Johan Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 Laat ik eens een aftrap doen ... Een week geleden heb ik via Roland 100gr Dusy Kabinett gekocht, wat arriveerde als geraspte zeep, in een zakje. Ik heb de zeepschilfers een beetje vochtig gemaakt (met wat kraanwater), in een bakje gedaan, en lichtjes aangedrukt. Inmiddels heb ik hem een paar keer gebruikt, dus ik kan mijn eerste ervaringen delen: Allereerst de geur; die is gelukkig lekker subtiel (ik hou niet van opdringerige geuren), en bloemig. Ik herken duidelijk "roos", maar meer als rozenwater dan als "met je neus in de bloem". Het is wel een lekkere geur, die (nogmaals) niet teveel aanwezig is. Dan het schuim. Goed, maar niet spectaculair. Nu ben ik ook een regelmatige gebruiker van de Tabac zeep, en die is een ijzersterke tegenstander! De Dusy vind ik een "doet het prima, zonder moeite" zeep, maar eerlijk gezegd is het Tabac schuim nog net wat beter. Net wat romiger, en met voldoende water net wat gladder. Daar staat tegenover dat je met de Tabac misschien wat meer tijd nodig hebt om dat resultaat te bereiken. Bovendien moet je maar van de Tabac-geur houden. Is de Dusy Kabinett een prima zeep, naar mijn mening? Absoluut. Is het de beste zeep die ik tot nu toe heb geprobeerd? Nee, die eer krijgt ie niet. Voor de andere Dusy gebruikers; wat is jullie mening na een paar keer proberen?
roland Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 Ik ga de zeep morgen voor 't eerst echt gebruiken, ik heb alleen 'n proef schuimpje gemaakt... Wordt vervolgd!
Tjebbe Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 Lekkere geur, mijn vriendinnetje is er erg blij mee, oké schuim. Geen topper voor mij, maar fijn ter afwisseling. Dat is mijn indruk na drie keer gebruiken.
Frog Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 Ik heb deze nog maar 1 keer gebruikt en ik moest wel ff wennen aan de geur. Opschuimen ( met een synthetische kwast ) ging heel makkelijk en tijdens de scheerbeurt beschermde het schuim heel goed. Het is nog even afwachten wat de volgende scheerbeurten geven met deze zeep, maar ik ben alvast positief .
talibeard Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 @ Johan. Geen Dusy hier maar wel de Klar versie dus gevaarlijk om te vergelijken maar als ik de Klar naast de Tabac zet zijn mijn conclusies toch echt tegenovergesteld; Tabac voldoet aan mijn minimale eisen voor een scheerzeep terwijl de Klar in de top zit. Ja, Tabac schuimt geweldig op maar in gebruik vind ik zijn scheereigenschappen gewoon tegenvallen voor de indruk die het schuim wekt. Niet slecht hoor, maar zeker ook niet geweldig.
mhharsta Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 @ Johan. Geen Dusy hier maar wel de Klar versie dus gevaarlijk om te vergelijken maar als ik de Klar naast de Tabac zet zijn mijn conclusies toch echt tegenovergesteld; Tabac voldoet aan mijn minimale eisen voor een scheerzeep terwijl de Klar in de top zit. Ja, Tabac schuimt geweldig op maar in gebruik vind ik zijn scheereigenschappen gewoon tegenvallen voor de indruk die het schuim wekt. Niet slecht hoor, maar zeker ook niet geweldig. Nu ben ik echt benieuwd hoe de Dusy me bevalt; ik zit in de 2e gezamelijke inkoop van de Dusy. Tabac is voor mij de top in scheerzeep, maar de geur is me te overheersend voor iedere dag. Ik hoop dat de Dusy dezelfde goede scheer eigenschappen heeft, met een voor mij nieuwe (rozen) geur!
Thorical Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 Ik heb ongeveer een jaar geleden Dusy besteld in Duitsland. En wat kreeg ik op de mat? Een een wit pak met in blauw gedrukt Klar Kabinett Seife. Heerlijk verzorgende naar roosjes geurende goed schuimende Scheerzeep.
meemai Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 @ Johan. Geen Dusy hier maar wel de Klar versie dus gevaarlijk om te vergelijken maar als ik de Klar naast de Tabac zet zijn mijn conclusies toch echt tegenovergesteld; Tabac voldoet aan mijn minimale eisen voor een scheerzeep terwijl de Klar in de top zit. Ja, Tabac schuimt geweldig op maar in gebruik vind ik zijn scheereigenschappen gewoon tegenvallen voor de indruk die het schuim wekt. Niet slecht hoor, maar zeker ook niet geweldig. Dit zou dus wel interessant zijn hoe de dusty het doet tegen de klarr. Niet dat ik er hinder van heb nog een hele tob vol met klarr kabinet en nog 250 gram liggen hier.
Johan Posted March 1, 2015 Author Posted March 1, 2015 @ Johan. Geen Dusy hier maar wel de Klar versie dus gevaarlijk om te vergelijken maar als ik de Klar naast de Tabac zet zijn mijn conclusies toch echt tegenovergesteld; Tabac voldoet aan mijn minimale eisen voor een scheerzeep terwijl de Klar in de top zit. Ja, Tabac schuimt geweldig op maar in gebruik vind ik zijn scheereigenschappen gewoon tegenvallen voor de indruk die het schuim wekt. Niet slecht hoor, maar zeker ook niet geweldig. UEKAZ! Ik heb vanmorgen de Dusy gebruikt, en gisteren de Tabac. Mij bevalt het schuim van de Tabac beter. Ik moet wel zeggen dat ik veel water toevoeg aan de Tabac, en voldoende tijd neem om op te schuimen; anders blijft het schuim van de Tabac inderdaad ondermaats. Maar zodra het eenmaal verzadigd is met water, vind ik het zelf subliem.
marco Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 Nu weten we nog niet of dusy gelijk is aan Klar, maar vanwege het gebrek aan enthousiasme heb ik er al zo mijn idee over...
