Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik scheer me al jaren nat met een Gillette Mach3 Turbo. Recent werd ik door een strakke reclame campagne verleid het Boldking scheersysteem te proberen. Hieronder mijn ervaringen.

Boldking is een nieuwe speler op de Nederlandse markt. Het bedrijf verkoopt een scheersysteem volgens een abonnementsmodel, wat erg lijkt op het van Youtube bekende Dollar Shave Club. De website ziet er erg strak uit, en men benadrukt dat de klant ervaring belangrijk is, en men niet tot het einde der tijden aan mesjes vast zit. Het abonnement kan te allen tijde gestopt of gepauzeerd worden. Ook heeft Boldking een 'niet goed, geld' terug garantie. De mesjes kosten 10 euro per setje van 4 stuks (incl verzending), die naar keuze per maand of 2 maanden worden opgestuurd. De houder is gratis bij de eerste bestelling. Eea wordt neergezet als (prijs)concurrent voor de high-end Gillette en Wilkinson cartridge systemen, tegenover de Mach3 Turbo is het prijsverschil minder groot.

Het startpakket werd de dag na bestelling bezorgd. Eea is zo verpakt dat het door een (standaard) brievenbus past, dus geen problemen met pakketjes en niet thuis zijn. De eerste indruk is er een van kwaliteit. De verpakkingen zijn van zwart karton met zilveren opdruk. De houder is verder verpakt in met een klassieke waszegel gesealed zwart vloeipapier. Het doet erg luxe aan. De houder is vrij zwaar, en heeft een zwarte rubber greep. De mesjes hebben 5 bladen, en hebben de gebruikelijke strips. Boldking stelt zelf een Duitse fabrikant te hebben, het lijkt er op dat het een OEM versie van de Feintechnik Croma is.

Dan het scheren. Voor mij scheert de Boldking vergelijkbaar met mijn oude Mach3 Turbo. Dat is netto dus niet echt een reden om over te stappen. Ik heb via het formulier op de website contact opgenomen met Boldking, en werd dezelfde dag nog teruggebeld door de eigenaar. Die gaf mij direct en vriendelijk de 'geld terug' optie, maar gaf ook wat tips en suggesties op de scheerervaring te verbeteren. Ik heb er zelf uiteindelijk voor gekozen de mesjes op te gebruiken; het scheert zeker niet slecht.

Conclusie: Ik kan het een ieder die in een dergelijk scheersysteem is geïnteresseerd aanraden de Boldking te proberen. Mijn ervaring met Boldking als bedrijf is zonder meer goed te noemen; er zijn genoeg bedrijven die daar nog wat van kunnen leren. Dit experiment was voor mij wel de aanleiding om verder te kijken in het scheren, en ben inmiddels met een DE krabbertje aan het experimenteren.

• I like it 1
Posted

Mijn ervaring: slecht! kan absoluut niet tippen aan de fusion, ik haalde mn gezicht open, kreeg uitslag, ingegroeide haren en een flink irritante "razorburn".

Meteen op de site afgemeld, kreeg een paar dagen later een email dat ze het jammer vonden en dat ik was uitgeschreven. Wel allemaal in de taal van een opgeschoten jochie. En ik ben geen oude lul, maar als een bedrijf mij aanschrijft verwacht ik geen dingen zoals "jij" en "jou" in de mail, al helemaal niet nadat ik een melding heb gedaan van mijn klacht.

Gelukkig heb ik vlak daarna de EJ DE89L besteld en ben nu weer blij ;)

By the weg, ik had nog een mesje liggen van de Lidl (een probeersel) en die lijkt als 2 druppels water op de boldking, toeval of zelfde fabrikant? Scheerervaring was nl ook hetzelfde.

• I like it 1
Posted

Als de ervaringen zo ver uiteen lopen, hebben ze kennelijk nog wat te winnen op het vlak van consistente behandeling van hun klanten. Ik kan uiteraard alleen putten uit mijn eigen ervaring.

Feintechnik maakt voornamelijk mesjes voor andere partijen, dus het kan goed dat de mesjes van de Lidl daar ook vandaan komen. Of ze identiek zijn zal afhangen van de contracten tussen de diverse partijen en Feintechnik.

