Jump to content

Nieuw hier

bobkeizer

Recommended Posts

Hallo allemaal

Ik heb mij vandaag geregistreerd op jullie forum en stel mij graag even voor/

Ik ben Bob, woonachtig in Breda met de leeftijd van 49

Sinds 3 weken scheer ik mij met open scheermes. Ik had dit een keer laten doen bij een kapper en het beviel enorm.

In een gulle bui (naar mijzelf toe) een nieuw Dovo mes 5/8 besteld, ingezeept met goede kwast/zeep en aan de slag.

Resultaat was een gladgeschoren en bloedvrij gezicht.

Tot mijn stomme verbazing had ik geen oefening nodig en bleek ik deze manier van scheren te beheersen terwijl ik het nog nooit eerder had gedaan.

(Misschien in een vorig leven barbier geweest?)

Ik kwam op jullie forum terecht via google en het lijkt mij leuk om ervaringen te delen met anderen die deze manier van scheren net zo waarderen als ik

Bob

"He shall know your ways as if born to them"

Welkom!

Nog veel meer scheerplezier in de toekomst toegewenst, let wel -pas op:

Voor je het weet heb je niet één mes, met één kwast en één zeep, maar een verzameling messen, kwasten, zepen, preshaves, asb's...etc.. :-P

Er zou eigenlijk een disclaimer op het forum moeten zitten bij betreden... :twisted::twisted::twisted:

:D:D:D

Welkom Bob. We zijn zo'n beetje buren als we Teteringen over het hoofd zien. Veel plezier hier op het forum ennnuhhh kan ik bij jou een cursusje krijgen ;) ?

Ja hoor Cees, bijna buren. Zeker omdat ik in Oosterhout ben opgegroeid (Oosterheide componistenbuurt)

Cursusje geef ik niet.

Bij mij voorkomt de scheerolie op mijn gezicht voor ik inzeep een hoop risico op snijden en maakt het scheren heel makkelijk

Olie vijf minuutjes laten inwerken, schuim erover en het mes glijdt over je gezicht als een skispringer over de schans

Resultaat, gladde en zachte huid die geen aggressieve aftershave meer nodig heeft

:D