Jump to content

Thee

meemai

Recommended Posts

Ik vond thee zetten wel leuk in zo een gietijzeren geval, zeker met de betere thee. Maar helaas is gietijzer breekbaar, en vloertegels zijn niet bestand tegen tetsubin keteltjes,... nu zijn het thee eitjes of thee klemmetjes,....

• 4 months later...
  • 1 month later...

Ja, thee!

Ik drink veel thee:

- Puer (Shou en (liefst oude) Sheng)

- Liu Bao

- Oolong

- Rood (of zwart zoals we dat in het westen noemen)

Ik heb iets van 9 yixing potjes staan.. En een stuk of 3 side handles (Lijken op kyusu maar is wat grover en bedoeld voor vele soorten thee)

Ik geeft zelf ook thee ceremonies, ben vorig jaar 2x in Taiwan geweest en ga over enkele weken naar China!

• I like it 3

Onze thee "bieb" is ook mee verhuist.  Ik denk dat er nu zo'n 24 soorten thee in de la aanwezig zijn B|

Voor ieder zijn smaak iets, maar altijd losse thee zonder nep ingrediënten en toevoegingen.

@mangofan lijkt me zeker eens mooi om bij zo'n ceremonie aanwezig te zijn.

55886b4da12cf73bee68aebcfc90f7ae.jpg
Weken/maanden hebben wij de griep en alle verkoudheden weten te ontlopen. Maar helaas, net in de laatste koude dagen voor de lente lopen we te kuchen en te snotteren. dan maar een potje grog (zonder rum, want de kleine drinkt heerlijk mee uit de mini thee kopjes [emoji6])

• I like it 1

Beterschap.

en wat doe je daar dan in [mention=643]Nienke[/mention] ?

Dank je wel!

Eigenlijk is het heel simpel.
Voor 1 theepot:
- duimdik stukje gember wortel +|_ 3cm in plakjes.
- 1 citroen in partjes (kontjes en pitjes verwijderen)
- eetlepel honing.
-kokend water of thee naar smaak

Voor de variatie: extra kruiden als kaneel, kruidnagel, nootmuskaat of extra sinaasappel schijfjes bij de citroen.
En voor de volwassenen een flinke scheut rum ;).

Op zijn minst een min of 15 a 20 laten trekken. Dus de theepot op een theelichtje zetten is wel zo handig.

Werkt ontstekingsremmend, verwarmt en kalmeert. Buiten dat ook gewoon lekker in de winter en zomer :)