• I like it 1
Posted

Als ze vergelijkbaar zijn met de Lidle mesjes is het zeker niet slecht. Die gebruikte ik ook voor ik overstapte naar DE omdat ik de Fusions te duur vond worden. Fusion is wel beter, maar er spelen meer factoren mee. Als ik van alles "het beste" zou moeten kopen zou ik failliet zijn :)

• Agreed 1
Posted

tja, mijn schoonvader vindt die mesjes van Lidl ook goed, ik ben zelf blij dat ik nog een gezicht op mn hoofd heb na het gebruiken. :mrgreen:

Ik hoef niet van alles het duurste, maar een duurder mesje of een duurdere tv scheelt nog al wat....

• Agreed 1
Posted

Ben zelf ook een maand geleden overgestapt op Boldking en ben er best tevreden over, hoewel zo'n razorburn (had v/d week ineens een rode hals, maar dat trok vrij snel weg) me ook bekend voorkomt.

De kwaliteit doet, in mijn geval, inderdaad niet onder voor Gillette of Wilkinson (of aanverwanten). Het aantal wondjes is miniem en zijn met wat Proraso reparatiegel zo verholpen. Maar dat neemt niet weg dat ik meer en meer interesse krijg in een DE scheermes!

• I like it 1
Posted

Dat de scheermessen van Boldking en Lidl op elkaar lijken verwonderd mij niks. Boldking produceert en ontwerpt namelijk niet zelf (ook al beweren ze van wel).

De zogenaamde Boldking scheermessen worden in Duitsland ook onder de naam Real Quality verkocht (onderdeel van Metro Group) voor rond de €4,99 per set. Kijk maar op Real Quality Scheermes. Enige wat anders is is de kleur en de verpakking.

Verder staat er op een Duits forum een vergelijk tussen de Gillette Fusion en Real Quality scheermes (in Nederland dus verkocht als Boldking) en daarin zie je dat beide scheermessen niet hetzelde zijn (en dus ook andere scheerervaringen opleveren zoals andere forumleden eerder vermeld hebben). Zie: http://www.gut-rasiert.de/forum/index.php?topic=17714.0

Mijn conclusie: Boldking scheermessen zijn bij lange na niet hetzelfde als de Gillette Fusion Proglide, maar inderdaad een Lidl achtige kwaliteit scheermes die normaal gesproken in de supermarkt voor rond de €5 verkocht wordt alleen door een andere fancy verpakking en website nu voor €10 wordt aangeboden.

Overigens zit er een soortgelijk bedrijf als Boldking in Engeland (met dezelfde scheermes) onder de naam http://www.closeshavesociety.com.

• I like it 1
  • 1 month later...
Posted

Bekijk Euro Shave Club ook eens (zijn pas net begonnen)! Deze hebben dezelfde kwaliteit mesjes als Dollar Shave Club (eerder genoemd in dit topic). Ook hebben ze een niet goed geld terug garantie!

• I like it 1
Posted

Duurste mes is € 108,- per jaar, met 4 mesjes per maand.

Daarvoor heb je een heel mooi DE-mes, heel veel fijne DE-mesjes naar keuze, een mooie kwast en uitstekende kwaliteit zeep en aftershave voor tenminste een jaar.

• Agreed 1
Posted (edited)

# ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- #

Update ...

Inmiddels via wat google'n contact gehad met de euroshaveclub.com

Lijkt erop dat de verstuurde mail niet aankomt (PTR probleem in DNS ?)...

Scheermesjes zijn verstuurd en aanpassingen op de site worden nog gedaan (bijv. telefoonnummer).

De site is kennelijk verplaatst van de ene provider naar een andere (cloud) en dat geeft de verwarring...

Ik wacht nog even af maar alles lijkt nu goed te komen.

# ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- #

Op advies van een andere forumgebruiker heb ik voor een 1/2 jaar besteld (en betaald) bij

http://euroshaveclub.com/'>http://euroshaveclub.com/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

... helaas geen enkele reactie en ik vraag me af of deze club wel bestaat of simpelweg de boel aan het oplichten is.

Er komt geen reactie op invullen van het email-formulier en andere contactinformatie is niet voorhanden.

Misschien valt het mee maar tot nu toe geen reacties.

het domein http://euroshaveclub.com/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; is overigens gelocked!

The Registry database contains ONLY .COM, .NET, .EDU domains and

Registrars.

Domain Name: EUROSHAVECLUB.COM

Registration Date: 06-Mar-2012

Expiration Date: 06-Mar-2015

Status:LOCKED

Note: This Domain Name is currently Locked.

This feature is provided to protect against fraudulent acquisition of the domain name,

as in this status the domain name cannot be transferred or modified.

