marco Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Zoals besproken in dit onderwerp: viewtopic.php?f=33&t=3094 ga ik de drie verschillende Lord Platinum Class mesjes testen. Ook Harrie (talibeard) en Jarno (frog) zullen de verschillende mesjes gaan testen. Het gaat om deze mesje: In eerste instantie wilde ik ze alle drie alleen in de Lord L6 testen, maar omdat het eerste mesje niet echt goed is bevallen in deze krabber wil ik het mesje nog een kans geven in een andere. Omwille van de test zou dat niet eerlijk zijn, dus heb ik besloten om alle mesjes in drie krabbers te testen: 1 Lord L6 2 Gillette Slim Adjustable 3 Edwin Jagger de89l Ik zal per mesje een bericht maken en deze aanvullen. Misschien kunnen Harrie en Jarno ook hun bevindingen hier kwijt?
marco Posted March 5, 2015 Author Posted March 5, 2015 Lord Platinum Class (links op de foto) 1 Vandaag in de Lord L6. Dit scheert niet echt lekker soepel. Het mesje maakt herrie en snijdt niet makkelijk door de stoppels heen. Geen irritatie of scheerbrand achteraf, maar ook niet echt lekker geschoren en zelfs niet goed glad. Dit mesje krijgt morgen een tweede kans in de Gillette Slim Adjustable. Ik hoop op een betere, gladdere beurt morgen.
talibeard Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Ik wil zeker wel meedoen/kijken maar ik heb slechts twee van de drie in huis; juist die jij nu probeert (de meest linkse) heb ik niet. Overigens zouden normaal gesproken de verschillen klein moeten zijn maar we zullen zien. Verder ga ik ze in slechts één krabber proberen, het gaat me immers om het vergelijk. En dat wordt dan noch de L6 noch de 89-er aangezien ik de Lord PC gewoon ruk vind in allebei. Ik denk dat ik mijn Fatip pak. Het gaat nog wel eventjes duren voor ik begin; ik zit net aan een Treet die ik nog niet geprobeerd had. Zullen de Ladas en Sputniks toch nog eventjes langer moeten wachten. Met de enorme lading krabbertjes die net van Merwtje binnengekomen zijn betekent dat ik de rest van het jaar niet veel verder kom dan nieuwe dingen testen. Eigenlijk had ik mezelf dit jaar een rondje langs al mijn carbonstalen mesjes belooft (achter elkaar door) plus een rondje langs al mijn Chinezen maar het lijkt er op dat dit pas in '16 voltooid wordt. Als er al die tijd niks tussen komt dan......
marco Posted March 5, 2015 Author Posted March 5, 2015 Ik heb er niet zo veel van, maar zal ik je er twee opsturen om mee te laten draaien in de rest?
Frog Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Ik ga ergens midden volgende week ook beginnen met het type Lord mesje dat links op de foto staat. Ik verwacht ook geen grote verschillen, maar je weet nooit. De krabber(s) die ik ga gebruiken om de mesjes te testen moet ik nog uitzoeken .
talibeard Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 (edited) Ik heb er niet zo veel van, maar zal ik je er twee opsturen om mee te laten draaien in de rest? Ik zou even wachten; ik denk dat de verschillen bijzonder klein zullen zijn. Mocht dat nou anders blijken te zijn kom ik daar graag op terug! De krabber(s) die ik ga gebruiken om de mesjes te testen moet ik nog uitzoeken . UEKAZ en zo maar mijn ervaringen met de PC zijn echt veel beter met een wat agressiever model. Edited March 5, 2015 by Guest
marco Posted March 5, 2015 Author Posted March 5, 2015 Is goed, we wachten het even af. Wat betreft de wat agressievere krabber; dan zet ik de Slim morgen wel op 9.
