marco Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 In principe kan iedereen zelf kiezen voor met of zonder logo lijkt me. Gewoon een kwestie van wel of niet op de scuttle te plaatsen. Misschien wel leuk om iets op de onderkant te plaatsen, een serienummer ofzo, of iets met shaving society.
Snuff Posted February 26, 2015 Author Posted February 26, 2015 Jullie vergeten mij de schuld te geven dat je straks weeral geld gaat uitgeven ah doe dan maar marco, dat mag ook
marco Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Nee Ron, deze keer ben jij het echt geweest.... Jij mag als collega ook wel eens wat werk verzetten
PI56 Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Ron, Ron Gelukkig heb ik eind vorig jaar net een mooie scuttle voor mijn verjaardag gekregen. Ben dus voorzien. Of is het net als met messen dat een scuttle minimaal 24 uur moet rusten voor je hem weer fatsoenlijk kunt gebruiken?
marco Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Ligt er aan Pieter, als het om een handgemaakte gaat, dan liever 48-72 uur....
highlander78 Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Dit is lastig want ik krijg bv blauw de badkamer niet in. Kleur moet passen. Bij de dame in Haarlem was veel mogelijk qua kleur
Carloz Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 En er moet meer gescuttled worden. Mooie modellen zijn bijv. hier te vinden al zou voor mij roomwit de enige optie zijn: http://www.georgetownpottery.com/store/merchant.mvc?
Beun Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Dat ziet er wel goed uit, persoonlijk geef ik de voorkeur aan een donkere scuttle ivm de kleur van het schuim. Maar ik verwacht dat we er vast en zeker uit zullen komen met z'n allen.
Snuff Posted February 26, 2015 Author Posted February 26, 2015 Mooie modellen zijn bijv. hier te vinden al zou voor mij roomwit de enige optie zijn De georgetownpottery scuttle valt tegen qua vasthouden van de warmte, de beste die ik mocht proberen was die van Schwarzweisskeramik (heb het alleen over de eigenschappen niet over de vormen, dat is persoonlijk)
Snuff Posted February 26, 2015 Author Posted February 26, 2015 Het is best moeilijk en ik had het nadeel dat ik hele warme handen heb en de klei daardoor te snel slap werd en dan word kom een soort flaphoed, met de draaischijf gaat heel snel dan flabbert je kommetje ineens in elkaar Genoteerd, nooit een afspraakje maken met een vrouw die goed is in klei vormen maken dus Nee Ron, deze keer ben jij het echt geweest.... Jij mag als collega ook wel eens wat werk verzetten Het spijt me Marco, ze willen blijkbaar alleen tegen jouw aanpissen
Carloz Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Mooie modellen zijn bijv. hier te vinden al zou voor mij roomwit de enige optie zijn De georgetownpottery scuttle valt tegen qua vasthouden van de warmte, de beste die ik mocht proberen was die van Schwarzweisskeramik (heb het alleen over de eigenschappen niet over de vormen, dat is persoonlijk) Amai Snufke, u moet er wel warm water in doen he?
Carloz Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Dat ziet er wel goed uit, persoonlijk geef ik de voorkeur aan een donkere scuttle ivm de kleur van het schuim. Maar ik verwacht dat we er vast en zeker uit zullen komen met z'n allen. Hmmm, slim Beun, had ik niet eens bij nagedacht. Wil ik gewoon een roomwitte met een donkere binnenkant. Lastig, ikke....?
Snuff Posted February 26, 2015 Author Posted February 26, 2015 Dat mensje wordt straks helemaal tureluurs als het doorgaat! 25 verschillende vormen en kleuren
Beun Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Haha valt wel mee. Roomwit met donkere binnenkant klinkt perfect!
marco Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Ach, voor mijn is nog niks zeker hoor. Ik heb ook mooie scheerkommen gezien bij messenwinkel en scheersalon. Misschien dat ik voor die ga. (zijn dezelfde, maar messenwinkel is iets goedkoper). Ik denk dat ik die kom iets makkelijker kwijt kan dan de scuttle. Weinig ruimte op de wastafel namelijk.
Frog Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Ach, voor mijn is nog niks zeker hoor. Ik heb ook mooie scheerkommen gezien bij messenwinkel en scheersalon.Misschien dat ik voor die ga. (zijn dezelfde, maar messenwinkel is iets goedkoper). Ik denk dat ik die kom iets makkelijker kwijt kan dan de scuttle. Weinig ruimte op de wastafel namelijk. Heb je het dan over de handgemaakte scheerkommen van Ansgar Tolkstorf?
marco Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Uhhhmmm... Het gaat geloof ik wel om handgemaakte kommen. In wit en zwart. Saaie ronde kommen of grappige kommen met een afwijkende vorm.
Frog Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Uhhhmmm...Het gaat geloof ik wel om handgemaakte kommen. In wit en zwart. Saaie ronde kommen of grappige kommen met een afwijkende vorm. Welja, dat zijn ze . Hoewel ik een kopsopper ben heb ik toch zo een ding staan ( vooral dan om men kwast in te laten weken, maar goed ) . Zijn zeker leuke en kwalitatief goede kommen als je het mij vraagt. Houden best goed de warmte vast.
marco Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Ah mooi! Ik doe zelf weer steeds meer aan kopsoppen, vooral doordeweeks. Maar wanneer ik tijd heb - vooral in het weekend - vind ik het altijd fijn om lekker in een kom te kliederen. Welke vorm heb jij?
Frog Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Wel ja, als ik een nieuwe kwast of zeepje heb doe ik ook steeds een testje in deze kom, maar er schuim in opkloppen om ermee te scheren doe ik zelden. Ik heb de ronde vorm. Ik heb beide soorten mogen uitproberen in de winkel en de "freestyle" vorm lag me niet echt. Het voelde aan alsof ik daar een onnatuurlijke beweging in moest maken met de kwast. Daarom dus voor de ronde gekozen
marco Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Kijk, daar heb ik wat aan, iemand die het heeft getest. Onnatuurlijke bewegingen heb ik ook weinig trek in. Dan wordt het waarschijnlijk de saaie ronde. Minder leuk voor het oog, maar wel praktischer.
Frog Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Ook de ronde kommen zijn pareltjes hoor Marco . Als ik een enig minpuntje moet bedenken, deze kommetjes hebben geen dubbele wand waar water in gegoten kan worden. Maar zoals ik al zei houden ze best lang de warmte vast.
marco Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Die ronde zijn net zo breed toch? Een centimeter of 14 dacht ik?
Frog Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Ja, volgens de site van de messenwinkel hebben de ronde inderdaad 14cm diameter. Nooi zelf nagemeten.
Recommended Posts