Panamera Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Meer liefhebbers van een "lekker luchtje" op zijn tijd? Om het draadje af te trappen mijn favorieten. In de lente / zomer vind ik de frissere geuren het fijnst: 1. Terre d'Hermes - "groen bos", maar ook zilt, fris en vuursteen (moet alle elementen symboliseren). Behoorlijk aanwezig maar zo ongeveer iedereen om je heen vindt hem lekker! 2. Bleu de Chanel - complex, eerst aquafris maar daarna verrassend warm. Je raakt niet uitgeroken aan Bleu de Chanel 3. Acqua di Parma Colonia - eerste paar minuten een duik in een bad met de lekkerste verse citroenen die je je maar voor kan stellen. Vervolgens gaat het over naar rustige lavendel en zachte houttonen. Geur is oorspronkelijk uit 1916. In de herfst / winter vind ik wat "steviger" geuren lekkerder: 1. Trussardi My Land: - begint met bergamot en limoen, daarna kruidige hout- en ook wat leergeuren 2. Roma Uomo Laura Biagiotti - citrusachtige start, maar daarna warm-kruidig-balsam en ook wat zoet (vanille). 3. Egoïste Chanel - fascinerende geur met Bulgaarse roos en kaneel, en... nog veel meer. Complex, nooit saai! Je snapt dat ik een scheerzeepje van 15 Euro opeens ongelofelijk goedkoop vind!)
Snuff Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Mooie beschrijving van voor mij onbekende Eau de toilette's waarvoor dank. Ik ben zelf niet zo'n liefhebber vanwege het feit dat ik slechts een heel beperkt reukvermogen bezit en dan is het een beetje weggegooid geld, voor mezelf althans.
Shaving Silly Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 (edited) Mannenluchtjes heb ik weinig verstand van , vroeger vond ik de Eau de toilette van Jil Sander zalig voor mannen. Mijn eigen luchtje is White Linnen van Estée Lauder dat gebruik ik mijn hele leven al en doe een jaar met 1 fles hahahhah Volgens mij is deze het !!! https://www.parfumswinkel.nl/heren/jil-sander/pure-man/ Edited February 23, 2015 by Guest
CeesT Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 (edited) Ik vind eigenlijk alles van van Gils wel lekker waarbij ik "Basic Instinct" en "Strictly for Men" wel het meest prettig vind en "Between Sheets" tot het minst favoriete luchtje behoort uit de van Gils serie. Verder vind ik Acqua di Gio van Giorgio Armani erg prettig. Edited February 23, 2015 by Guest
Panamera Posted February 23, 2015 Author Posted February 23, 2015 Ja, Acqua di Giò is een bekende en erg lekker! Heb ik een aantal jaren gebruikt (en nog is het flesje niet leeg). Het lijken wel scheerzeepjes: ze gaan niet "eventjes" op! (en als je er eenmaal mee begint...... )
CeesT Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Ja, Acqua di Giò is een bekende en erg lekker! Heb ik een aantal jaren gebruikt (en nog is het flesje niet leeg). Het lijken wel scheerzeepjes: ze gaan niet "eventjes" op! (en als je er eenmaal mee begint...... ) Dat vind ik dus idd. het grote voordeel van die wat duurdere luchtjes. De geur blijft zo lang hangen. Mijn vrouw ruikt zelfs de van Gils nog als ze mijn pas gewassen overhemden staat te strijken met het stoomsysteem. Met de stoom komt de geur van de eau de toilette dan nog steeds vrij. Ik gebruik er ook maar weinig van, die geur blijft echt wel en dan doe je inderdaad lang met een flesje.
Guest Gusto Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Die agua di gia, is top, op dit moment is calvin klein obsession favoriet.
bert Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Ik ben in het bezit van een 10 tal geuren, maar ik gebruik toch weer vaak dezelfde. Dit zijn mijn top 4 geuren die ik het meeste gebruik. 1 - Acqua di parma colonia intensa. Colonia Intensa is een innovatieve en pakkende geur van klassiek citrus, aromatische kruiden en een elegante compositie van hout en leer 2 - Dolce& Gabanna The one for men Elegant en sensueel in een contrasterende vorm. Een geur die tegelijkertijd klassiek en modern, dynamisch en tijdloos is. Een kruidige, oriëntaalse creatie die gebaseerd is op de harmonie van tabak en edele hout noten. 3 - Davidoff cool water. Cool Water is een klassieker die het karakter van een sterke persoonlijkheid onderstreept. De aromatische topnoten van lavendel, rozemarijn en munt maken deze geur uniek. In het hart van de geur domineert het contrast tussen bloemige en houtachtige noten van jasmijn, geranium en sandelhout. De warme basis van muskus en amber geeft de geur zijn sensuele uitstraling. 4 - Jean Paul Gaultier Le Male De kopnoot van Jean Paul Gaultier Le Male bestaat uit lavendel en munt.Andere geurnoten zijn bergamot, kaneel, oranjebloesem, vanille, tonkaboon, sandelhout en natuurlijk musk. Acqua di parma is voor mij een echte topper,en ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de andere van dit merk. Maar er zijn maar weinig parfum zaken die ze in de winkel hebben liggen Het is en blijft een exclusief merk.
