Oogje Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Het is hier en daar wel eens gepasseerd in een topic, hoe vaak scheer je je? Ik schoor mezelf altijd 2 a 3x per week en dat was voor mn huid prima te doen. Afgelopen week besloten het over een iets andere boeg te gooien. Ik kies nu een setup, doe daarmee een hele week en scheer mezelf elke dag. Er zit alleen 1 "maar" aan, ik doe nu nog maar 1 pass. Resultaat is nog steeds redelijk glad (gelukkig groeien mn stoppels geen cm per dag ) en de irritatie van mn huid is ook nihil. Nog meer mensen die met de frequentie & passes experimenteren?
marzman Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Zolang ik me niet elke dag atg scheer lukt elke dag wel. Maar ik sla ook wel regelmatig een dag over omdat ik vrij ben of juist weinig tijd heb.
Noxa Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Ik scheer me om de dag en dan 2 passes WTG en ATG. Mijn werk vereist geen gladgeschoren kop en op deze manier heb ik de minste irritatie maar ik wil de techniek van Oogje ook wel eens proberen.
PKRussel Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Ik scheer elke dag. Heb een verwende dochter die het niet leuk vind als papa met stoppels haar kust Ik doe ook maar 1 pass. Sinds ik een kwast heb doe ik het iets vaker, omdat ik het zonde vind van de lather Maar ga denk ik weer terug naar 1 pass. Doe het nog met een Mach 3. Merk wel dat de Fusion minder irritaties opwekt. Hopelijk veroorzaakt DE nog minder irritaties.
marzman Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Met een Mach 3 is een pas ook eigenlijk 3 passes Ik doe er meestal twee omdat ik met een vaak achteraf plekjes voel die ik niet goed heb geschoren. Met twee passes is die kans veel minder groot (dus eigenlijk doe ik het niet eens echt omdat het gladder moet). Tweede pas is altijd XTG.
Puerco Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Zes keer in de week, de zevende dag is een hersteldag voor mijn huid. Soms kan ik het niet laten en scheer gewoon door maar moet dan wel wat voorzichtig zijn. Sinds mijn baardharen helemaal wit zijn geworden is er ongeschoren bijlopen geen optie meer, ik ben toch zeker sinterklaas niet...
Johan Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 In principe scheer ik me iedere dag, behalve in de vakantie. Dan vaak om de dag.
Shave and More Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Heb een behoorlijke baardgroei, dus voor mij ook zeker 6 dagen per week. 2 Passes, WTG en ATG.
Shaggy Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Ik heb een milde baard en baardgroei dus ik kan me om de 2-3 dagen scheren als ik wil. Is wel fijn, want dan trek ik er ook echt even de tijd voor uit
Bass Posted July 20, 2013 Posted July 20, 2013 Toen ik me met cardridges schoor, kon ik me niet iedere dag scheren, mijn huid was na een scheerbeurt superglad, maar moest wel drie dagen herstellen. Een jaar geleden ben ik overgestapt op DE. Nu scheer ik me eigenlijk iedere dag (zes of zeven keer per week), één pass, nagenoeg superglad. Geen irritaties, bijna geen wondjes. Ik wou dat ik DE 25 jaar geleden ontdekt had.
-ko- Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Tussen de 4 en 6 keer. ligt aan de hoeveelheid tijd die ik heb door mijn diensten. Meestal 2 passes, soms drie
Buffel Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Meestal om de dag, alleen met de haren mee dan. Is al glad genoeg voor mij en mijn huid vind dat fijner.
Twitch Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Normaal gesproken iedere dag. Nu ik vakantie heb gaan er wel een paar dagen voorbij alvorens ik me weer scheer.
Noxa Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Ik ga het deze week eens proberen om elke dag te scheren met maar 1 pass. Vanmorgen de eerste keer. Het ging op zich prima maar het voelt lang niet BBS aan dus nog niet echt een voldaan gevoel. Maar eens kijken hoe mijn huid het vind zo'n weekje.
Bass Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Liever iedere dag een DFS dan om de drie dagen een BBS.
Lampuhkap Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 3x in de week, kan 3x in de week BBS Iedere dag scheren trek ik niet dan trek ik heel mn huid aan bonken
Bass Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 3x in de week, kan 3x in de week BBS Iedere dag scheren trek ik niet dan trek ik heel mn huid aan bonken Stap over op elektrisch scheren. (Gadverdamme, dat is vies, hè, elektrisch.)
Lampuhkap Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 ga je nou hier zitten vloeken? Elektrisch scheren pfff, ga je mond spoelen met zeep jij!
Bass Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 ga je nou hier zitten vloeken? Elektrisch scheren pfff, ga je mond spoelen met zeep jij! Maar met welke zeep? Proraso groen is wel fijn met deze hitte. En er genoeg bij drinken, hè, volgens het Nationale Hitteplan.
Marcel Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Momenteel scheer ik me denk ik zo'n 5x per week. Meestal 2 passes, in het weekend af en toe 3 passes.
Lampuhkap Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 ga je nou hier zitten vloeken? Elektrisch scheren pfff, ga je mond spoelen met zeep jij! Maar met welke zeep? Proraso groen is wel fijn met deze hitte. En er genoeg bij drinken, hè, volgens het Nationale Hitteplan. Neem maar Dettol
Johan Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Momenteel scheer ik me denk ik zo'n 5x per week. Meestal 2 passes, in het weekend af en toe 3 passes. Ook in het weekend heb ik geen geduld voor 3 passes. 2 passes, en wat extra bijwerken op de kin en onder de neus, dan moet het maar goed zijn.
talibeard Posted August 3, 2013 Posted August 3, 2013 Normaal om de andere dag; mijn huid kan het best iedere dag hebben maar het scheren van iets langere baardharen vind ik lekkerder. Als ik nieuwe spullen te proberen heb gaat het gemiddelde wel omhoog; het liefst zou ik dan 2X per dag scheren...
Recommended Posts