Panamera Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Er is al een draadje over wat je aan scheerspullen meeneemt als je onderweg / op reis bent. Mij gaat het om het scheren zelf. Vandaag een waardeloze scheerbeurt gehad "op locatie" zal ik maar zeggen. En dat heb ik vaker. Hoe komt dat? Niet vanwege de spullen, want ik neem gewoon precies alles mee wat ik thuis ook gebruik (al houd ik het dan bij 1 zeepje voor onderweg, in dit geval de Speick creme). Ik heb geen reiskwast, reiskoker, reis-etui enz. . Nee, het komt gewoon omdat ik èn uit mijn doen ben èn door te weinig licht in de badkamer van het hotel, geen stopje voor in de afvoer (waardoor ik de kraan dan maar laat lopen om het scheermes schoon te houden, spetterpartij als gevolg) en een rare onprettige handdoek. Ik zat er vanochtend al aan te denken om op reis dan maar de Mach-3 van stal te halen. Gezien alle ellende op de wereld is dit gezeur van de hoogste orde natuurlijk, maar toch: Thuis scheer ik me veel prettiger dan onderweg en vooral ook beter. Herkenbaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Nee. Geen last van/mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Behalve dat de spiegel vaak te laag hangt heb ik ook geen problemen. Weinig licht is geen probleem; je voelt tijdens het scheren al wat je doet en voor mijn scheerwater neem ik altijd, kamperend of hotel bezoekend, een leeg Bartex bakje mee en dat werkt perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Dat ontbrekende of lekkende stopje vind ik zo vervelend dat ik meestal een plastic bakje meeneem dat ik in de wasbak kan zetten. Andere tip; de laatste keer 's avonds scheren. Dan kun je je spullen de volgende ochtend droog inpakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LookOut Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Thuis spoel ik ook altijd mijn krabbertje af onder de lopende kraan, dus dat stopje in de afvoer zou mij niet storen. Ik weet ook niet in hoeverre de handdoek instaat voor de kwaliteit van de scheerbeurt, aangezien dit pas gebruikt wordt op het einde. Maar ik ben nog niet op reis geweest sinds ik begonnen ben met DE scheren, dus het kan best zijn dat mijn mening verandert binnen de komende maand. Dan kom ik een weekendje op bezoek bij jullie (meerbepaald Amersfoort en Hierden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paljas Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 (edited) Ik kan soms wel merken dat het harder dan wel zachter water is op locatie dan bij mijn thuisadres. Daarnaast heb ik voor de consistentie een makkelijke creme, zodat het overal een fatsoenlijk schuim wordt. In het begin was het resultaat op locatie ook altijd minder, tegenwoordig niet meer. Het kost me wel nog steeds meer tijd dan thuis Edited March 9, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Als ik aan het kamperen ben, ben ik bijna de hele dag buiten. In de zon, soms bij de zee. Ik merk dat mijn huid daardoor een stuk gevoeliger is en vaak ook droger. Ik moet dan echt veel meer opletten wat ik doe. In een hotel zijn mijn scheerbeurten vaak beter dan thuis. Alles is dan relaxter en ik heb vaak ook meer ruimte dan thuis. Ik woon echt enorm micro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts