Jan Zoethout Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 (edited) "Nieuw kwastje (5)" bevalt nog steeds heel goed - en net zoals bij "Nieuw kwaste (8)" en "Nieuw kwastje (9) het idee opgevat om een silvertip variant van "Nieuw kwastje (5)" te maken. De onderdelen daarvoor: - Een handvatje "Bethlehem" van jerusalem_products en - Een silvertip borsteltje 24 mm van Ace Shaving, totale hoogte 67 mm Aangezien de diameter van de borstel boven de "plug" nogal snel toeneemt, een kleine aanpassing van het handvatje gemaakt. Een stukje van de bovenkant af gehaald: Voor En na ... Een schijfje kurk erin gelijmd voor de afstelling van de goede hoogte ("loft"). Vergelijking met een onbewerkt exemplaar. Er is nu voldoende ruimte aan de bovenkant van het handvat om de zaak passend te maken: Het randje heeft nu weer dezelfde breedte als voor de operatie ... Tussen de bedrijven door ook nog 2 lagen lak (Glitsa matte parketlak) aangebracht. Na het lijmen leek 'ie sprekend op z'n synthetische broer: Maar na een keer flink schuim opkloppen staat 'ie best aardig in bloei: Maten van de borstel: - Hoogte borstelkop 54 mm - Taille 28,5 mm (!) Hier samen met "Nieuw kwastje (5)" (links op de foto ) Morgen uitproberen .... Edited August 7, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Echte knutselaar! Mooie, zelfs zeer mooie handvaatjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Mooie handvaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Netjes Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Mooi Jan, Ziet er goed uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Ik denk dat ik eens een bezoekje aan huize zoethout ga maken. , erg mooie kwasten jan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Jan, volgens mij kun je je "custom kwasten" zondermeer verkopen; ik vind ze erg mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
0013 Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Mooi spul, al vind ik de tekening van Nieuw kwastje (5) mooier. Hout spreekt me wel aan voor een kwast, die staat er dan ook een op mijn wensen lijst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted February 28, 2015 Author Share Posted February 28, 2015 @Gusto: Als ik weet dat je komt, is de koffie bruin - of 't bier koud ... @Johan: De kwasten die ik beu ben, gaan onmiddelijk in de verkoop. Bovendien ben ik best bereid eens een kwastje op verzoek te maken - als 't tenminste niet op werk gaat lijken ... @0013: De tekening van het hout heb je (gelukkig) niet voor het kiezen - Nieuw kwastje (5) staat met z'n beste kant naar voren; de achterkant is een stuk tammer ... @de rest: Dank voor de lovende woorden ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Mooie handvatjes. Hoe zijn de knots van Ace Shaving? Ik moet nog steeds een vervanger hebben voor in het handvat van m'n opa's kwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted February 28, 2015 Author Share Posted February 28, 2015 De silvertips van Ace Shaving zijn naar mijn mening heel erg OK ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
0013 Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 @0013: De tekening van het hout heb je (gelukkig) niet voor het kiezen - Nieuw kwastje (5) staat met z'n beste kant naar voren; de achterkant is een stuk tammer ... Klopt, ben ik ook met je eens. Dat is - in mijn beleving - net een van de mooie dingen van natuurlijke producten. Komen die handvaatjes van Ebay of een andere webwinkel? Toch eens oriënteren op een hobby projectje. Ben benieuwd wat er nog meer is. Heb tot nu toe voornamelijk "made in China" kunststof handvaatjes gevonden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted March 1, 2015 Author Share Posted March 1, 2015 Die handvaatjes komen van jerusalem_products op eBay, je komt ze best tegen op andere scheerfora. Volgens jerusalem_products zijn ze waterdicht afgewerkt - ik zet ze toch maar van tevoren in de lak ... Trouwens, die kunststof handvaatjes "made in China" (van Frank Shaving b.v.) vind ik niet echt lelijk, vooral de kleur "faux horn" kan ik wel waarderen: Maar ook hier geldt: UEKAZ, en echt hout/hoorn/etc. is vaak mooier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0013 Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Dank je, We gaan eens rondkijken. Die imitatie hoorn is inderdaad ook zeker niet verkeerd. Oogt al een stuk eleganter dan een egaal zwart/wit kunststof exemplaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted March 1, 2015 Author Share Posted March 1, 2015 Mooi spul, al vind ik de tekening van Nieuw kwastje (5) mooier. Hout spreekt me wel aan voor een kwast, die staat er dan ook een op mijn wensen lijst Eventueel ter illustratie: Achterkant Nieuw kwastje (5) (links) en Nieuw kwastje (10) (rechts). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts