cutthroat Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 - ERN Ator 6/8 - HJM das - Stirling Soap Anise - Aluin - Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion - The Shave Doctor aftershave gel Vandaag de Anise gepakt en gekopsopt, maar dit keer met de HJM kwast. Normaal pak ik de Plisson, maar die is net een spons met een kliederboel tot gevolg. Met de HJM gaat het beter. Ook ruikt de Anise meer naar Pernod of Ricard dan in mijn herinnering. De Ator heeft geen enkele moeite met de baard. In drie gangen een VLS resultaat. De aluin geeft een paar minuscule prikjes, de Pinaud houdt zich koest. Afgemaakt met de aftershave gel.
Rubinho Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Merkur 34C Wilkinson Sword (7) Semogue SOC Mitchell's Woolfat Speick asb Shea Butter
Frog Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Ikon shavecraft 101 Lord platinum Simpson chubby 2 synthetic TFS sottozero forte Floid blue
Harkos Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Mühle Silvertip Fibre®, TFS Tabaco Verde, Pearl TTO, Gillette_7'O Clock Sharp Edge 2e x Pinaud Clubman Bay Rum, Simpson ASB, Kwast en zeep: De TFS Tabaco Verde en de Mühle Silvertip Fibre® zijn voor elkaar gemaakt. Een paar draaien door het doosje, kloppen in de scuttle en daar komt het schuim aan. Ofschoon de geur van de zeep niet overdreven is, ruikt het wel lekker, vind meer naar groene thee, dan tabac, maar dat komt misschien, omdat ik aan de geur van goede sigaren ben gewend. Mesje en krabber: De Gillette_7'O Clock Sharp Edge voor de 2e x gebruikt. Maakt zijn naam waar, lekker scherp en glad scherend. In de Pearl moest ik wel opletten op de lastige plekjes, hals etc., maar verder was het weer een lekkere scheerervaring. Dat opletten komt van de stand van het mesje in de krabber. Heb altijd het gevoel, dat het mesje wat los in de krabber ligt. Komt, doordat het mesje eigenlijk wat dicht bij het midden wordt ingeklemd en hierdoor kan bewegen, wat ook het vibrerend geluid geeft. Dat wederom is juist prettig voor de feed back. Echter bij een enkel erg stug haartje lijkt het dan even te happen. Resultaat BBS, Pinaud Bay Rum erop, Simpson ASB voor het soepele velletje en zijn we er weer klaar voor.
Robert79 Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Lord L6 Bootz Muhle silvertip fiber reiskwast Proraso pre-shave Proraso scheerzeep groen Uiteraard weerdezelfde setting, maar dan met een ander mesje.Deze komt hier uit een lokale supermarkt vandaan maar vind deze wel de minste die ik gebruikt heb de afgelopen 4 dagen. Het scheerde een beetje stroef en had op de kin een bloedvlek. Maar uiteindelijk had ik wel weer een BBS resultaat, en nog een mooie ook.
marco Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Gold Dollar Lord s625 met Gillette Bleue extra (3) Vero Zoethout Klar Kabinett Proraso asl Geo F Trumper Skinfood - Sandalwood Ik ben nog steeds erg blij met de slijp-vaardigheden van Richard. Deze messen scheren weer prima! Gisteren niet geschoren omdat ik wat wilde opsparen om eens een flinke hoeveelheid weg te maaien met een open mes. Dit wilde ik eigenlijk langer volhouden, maar ik kon niet langer tegen het geprik in mijn gezicht. Door alle nieuwe Dusy gebruikers hier geïnspireerd om weer eens Klar te gebruiken. Wat een heerlijke zeep, jammer dat Dusy tegen schijnt te vallen. Ik heb mijn bakje Klar in ieder geval lekker laten staan voor morgen. Afgesloten met de Skinfood. Ondanks dat dit een sandalwood-geur is ruikt het sterker naar roos dan naar hout, past dus prima bij de zeep. De Gillette Bleue extra nu in de tweede krabber, maar ik snap nog steeds niet dat dit mesje zo geweldig gevonden wordt. Ja, het scheert prima, maar niet overdreven lekker. Morgen misschien maar eens in de EJ de89l proberen. Daarna wordt het weer tijd voor een beurt met een GEM, gevolgd door een "testperiode" met de drie verschillende Lord Platinum Class mesjes.
Snuff Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Eversharp with GEM blade Mühle silvertip fibre 25mm TOBS The St James collection Luxury Cream Kruidvat The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel
FairArie Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Fatip Piccolo met Voskhod Ebay kwastje met TFS Crazy Sandalwood Brut Original after-shave De Crazy Sandalwood laat zeer heerlijk opkloppen tot een mooi compact schuim. Na 2 passes heerlijk glad aan de werkweek beginnen.
marco Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Mooi krabbertje Ron. Omdat er weinig is te variëren met SE mesjes zou ik haast nog meer SE krabbers kopen om wat afwisseling te hebben Maar ik hou me nog even in voorlopig
Bartmen Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Fatip klein Synthetische scheerkwast uit China Astra groen 1x Proraso rood Afthershave lotion proraso ( super spul Aluin Talkpoeder Lekker scheerbeurt. Ik kan de laaste tijd beter opschieten met de Fatip dan de vrouw,,
Guest Gusto Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Setup: Merkur Progress Krabber Polsilver Super Iridium Mesje (2) Semoque SE 2013 Kwast TFS Bergamotto Neroli Forte Zeep Proraso Wit ASB Resultaat: VGS
Edsel Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Vanochtend was het een snelle scheerbeurt omdat ik de trein moest halen. Schick Krona Shark Super Stainless (4) Gillette sensitive scheergel Nivea sensitive ASB
mavgink Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Brush: Semogue 1800 Razor: Edwin Jagger DE89 'Knurled Grip’ Blade: Astra Superior Platinum Lather: Mickey Lee Soapworks ‘The Drunken Goat’ Post: Mickey Lee Soapworks ‘The Kraken’ AM Chocolade Havermout Koekjes ...
mhharsta Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Brush: Semogue 1800 Razor: Edwin Jagger DE89 'Knurled Grip’ Blade: Astra Superior Platinum Lather: Mickey Lee Soapworks ‘The Drunken Goat’ Post: Mickey Lee Soapworks ‘The Kraken’ AM Chocolade Havermout Koekjes ... En weer een prachtige foto, mooie zeep ook!
mavgink Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Bedankt! echt een heel speciaal zeepje dit! Gemaakt met geitenmelk en guinness bier... ruikt echt naar havermout koekjes met een vleugje chocolade gedoopt in bier... En ja, ik heb geproefd... smaakt helaas gewoon naar zeep
Mesmer Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Hete douche Fatip Piccolo Voskhod *1 Semogue 620 Haslinger Schafmilch Floid Black HEMA Aftershave Balm sensitive van 3 euro Perfect, relaxt en bbs. De balm van de HEMA voelt goed en ik kan de Floid nog ruiken. Voor 3 euro helemaal geen verkeerde koop.
talibeard Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Laatste beurtje met deze Kapitein (aanvoerder eigenlijk...). - Bartex - P.160 - Semogue 1520 - Lord L6 - Captain (15) - Old Spice Een VLS in 3 bedrijven maar het mesje is nu toch wel echt op zijn eind en mag het niet nog een keer proberen. Prima irritatievrij resultaat ondanks dat de Captain al een maand in gebruik is en het zelfs het krabbertje niet verlaten heeft hoewel ik hem wel geholpen heb roestvrij te blijven door hem iedere keer na gebruik even onder te dompelen in de alcohol. Ook de Semogue mag weer voor een jaar of zo de kast in; de kwast verbetert wel maar wordt daarmee nog steeds geen favoriet.
marco Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Hete douche Fatip Piccolo Voskhod *1 Semogue 620 Haslinger Schafmilch Floid Black HEMA Aftershave Balm sensitive van 3 euro Perfect, relaxt en bbs. De balm van de HEMA voelt goed en ik kan de Floid nog ruiken. Voor 3 euro helemaal geen verkeerde koop. Ik rook de eerste keer ook nog de Floïd boven de asb uit, maar de keren daarna eigenlijk alleen nog de asb. Misschien ben ik de eerste keer gewoon wat zuiniger geweest. Maar ik smeer me nou eenmaal graag royaal in. (niet dat ik met een dikke laag zalf op m'n gezicht loop hoor, ik hou er geen wit bekkie aan over ofzo...)
cutthroat Posted March 3, 2015 Author Posted March 3, 2015 - Böntgen & Sabin 6/8 - Jerusalem silvertip - BdF raffinato - Aluin - Pinaud Clubman bay rum - The Shave Doctor aftershave gel Dit mes kan wel weer eens een touch-up hebben. Vanavond gelijk maar weer de Naniwa pakken. Desondanks in drie gangen een VLS. Aluin deed niks, de bay rum gloeide lekker na. Afgemaakt met de Shave Doctor aftershave gel.
