Jan Zoethout Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Ook ik wil graag donateur worden van dit geweldige forum, maar dan wel op een alternatieve wijze. Door middel van de "donatie scheerkwast", waarvan ik hier alvast de onderdelen voorstel: Een mooie synthetische borstel van Frank Shaving, de "plug" heeft een diameter van ca. 24 mm, totale hoogte 65 mm Een bekend handvatje van jerusalem_products, type Bethlehem Borstel en handvat hebben me samen bijna $50 gekost (om precies te zijn $49,72 ) Mijn plan is als volgt: - Ofwel ik breng de kwast in als donatie in natura: verstuur ik 'm kostenloos naar de "directie". - Ofwel ik bied 'm te koop aan voor €40,- (inclusief verzendkosten) - die €40,- doneer ik dan. De keus is aan de "directie" (Dr.Paranoid! ? ) Wordt vervolgd ...
Jan Zoethout Posted March 6, 2015 Author Posted March 6, 2015 Na de bovenstaande bemoedigende berichten het vervolg: Het handvatje afgewerkt met 2 lagen matte parketlak van Glitsa - op waterbasis. Lekker makkelijk voor 't schoonmaken van de kwast - gewoon onder de kraan. Om de uiteindelijke hoogte van de borstelkop te verkrijgen: Ik streef naar een hoogte borstelkop van 51 mm - de totale hoogte van de borstel is 65 mm, dus hij moet 14 mm in het handvat zakken. Diepte van het gat in het handvat is 19,5 mm - dus een schijfje kurk van 5,5 mm hoog in het handvat gelijmd: Meestal valt de hoogte een mm hoger uit dan vooraf berekend - maar 52 mm is ook een mooie hoogte ... we zullen zien ... Een hoeveelheid 2-componenten epoxy (Bison Kombi Pro XL) aangemaakt, nu kan de borstel in 't handvat gelijmd: Om de borstel tijdens het uitharden van de epoxy te fixeren, maak ik een soort "tuigje" van een paar kabelbinders en een elastiekje - simpel maar doeltreffend ... De uithardtijd van Kombi Pro XL is 24 uur, nu komt het voor mij vervelendste stuk: 24 uur wachten .. Dus nu wederom: wordt vervolgd ...
Jan Zoethout Posted March 7, 2015 Author Posted March 7, 2015 Enfin, vanmorgen (laat in de morgen) was de epoxy uitgehard en kon ik de kwast voor 't eerst uitproberen: Zie ook Shave of the Day van vandaag. Het is een heel fijn kwastje geworden, al zeg ik 't zelf ... Met de haartjes gedroogd nog maar eens op de foto: De maten: Hoogte handvat: 61 mm Hoogte borstelkop: 51 mm Totale hoogte: 112 mm Taille: 25 mm Wordt vervolgd (hoop ik ) ...
Jan Zoethout Posted March 9, 2015 Author Posted March 9, 2015 De kwast komt uiteindelijk bij een forumlid terecht - de "directie" bepaalt wie de gelukkige is. Daar stuur ik 'm t.z.t. rechtstreeks naartoe, tot die tijd houd ik 'm even vast ...
meemai Posted May 10, 2015 Posted May 10, 2015 Is hij al terecht? Ben benieuwd wat de gebruiker ervan vind.
Jan Zoethout Posted July 13, 2015 Author Posted July 13, 2015 Is hij al terecht? Ben benieuwd wat de gebruiker ervan vind. Morgen arriveert 'ie bij Stoppel ..... dus vraag hem ....
Stoppel Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 Hij is inmiddels hier, hij is prachtig. Morgen wordt ie gebruikt.
Stoppel Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 In één woord: TOP! Heerlijk zacht met voldoende stevigheid. Gebruikt in combinatie met Proraso rood. Maakt perfect schuim, in no-time voldoende voor wel 4 a 5 passes.
Jan Zoethout Posted July 15, 2015 Author Posted July 15, 2015 Blij te horen dat 'ie zo goed gelukt is, Stoppel ! Heel veel plezier ermee ...
Recommended Posts