Jump to content

Natscheren, is het goedkoper?

Guest Gusto

Recommended Posts

Nee, de kosten van mijn instap (3 kwasten, 2 krabbers, 12 zepen en 25 soorten mesjes en tig soorten ASB, daar kan je jaren lang Gillette cassette mesjes voor kopen. ;), maar het gaat om het gevoel

Nee, de kosten van mijn instap (3 kwasten, 2 krabbers, 12 zepen en 25 soorten mesjes en tig soorten ASB, daar kan je jaren lang Gillette cassette mesjes voor kopen. ;), maar het gaat om het gevoel

Ja het is goedkoper, mits je niet vervalt in een verzamelwoede van messen, kwasten, scheerzepen, stroppen, scheercrèmes, asb, preshaves en aftershaves.

Heb ik iets overgeslagen?

Het kan goedkoper zijn maar als ik het op een rijtje zet ben ik weliswaar per scheerbeurt (veel) minder kwijt dan met 'premium' cartridges maar valt het geheel toch niet zo heel erg goedkoop uit.... :mrgreen:

Aan de andere kant, als ik nou 5 jaar helemaal niks meer koop kom ik toch nog niks tekort.....

Op zich kun je voor 10 euro al een prima startset hebben met krabber, kwast en zeep of creme uit de supermarkt, vervolgens laat je wat mesjes bulk uit Rusland komen. Dan is het zeker goedkoper. Maar de meeste van ons gaat het niet echt om het goedkoper zijn en als je gaat verzamelen is het niet goedkoper.

Ja, het zou in principe goedkoper kunnen zijn, als je gewoon na je eerste aankopen lekker gaat scheren.

Af en toe nieuwe scheerzeep en mesjes. Verder niet.

Maar dat gaat alleen op, als je dit forum links laat liggen! Pfff.... :D

Ik denk echter dat 'goedkoper' voor de meeste forumleden niet de belangrijkste drijfveer is om nat te scheren. ..... toch?

Dat zeg ik. Het is een noodzakelijk kwaad. Helaas is het duurder scheren omdat ons materiaal op orde moet zijn en aan snelle slijtage onderhevig is. Bovendien getroosten wij, arme beklagenswaardige drommels, ons veel veel moeite en tijd om ons fris en gladjes aan het parlement te tonen.

Gillette-cartridges vallen ook onder natscheren. Kortom: verkeerde vergelijking bij deze vraagstelling.

Het is net hoe hoog je de lat legt. Krabber /kwast en zeep kan je voor onder de €15 hebben.

Maar helaas wil de mens ontdekken en wordt lid van een forum of leest hier of daar wat.

Als ik alles omreken wat hier scheer gerelateerd in huis staat kan ik en mijn zoon de rest van zijn leven mach5 voor scheren

Goedkoop uit zijn is de eerste smoes die je gebruikt als je thuis aangeeft ik ga nat scheren op de oude manier.

Daarna kost het gewoon geld ;)

Ik vind het niet zozeer een smoes, toen ik nog enkel DVH, een shavette en een varkentje van een kruidvat, had was het ook goedkoper. Dan ga je je er in verdiepen en die wereld dan voor je open gaat, zijn de verleidingen te groot om bij je shavette, DVH zeep en kkruidvat varkentje te blijven...

Maar goed, dat is met een motor ook... ik kan goedkoper een Jawa 350 woonwerkverkeer rijden, maar als het gaat kruipen wil je eigenlijk meer dan 1000cc, en als je dan je 1000cc-plus motor hebt, wil je een ander stuur, een ander zadel, andere uitlaten, andere...

En als je dan je droommotor samengesteld hebt, wil je 'm ook niet meer in de pekel rijden, zelfs niet meer in de regen, dus komt enkel op zonnige dagen naar buiten, en eigenlijk vind je 'm te waardevol voor woonwerkverkeer, dus worden het enkel weekendritten en....

Hobbies!

.... je kan beter een vr... oh nee, nu kan ik èn een leuke auto rijden èn een leuke motorrijden èn natscheren èn ...anders had ik enkel.... :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Deze hele discussie gaat nergens over. Natuurlijk is "natscheren" goedkoper. Per scheerbeurt is het 3 gr zeep, gemiddeld 1/5 mesje, lichte kwast slijtage en wat verzorgingsproducten. De rest is belegging, want die voorraad is in de toekomst alleen maar meer waard. Kijk bv. vintage krabbers, heb er 5. Gekocht bij antique zaakjes voor totaal $30. Volgens e Bay kan ik ze nu kwijt voor €400. Ik scheer me dus rijk. Wat in mijn kast staat wordt elke dag meer waard. Zie het probleem niet helemaal. Toegegeven mijn cashflow lijdt er wel eens onder, maar daarvoor heb ik dan weer spul, die mijn welbevinden positief bevorderen. Alles overwegend, moet je dus gewoon het bezit uitbreiden, waardoor je vermogen vanzelf toeneemt.

Dit ga ik mijn vrouw uitleggen :oops:!

Goedkoper dan droog scheren, electrisch dus.

Electrisch met een apparaat dat een goed scheermes zonder succes nabootst, maar daarvoor wel in de auto gebruikt kan worden, zodat het vermaledijde scheren helemaal geen tijd meer kost. Een fijne rauwe scheerbeurt die meteen nog goedkoper uitvalt omdat ook de meest milde aftershave daarna toch nog akelig brandt.

Een scheerbeurt waar je zeker niet naar uitkijkt, integendeel! Een scheerbeurt die zo kort mogelijk moet duren, laat staan dat je twee passes gaat doen. Twee passes met een electrische maaier? Da's alleen voor de echte masochisten weggelegd.

Nee, denk niet dat goedkoper nog een criterium zal zijn nu....