Harkos Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 Gisteren was ik bij de leverancier van Dusy om wat Kabinett te kopen, maar helaas niet op voorraad, maar wel op korte termijn te verzorgen. Dat ging dus niet, omdat ik daar niet elke dag in de buurt kom. Nu een kilo in hun webshop besteld, die wel op korte termijn kan leveren. Deze verwacht ik dan met een paar dagen te ontvangen. Dan kan ik een vergelijk maken met de Klar, die ik ook heb liggen. Dus heren nog even geduld. @Johan, heb voor jou ook een portie mee bestelt. We houden contact.
roland Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 Vanmiddag heb ik de Dusy gebruikt. Schuimde makkelijk in op n'm scutlle en droogde niet op, zowel in de scuttle als op 't gezicht. De beschermende en glij eigenschappen vind ik minder. Tabac heb ik niet, dus daar kan ik 'm niet mee vergelijken. Tabac heb ik 'n keer geroken bij 'n winkel en kwam gelijk met de conclusie, dat ik daar nog 'n jaar of 50 mee wacht... De rozen geur vind ik ook niet echt voor 'n man, deze zeep mag m'n vriendin gebruiken of anders is het 'n goede zeep voor de 'cojones'...
Guest Gusto Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 (edited) Ik heb het hier, nog ongebruikt liggen. Edited March 1, 2015 by Gusto
QuantumCat Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 Vanmiddag heb ik de Dusy gebruikt.Schuimde makkelijk in op n'm scutlle en droogde niet op, zowel in de scuttle als op 't gezicht. De beschermende en glij eigenschappen vind ik minder. Dat idee heb ook, niet slecht, bovengemiddeld, dat wel, maar ook niet fenomenaal. Natuurlijk heb ik 'm nog maar 1 keer gebruikt. Hij komt nog wel een keer aan de beurt in de roulatie.
meemai Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Dus even concreet in verhouding tot Klarr kabinet is 'Dus' beter/slechter/anders/etc?
roland Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Volgens mij heeft nog niemand beide zepen in bezit... Dus er is nog geen concrete vergelijking.
meemai Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Volgens mij heeft nog niemand beide zepen in bezit...Dus er is nog geen concrete vergelijking. Oei ik dacht van wel sorry mijn fout, was iets te voorbarig dan...
Harkos Posted March 6, 2015 Posted March 6, 2015 Volgende week kan ik een vergelijking maken. Mijn Dusy is onderweg.
Edsel Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Ik heb geen ervaring met de Klar Kabinett en kan de vergelijking met de Dusy Kabinett dus ook niet maken. Ik kan wel mijn indruk van de Dusy weergeven: Gisteren en vandaag voor het eerst de Dusy gebruikt, ik vind het een prima scheerzeep. Makkelijk om met de Plisson een goede schuimlaag te krijgen. De glij eigenschappen vind ik ruim voldoende evenals de verzorging. Geen droog of trekkerig gevoel na afloop. De geur is uiteraard altijd persoonlijk, maar ik vind de geur van de Dusy niet overheersend en wel aangenaam.
Guest Gusto Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Edsel, ik ben het met je eens, prima zeep (maar er zijn betere )
mhharsta Posted March 10, 2015 Posted March 10, 2015 Vanochtend voor de eerste keer geschoren met de Dusy zeep. Opschuimen gaat makkelijk, vol schuim. Ik vind de glij-eigenschappen niet beter dan mijn favoriete Tabac of TFS Bergamotto Neroli. Ook ik kan helaas de zeep niet vergelijken met de alom geprezen Klar. De geur van de Dusy spreekt me niet erg aan. Over het algemeen houd ik wel van wat zoetere geuren, maar dit is me iets te "bloemig". Geen slechte zeep, maar deze zal niet een van mijn favorieten worden.
Harkos Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Vandaag Dusy ontvangen, die ik in Duitsland had besteld. Heb dus ook Klar. Lijkt verdacht veel op elkaar. Wel iets geur verschil, maar dat kan natuurlijk ook aan de batch liggen, want ruikt beide erg roosjesachtig. De manier van verpakken en het uiterlijk van de zeep zijn wel erg identiek. even test schuim gemaakt, er goed en volgens mij ook gelijk. Morgen het grote onderzoek in de Sotd, beide opschuimen en inzetten. Wordt vervolgt.
Barbiere di Figaro Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Hoe ga je het aanpakken Harrie? Je vrouw schuim laten maken en jij dan raden of het de Dusy of de originele Klar was? Of scheren met een blinddoek? (niet opvolgen dit advies!!!)
QuantumCat Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Hoe ga je het aanpakken Harrie? Je vrouw schuim laten maken en jij dan raden of het de Dusy of de originele Klar was? Of scheren met een blinddoek? (niet opvolgen dit advies!!!) Zo onmogelijk is dat toch niet?
Harkos Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Ben bang dat het haar niet lukt twee identieke schuimen te kloppen. Ze is erg creatief en schilder veel, maar ja dat is toch anders dan een scheerkwast. Nee ga met een kwast schuim kloppen om te kijken of het verschil oplevert. Dan ga ik ook met een dezelfde kwast twee delen van mijn gezicht in soppen. Vervolgens het mes er in. Ben me er van bewust dat dit behoorlijk subjectief lijkt. Tja het blijft emotie en geen exacte wetenschap.
Recommended Posts