Jump to content

Thee

meemai

Recommended Posts

Czech & Speak $155/150gr ;-)

Pickwick is duurder dan DVH inderdaad. Proraso is duurder dan Pickwick.

Het hele punt is natuurlijk net als bij de Blackbird en Wolfmandiscussie: als het het je waard is, wat is dan duur? Ik vind een goeie Puehr fijn en lekker genoeg om in ieder geval die dure variant te overwegen. Nog nooit gekocht, maar ik sluit dat zeker niet uit, gezien al te lang geen echt goeie meer in handen (kopje, mond) gehad.

• 4 weeks later...

Aangestoken door de enthousiaste verhalen in dit draadje bij een theeshop diverse losse theeën ingekocht, zeefje en thee-ei.

Nu stikt het werkelijk waar van de theeshops hier en onze thee gekocht in een winkeltje waar de gehele wand vol zat met laden met daarin losse thee.

We stonden wel versteld van de prijzen die thee kunnen doen gemiddeld zeg maar €5 tot € 10 per 100 gram maar ook prijzen die dit ruim overstegen.

Dat zijn aardige prijzen idd. Meeste wat hier ligt komt uit breda en kost meestal rond de 3,95 per 100 gram. Niet al te ingewikkelde dingen 2 euro per 100 gram en idd heel soms gaat er iets mee van 5,95 haha.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Had jij de thee van Alibaba al binnen Harkos.. proef je het verschil tussen je eerder aangekochte thee uit Amsterdam?

Is nog onderweg. Bewaar een stuk ter vergelijking.

Laat je gaan, als je de verleiding niet kunt weerstaan.....

Gewoon in een zeefje dat in pot hangt. Zo krijgt de thee meer ruimte dan in een ei maar kun je de thee na het trekken wel uit de pot halen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

gewoon in een thee knijper of in een in de pot te laten zakken metalen open filter,is de kleur na het trekken goed,( te controleren met een schoon lepeltje)dan kan me thee filter der uit en genieten maar!.

werkt uitstekend bij me ceylon en java thee's.

• 4 weeks later...

Nog een theeleut hier. Drinken meestal rooibos maar af en toe ook vruchten thee van PickWick.

Toen ik ooit eens voor werk in China zat ben ik daar eens een thee winkeltje binnengestapt. Man wat een verschillende soorten. Met een zakje oolong thee teruggekomen. Mocht ik weer eens terug gaan dan neem ik deze weer.

Goed te drinken, zeker niet in 100graden water gooien. Bolletjes deed ik in het water en die vielen dan zo mooi open.

Collega's snapten niet wat ik dronk. Met de opmerking zeewierthee keken ze me gek aan. Proeven durfden ze niet tot ik zei dat het gewone thee is.

In Zwolle hebben we een thee winkeltje waar je ook zelf de melanges kan samen stellen en daar komen we ook wel eens. 1x een melange gekocht die heel lekker rook maar toen we er thee van hadden gezet bleef het bij die ene pot

Afgelopen weekend weer ingeslagen bij De Theefabriek in Houwerzijl (aanrader mocht je er een keer met auto of motor in de buurt zijn). Ik ban een fan van de Vuurtoren-thee

http://www.theefabriek.nl

Om die thee in mijn beker te krijgen gebruik ik de theemandjes van de Ikea. Bevalt me door de eenvoud een stuk beter dan de knijpers en de thee-eieren.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60232969/

Daarnaast heb ik een grote bak met verse Marokaanse Munt in mijn kas.

• 1 month later...
Had jij de thee van Alibaba al binnen Harkos.. proef je het verschil tussen je eerder aangekochte thee uit Amsterdam?

Alweer even geleden 13-8, maar toen ik terug kwam uit Polen lag de thee thuis op me te wachten. De eerste zending was niet goed gegaan en deden ze absoluut niet moeilijk over. Na contact over en weer en duizend excuses een nieuwe thee gestuurd door de leverancier, maar die zag ik dus pas toen ik weer thuis was. Welnu vergelijking. Volgens de wikkel is het dezelfde thee en er zit ook een gelijke bijsluiter bij. De thee uit Amsterdam zat in een mooi doosje, de thee uit China in een soort cellofaanfolie.

