum en eigen ASB er op. Heerlijk de lente tegemoet.

Posted

Plisson L'Occitane

C&E Sienna

Boker Red Injun 6/8

Tunney Aluin

Fijne scheerbeurt met een fijne zeep, een fijn door mijzelve hoogst persoonlijk van de dood gered scheermes en een goeie kwast. Vandaag de gangen ietwat omgedraaid: eerst mee, dan tegen, dan op de vleug. Dat maakte de hals een stuk gladder.

Tikkie prik, en helemaal glad.