Name Servers:

nszero1.axc.nl

nszero2.axc.nl

Registrant Contact Details:

Versio

VERSIO.NL Domein Registratie (support@versio.nl)

Oostersingel 74 E

Leeuwarden

Friesland,8921 GB

NL

Tel. +31.0645252730

Edited by Guest
Posted

Dat zijn geen goede signalen! Wellicht dat je via het KvK-nummer op de site wat verder kunt komen? Of anders het adres wat bij de algemene voorwaarden staat:

Clubgebouw Euro Shave Club BV

Alardusdreef 60

3235VC Rockanje

Bereikbaarheid:

Elke werkdag van 10:00 uur tot 18:00 uur

E-mailadres: klantenservice@euroshaveclub.com

KvK-nummer: 56657099

BTW-identificatienummer: NL852241434B01

Wel zuur dat je centen al weg zijn, nu maar hopen dat dit alsnog op zijn pootjes terecht komt.

Welkom trouwens, als je zin hebt kun je je voorstellen in het welkom topic.

Posted

Ik ken de club niet, hopelijk zie je toch nog je spullen of kan je geld terugvragen. Welkom op het forum trouwens.

• I like it 1
Posted
E.e.a. lijkt opgelost te gaan worden ... http://www.shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=35&t=311&p=10639#p10639" onclick="window.open(this.href);return false;

... zo zie je maar, (te) vertrouwen (zijn) is op internet bijzonder belangrijk !

~remke

:) bedankt voor het welkom..

Ik scheer electrisch en glad en niet meer met kwast ;) (vroeger wel).

Eh... snap ik het nog? Je vraagt of wij hier iets van weten aangezien je voor een half jaar aan mesjes hebt besteld, vervolgens verwijs je naar je eigen bericht (met update) en meld je dat je je electrisch scheert... Zal aan mij liggen hoor, maar mij ben je kwijt..

• Haha 1
Posted

Ik scheer electrisch en glad en niet meer met kwast ;) (vroeger wel).

Waar heb je die mesjes dan voor nodig?

Posted

Hmmm, een advies vind ik wat al teveel eer voor een compleet nieuwe gebruiker die als eerste en enige post een nieuw bedrijf promoot.

Posted

hmmmmm....

Als meneer graag elektrisch scheert, moet ik hem misschien verwijzen naar mijn "advertentie" van mijn scheerapparaat in Vraag en Aanbod.... :D

• Haha 1
Posted
Hmmm, een advies vind ik wat al teveel eer voor een compleet nieuwe gebruiker die als eerste en enige post een nieuw bedrijf promoot.

Ach ja, dat zul je altijd hebben zulke dingen.

• 2 weeks later...
Posted

Even ter verduidelijking:

Ik kwam via google -> bolding -> op deze site.

Ik scheer zowel electrisch en ook met mes ("glad").

Sorry voor de verwarring.

Ik heb nu de mesjes ontvangen van de euro shaving club en ben er redelijk tevreden over.

Niet zo goed als Gilette (Fusion e.d.) maar wel scherp genoeg en naar mijn mening ook lang genoeg. Ik scheer ongeveer 2 a 3 keer per week met mes.

Al met al toch een goede tip van de andere gebruiker m.b.t. ESC in plaats van Bolding.

Ik las dat die van Boldking een soort van duits B-merk zijn ..

Mvrgr

~remke

• 4 weeks later...
Posted (edited)

In heel Duitsland is geen Boldking scheermesje te verkrijgen. Ze worden dus zoals zo vele van deze mesjes onder een eigen naam geproduceerd bij een van de grotere (b-) merk-fabrikanten. Ik ga ze niet proberen. Geen enkel alternatief merk cartridge mesje dat ik heb uitgeprobeerd kan m.i. tippen aan Gillette mesjes. Laat ik er direct bij vermelden dat ik niet alle Gillette mesjes even geweldig vind.

Mocht je wat Duits zoeken; in Duitsland zijn ze wel heel enthousiast over het eigen merk scheersysteem van Aldi-Süd. Die komen er in testen goed af! ( Dat zijn andere mesjes en houders dan die van Aldi-Nord )

Edited by Guest
  • I like it 1
Posted
( Dat zijn andere mesjes en houders dan die van Aldi-Nord en al helemaal anders dan de Nederlandse versie.)

Weet je dat zeker? Ik ben geen expert op het gebied van Aldi scheersystemen (wel van de rest met mijn salaris ;) ) maar Aldi Nederland=Aldi Süd.