Edsel Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Vanochtend was het een snelle scheerbeurt omdat ik de trein moest halen. Gillette Tech Triton R3 (5) RItuals Samurai Secret gel Nivea sensitive ASB
Frog Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Merkur 11c Lord platinum Muhle silvertip fibre Speick Scheercreme Speick asl
Johan Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Kwast en zeep:De TFS Tabaco Verde en de Mühle Silvertip Fibre[REGISTERED SIGN] zijn voor elkaar gemaakt. Een paar draaien door het doosje, kloppen in de scuttle en daar komt het schuim aan. Ofschoon de geur van de zeep niet overdreven is, ruikt het wel lekker, vind meer naar groene thee, dan tabac, maar dat komt misschien, omdat ik aan de geur van goede sigaren ben gewend. 100% mee eens, behalve die sigaren dan (want ik rook niet). Ik vind de TFS Tobacco Verde "Dure" tot nu toe de beste zeep die ik ken. En de TFS zepen doen het geweldig met een dino-kwast!
Johan Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Schick Krona Feather mesje Whipped Dog dino-kwast Dusy Kabinett Kruidvat ASB Cella "1897" Classica
Harkos Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Semogue SOC Badger cherrywood, Tobs Jermyn Street Sensitieve, Mühle R41 (2011), Gillette_7'O Clock Sharp Edge 3e x Floid Mentolado, Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem, Kwast en zeep: De Tobs Jermyn Street Sensitieve en de Semogue SOC Badger cherrywood is een van mijn favorieten. Goede kwast en prima zeep. Kwast even laten weken, uitkloppen, laden, kloppen in de warme scuttle, water bij druppelen en daar komt de Bulgaarse yoghurt. Wat een heerlijk en veel schuim maak ik met deze combi. Mesje en krabber: De Gillette_7'O Clock Sharp Edge voor de 3e x gebruikt. Mesje voelde wat rauw vanmorgen. Kan aan de krabber liggen natuurlijk. Dat ga ik morgen dan wel merken. Op zich wel een zeer effectieve beurt. Resultaat BBS, Zo effectief, dat ik maar besloot de Nivea Sensitive in te zetten na de Floïd om niet al te veel aanslag op het velletje te doen.
LookOut Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Kwast en zeep:De TFS Tabaco Verde en de Mühle Silvertip Fibre zijn voor elkaar gemaakt. Een paar draaien door het doosje, kloppen in de scuttle en daar komt het schuim aan. Ofschoon de geur van de zeep niet overdreven is, ruikt het wel lekker, vind meer naar groene thee, dan tabac, maar dat komt misschien, omdat ik aan de geur van goede sigaren ben gewend. Het is eigenlijk de bedoeling dat Tabacco Verde naar de groene bladeren ruikt van de tabaksplant, niet naar pijptabak of sigaren. Vandaar "Verde". Anyways, scheerbeurt van gisterenavond: Merkur Futur, 1x op stand 4 en 2x op stand 3 Voshkod (3) Plisson L'Occitane kwast Proraso scheerzeep (wit) aluin Floid Mentolado Vigoroso Thayers Cucumber Witch Hazel met Aloë Vera Nivea Sensitive asb Prima scheerbeurt, behalve het bloedpuntje en de lichte irritatie die ik heb opgedaan tijdens de laatste gang. Onmiddellijk ook een testje voor mijn nieuwe styptic pencil, en die deed zijn job voortreffelijk! Ik was wel een beetje geschrokken van het frisse gevoel op mijn gezicht van de witte Proraso, aangezien de groene meer bekend staat daarvoor. Als mijn collectie meer zeepjes zal bevatten, worden dan waarschijnlijk allebei de Prorasos gecategoriseerd als "zomerzeepjes" En ik heb dan (zonder erbij stil te staan) een schepje bovenop die frisheid gedaan door Floid Mentolado Vigoroso te gebruiken als aftershave. En dat vlak voor het slapengaan!
Recommended Posts