Jump to content

Het maken van een scuttle

Snuff

Recommended Posts

Ik heb twee scuttles laten maken bij lilo's keramiek in Haarlem. Leuke dame en vaardig! Zal binnenkort even foto posten van resultaat.

Ben benieuwd, is hier in het dorp. :)

Voor mij is zo'n ding ook zinloos: ik kopsop. Neemt niet weg dat ik de vaardigheid van de dame in het filmpje wel apprecieer. Hoewel het er op lijkt dat het maken van een scuttle 10 minuten werk en een paar dagen wachten is :twisted:

Oh leuk , ik heb een jaar of wat geleden een cursus gedaan bij Tries die zit bij mij in de straat :

http://www.triessmilde.nl/contact/index.html

Helemaal leuk met klei werken, ik heb handbouwen gedaan [ het het geloof ik ] dan bouw je een kommetje helemaal op. Het is best moeilijk en ik had het nadeel dat ik hele warme handen heb en de klei daardoor te snel slap werd en dan word kom een soort flaphoed, met de draaischijf gaat heel snel dan flabbert je kommetje ineens in elkaar.

Ik heb dus ook maar 1 bloempot die gelukt is en een soort mandje :roll::roll:

Ik heb geen haast hoor, ik wil best op die dame wachten als zij voor een betaalbare prijs (30 tot 40 euro) een dergelijke scuttle kan leveren. Begin april is toch niet zo ver weg? Hebben wij mooi de tijd om e.e.a. op een rijtje te krijgen. Op voorhand zeg ik dus een betaalbare scuttle en niet net als met de kwast gaan voor het absolute topsegment want dan haak ik bij voorbaat al af. Niet omdat ik het zelf niet kan betalen maar omdat er dan ongetwijfeld weer leden buitenspel komen te staan en daar pas ik wederom voor. Met of zonder ShaSoc logo maakt me niet zoveel uit, het liefst wel met maar als de goegemeente er hier anders over denkt prima.