Frog Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Goed, op aanraden van Harrie neem ik dan de Fatip picollo, de Merkur progress op een wat hogere stand of de Muhle r41 (2013) . Ik meen mij te herinneren dat de Lord platinum nogal "schraapte" in de r41, maar het is het proberen zeker weer waard.
marco Posted March 6, 2015 Author Posted March 6, 2015 Lord Platinum Class (links op de foto) 1 Vandaag in de Lord L6. Dit scheert niet echt lekker soepel. Het mesje maakt herrie en snijdt niet makkelijk door de stoppels heen. Geen irritatie of scheerbrand achteraf, maar ook niet echt lekker geschoren en zelfs niet goed glad. Dit mesje krijgt morgen een tweede kans in de Gillette Slim Adjustable. Ik hoop op een betere, gladdere beurt morgen. 2 Vandaag in de Gillette Slim Adjustable op 9 en 7. De eerste gang op 9, voelde voor mij wat ruw met dit mesje, niet prettig. Op 7 was het al wat beter, maar nog steeds geen fijn mesje. Het lijkt er op dat ik een mesje van Lord heb gevonden wat ik niet goed vind. Morgen de laatste kans in de EJ.
marco Posted March 7, 2015 Author Posted March 7, 2015 Lord Platinum Class (links op de foto) 1 Vandaag in de Lord L6. Dit scheert niet echt lekker soepel. Het mesje maakt herrie en snijdt niet makkelijk door de stoppels heen. Geen irritatie of scheerbrand achteraf, maar ook niet echt lekker geschoren en zelfs niet goed glad. Dit mesje krijgt morgen een tweede kans in de Gillette Slim Adjustable. Ik hoop op een betere, gladdere beurt morgen. 2 Vandaag in de Gillette Slim Adjustable op 9 en 7. De eerste gang op 9, voelde voor mij wat ruw met dit mesje, niet prettig. Op 7 was het al wat beter, maar nog steeds geen fijn mesje. Het lijkt er op dat ik een mesje van Lord heb gevonden wat ik niet goed vind. Morgen de laatste kans in de EJ. 3 Vandaag dus in de EJ. Dit gaf me het beste resultaat tot nu toe. Gladder dan met de Lord en minder ruw dan met de Gillette. Dat wil niet zeggen dat ik fijn geschoren heb, alleen dat dit de minst vervelende optie is van de drie. Geen mesje voor mij. Misschien krijgt het nog eens een herkansing. Ik heb geen schade of scheerbrand, maar m'n huid is wel wat gevoelig nu. Morgen ga ik de platinum new proberen.
Snowmiss Posted March 7, 2015 Posted March 7, 2015 Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn drie krabbers (Rimei, Lord L6 en een Fatip) gisteren geladen met een Lord Platinum (die linkse op de foto). Ik heb vanmorgen een eerste keer geschoren met de Rimei, dat was wel een een baard van drie dagen. Resultaat was niet om over naar huis te schrijven, uitgebreidere beschrijving over een paar dagen als ik meerdere keren met dit mesje in verschillende krabbers heb geschoren. Overigens wel zo eerlijk als ik ook een ongeveer gelijke baard probeer te scheren, dus waarschijnlijk komende dagen proberen elke dag tijd te vinden.
marco Posted March 8, 2015 Author Posted March 8, 2015 Lord Platinum Class New (rechtsonder) Vanmorgen in de Lord L6. Voelde precies hetzelfde als het vorige mesje. Gezien ik weet wat het resultaat daarvan is, heb ik het mesje meteen na de eerste gang even shift-delete gedaan. Hier had ik niet nog een keer zin in. Dus lekker afgemaakt met de GEM Push Button. Morgen het mesje van Jarno proberen.
talibeard Posted March 8, 2015 Posted March 8, 2015 Het lijkt er op dat ik een mesje van Lord heb gevonden wat ik niet goed vind.Morgen de laatste kans in de EJ. Ik heb ook een tijd zitten tobben met de PC. Zoals ik al vaker heb gezegd vind ik de meeste Lord mesjes niet lekker combineren met de EJ/Mühle-89 kop en dat is ook zo voor mij met de PC. Pas toen ik hem voor het eerst in de slant (37G) gestopt had kon ik het mesje waarderen. Nu alleen nog in de slant, Fatip etc. en dus heb ik er speciaal daarvoor nog een aantal liggen. Het enige mesje van Lord waar ik echt niks mee kan is de Super Chrome; heerlijk WTG maar in alle andere richtingen is helemaal het niks voor mij.
talibeard Posted March 8, 2015 Posted March 8, 2015 Stop jij mesjes, in je PC? Noem iets en ik weet er wel een mesje in te stoppen....
marco Posted March 9, 2015 Author Posted March 9, 2015 (edited) Lord Platinum Class New (rechtsboven) Ook weer in de Lord L6, ook weer niet bevallen. Het mesje lijkt wel scherper te zijn dan de andere twee, maar ik moest nog steeds druk zetten om goed te scheren. Gezien ik me gewoon prettig wilde scheren heb ik ook dit mesje direct na de eerste gang gedumpt en de GEM gepakt. Deze lijkt dus wel scherper te zijn dan de andere mesjes, dus krijgt binnenkort nog wel een herkansing in een andere krabber. Voor nu laat ik ze even liggen en ga ik lekker aan de slag met de GEM voor de komende 10 dagen ongeveer, tot het mesje op is. Edited March 9, 2015 by Guest
Robert79 Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Jammer, blijkbaar is de kwaliteit bij de Pc anders.Zelf heb ik de beste ervaring met de rechtse onder.
talibeard Posted March 20, 2015 Posted March 20, 2015 Eindelijk toegekomen aan mijn eerst testrit met de PC van Frog (rechtsboven op de foto in de OP). Ik was van plan de Fatip te pakken maar besloot op het laatste moment toch te gaan voor de Merkur 37G (slant), de krabber waarmee ik voor het eerst een aha-erlebnis had met mijn eigen PC's (op de foto rechtsonder). Nu is het te lang geleden dat ik 'deze' combinatie gebruikt heb om iets zinnigs te kunnen zeggen over hoe deze twee PC's zich met elkaar verhouden maar duidelijk is wel dat ook dit exemplaar zich uitstekend thuis voelt in de slant. Prima VLS in twee passes met werkelijk niets te klagen. Wordt vervolgd!
Frog Posted March 21, 2015 Posted March 21, 2015 Vanaf morgen ga ik normaal aan de slag met 1 van de Lord platinum class mesjes die ik van Talibeard heb gekregen. Ben benieuwd of er een verschil merkbaar is.
Frog Posted March 22, 2015 Posted March 22, 2015 Vandaag voor het eerst een Lord platinum mesje gebruikt uit het pakje dat talibeard mij opstuurde. Op het eerste gevoel is er niet veel of geen verschil. Benieuwd wat de komende dagen gaat brengen.
Frog Posted March 24, 2015 Posted March 24, 2015 Ook in de Ben Hur gedroeg de Lord platinum ( uit het pakje van talibeard) zich voorbeeldig. Ik merk nog steeds geen verschil met de lord mesjes die ik al kende.
Frog Posted March 30, 2015 Posted March 30, 2015 Deze morgen een laatste keer geschoren met het bovengenoemde lord mesje. Morgen ga ik aan de slag met het lord mesje dat links boven op de foto ( van de openingspost ) te zien is.
Frog Posted March 31, 2015 Posted March 31, 2015 Zoals gezegd was de lord platinum (met blauwe opdruk) vandaag aan de beurt. Op zich was het een vrij lekkere scheerbeurt, maar bij het kruiselings scheren "schraapte" het mesje toch meer dan het vorige lord mesje. Ik ben benieuwd of dat morgen ook het geval is.
Frog Posted April 1, 2015 Posted April 1, 2015 Vandaag geen geschraap van het Lord mesje. In de Joris OC scheerde het zowel mee als kruiselings op de draad heerlijk!
Recommended Posts