Pu_Ehr_2T.jpg.04adfdc0caf66ee9530c1f3e99a23733.jpg

Links op de plaatjes is de thee uit Amsterdam en rechts dus China.

De linker is compacter van structuur en levert een roodachtige thee, de rechter is dus grover en levert een thee met de kleur in de richting van groene thee. De smaak van de linker is aardser en de rechter lijkt dus meer op groene thee en de smaak gaat ook meer in die richting. We vinden ze beide wel aardig lekker, maar moeten toch nog wat meer proberen, om te kunnen vergelijken, wat nu echt lekker is. Lijkt verdorie wel scheerzeep, komt ook geen eind aan :mrgreen:

Pu_Ehr_2V.jpg.7b425d7e2f4b1badaf6311292ed070b3.jpg

• 4 months later...

Thee is relatief kostbaar en dus is het zo dat hier veel mee gefraudeerd wordt. Zeker op gebied van Pu erh is het daarom zaak van bekende en gerenomeerde verkopers te kopen.

Ik drink zelf al jaren voornamelijk chinese thee en om precies te zijn Pu erh dagelijks. Heb veel gezocht om een goeie leverancier te vinden en ik koop nu al jaren bij een zaak op ebay die ik een geinteresseerde in de betere chinese thee kan adviseren:

http://stores.ebay.nl/Dragon-Tea-House

• 4 weeks later...

Ik ben ook erg geïnteresseerd geraakt in deze "vorm van theedrinken".

Alleen lijkt het er wel op dat rustig inlezen in wat nu precies wat is nodig.

Lijkt wel natscheren. :lol:

Wat is dan geschikte thee voor een beginner eigenlijk?

Ik ben zelf nogal gek op de brandnetel thee van Zonnatura.

• 6 months later...

even verplaatst (zat verkeerdelijk in de koffie afdeling).

Gisteren weer een voorraadje thee ingeslagen bij onze favoriete thee sommeliere, lekker aan het genieten van een sublieme gyokuro Asahi 8-) met voor me liggend een nakayama asagi :mrgreen: beter gaat het waarschijnlijk niet worden vandaag

(Deze exclusieve theesoort behoort tot de meest verfijnde en duurste japanse theesoorten. Zodra de nieuwe bladknoppen verschijnen, worden de theeplanten met rieten matten en donkere netten afgedekt. De blaadjes krijgen daardoor maar weinig licht waardoor ze niet veel looistoffen bevatten en een mildere smaak hebben dan de andere groene theesoorten. De mooie, platte, puntige, smaragdgroene naaldjes geven een zachte smaak en een subtiele geur.)

even verplaatst (zat verkeerdelijk in de koffie afdeling).

Gisteren weer een voorraadje thee ingeslagen bij onze favoriete thee sommeliere, lekker aan het genieten van een sublieme gyokuro Asahi 8-) met voor me liggend een nakayama asagi :mrgreen: beter gaat het waarschijnlijk niet worden vandaag

(Deze exclusieve theesoort behoort tot de meest verfijnde en duurste japanse theesoorten. Zodra de nieuwe bladknoppen verschijnen, worden de theeplanten met rieten matten en donkere netten afgedekt. De blaadjes krijgen daardoor maar weinig licht waardoor ze niet veel looistoffen bevatten en een mildere smaak hebben dan de andere groene theesoorten. De mooie, platte, puntige, smaragdgroene naaldjes geven een zachte smaak en een subtiele geur.)

klinkt als een kopje goud Snuff ;).

Mijn thee-la is gelukkig ook mee verhuisd. We zijn nu aan het "opmaken" wat er is.

maar ja, eigenlijk zitten er allemaal zomer theetjes in........

Dus toch tijd om weer eens naar de compagnie te gaan.

Verder ben ik op/naast het terras een hoop klimop aan het verwijderen.

In deze rand komen straks mijn kruiden te staan en natuurlijk een hoop soorten waar we verse eigen thee van kunnen maken.

Foto's/recepten volgen (ooit, iig als we weer kunnen gaan planten in het voorjaar) ;):D