LookOut Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Altijd moeilijk om te zeggen wat mijn favorieten zijn, aangezien ik veel "lekkere luchtjes" heb. Zo'n 22 in totaal, maar da's nog altijd peanuts in vergelijking met de collecties die mijn parfumvrienden hebben. Blijkbaar ben ik dan toch kritischer wat betreft geur dan je zou denken ... Ik zou ze allemaal opsommen met wat uitleg bij, maar dan wordt de post wel superlang Anders link ik gewoon mijn profiel op Fragrantica, zo gaat het ook Edit: ik moet er wel even bij vermelden dat het plankje "perfumes I had" bij mij gebruikt wordt om mijn staaltjes op te vermelden
Panamera Posted February 23, 2015 Author Posted February 23, 2015 @Lookout, genade, dat profiel op fragrantica!! Jij bent al lang bezig met parfums zo te zien. Ik heb me er afgelopen winter eens wat in verdiept en toen wat aangeschaft. Ik merk dat ik van een paar "geur-richtingen" wat wil hebben en dan vind ik het ook wel weer prima. Dan heb ik voor elke gelegenheid wel iets wat geschikt is. Ik heb wel ontdekt dat je sommige moet "leren ruiken". Die van Chanel bijvoorbeeld, dat zijn geen "simpele" geuren. Ze zijn daardoor ook interessanter, je bent er niet snel op eh... "uitgeroken"... Bij de scheerzepen wil ik ook zoiets hebben: iets met een meer kruidig-houtige toon, iets met citrus enz. En die met menthol-eucalyptus (yep, Proraso groen) lijkt me geweldig voor de zomer. Maar ze moeten in eerste plaats hun werk doen: goed schuimen en lekker glijden en mijn huid een handje helpen.
Frup Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Mijn favoriete geuren: 1 - Silver (Aigner), helaas wordt die niet meer gemaakt 2 - Jacomo de Jacomo (heette vroeger Jacomo de Paris) 3 - No 1 Intense (Aigner) 4 - Oud (Aigner) 5 - Lapidus 6- Santos de Cartier.
Mesmer Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Ik ben een man met een "signature scent" en gebruik al jaren onderstaande twee geuren In de koude helft van het jaar: Yves Saint Laurent - La Nuite De L'Homme In de warme helft van het jaar: Yves Saint Laurent - L'Homme
marco Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Cartier - declaration Bvlgari Aqua Marine Bvlgari Aqua Amara James Bronnley Original Scotch&Soda Barfly Jean Paul Gaultier Le Male Van Gils - die zwarte fles(?) Hugo Boss - was het nou Bottled of een andere? Tot zo ver ik nu kan bedenken. Oh ja, niet gehad, maar wel heel lekker en op de verlanglijst: Hermes - Bel Ami Ach, en zo zijn er nog wel wat...
Johan Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Ik ga voor eenvoud, dus mijn nummer één: Cella "1897" Eau de Lavande Puur lavendelwater, tijdloos en subtiel.
talibeard Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Hier geen EdT's meer maar nog wel EdC's; Van Alpa komt mijn favoriete EdC die ook al erg lang in productie is; Alpa Farao. Maar ook hun Chypre en Classique staan in de kast. Veel gebruikt in de zomer; de L&K Florida Water. Ook lekker fris is de "in the mood" van Pashana. EdT's zijn allemaal verdwenen, althans de mijne. Met een voorliefde voor het gebruik van aftershaves kwamen die nauwelijks nog aan bod en bovendien heb ik meestal liever wat lichtere geuren.
marco Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Ik gebruik ook eigenlijk steeds minder edt. Ik heb nog twee restantjes en dan is het op. Misschien komt er nog wel eens iets in, maar de laatste tijd vind ik eigenlijk ook lichtere geuren wel prettiger. Aftershave voldoet dan prima. Ik merk de laatste tijd met edt dat ik het in de middag zat begin te worden om nog steeds dezelfde walm om me heen te hebben. Met aftershave heb je dit veel minder. Minder nadrukkelijk aanwezig en meestal sneller vervlogen. Hoewel ik het bij Aqua Velva en Vitos niet erg zou vinden om het laat in de middag nog te kunnen ruiken, maar deze zijn dan ook veel subtieler.
LookOut Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Ikzelf neig ook meer naar lichte (marine- en citrus-) geuren, maar vergis je niet: EdT betekent niet onmiddellijk dat het minder sterk is! Integendeel, het is vaak zo dat een EdT meer projecteert, maar een EdP langer meegaat. Maar net zoals bij een scheerzeep en aftershave, hangt veel af van je huid. @Lookout, genade, dat profiel op fragrantica!! Jij bent al lang bezig met parfums zo te zien. Ik heb me er afgelopen winter eens wat in verdiept en toen wat aangeschaft. Ik merk dat ik van een paar "geur-richtingen" wat wil hebben en dan vind ik het ook wel weer prima. Dan heb ik voor elke gelegenheid wel iets wat geschikt is. Ik heb wel ontdekt dat je sommige moet "leren ruiken". Die van Chanel bijvoorbeeld, dat zijn geen "simpele" geuren. Ze zijn daardoor ook interessanter, je bent er niet snel op eh... "uitgeroken"... Bij de scheerzepen wil ik ook zoiets hebben: iets met een meer kruidig-houtige toon, iets met citrus enz. En die met menthol-eucalyptus (yep, Proraso groen) lijkt me geweldig voor de zomer. Maar ze moeten in eerste plaats hun werk doen: goed schuimen en lekker glijden en mijn huid een handje helpen. Ik ben eigenlijk slechts een dikke 2 jaar bezig ... Maar zoals ik al zei, dat plankje waar de meeste flesjes opstaan zijn slechts staaltjes hoor Desalniettemin heb ik er toch een grote doos voor nodig om die allemaal in te kunnen bewaren Voor scheerzeep zal ik waarschijnlijk meer voor de geurloze moeten gaan, omdat mijn vriendin helaas geen fan is van parfum (vooral "barbershop" geur). Dat zal mij echter niet beletten om nog enkele flesjes aan mijn collectie toe te voegen Althans de flesjes die op dit ogenblik op mijn lijst nog staan (Fueguia 1833 Biblioteca de Babel, Tauer L'Air du Désert Marocain en eventueel Etat Libre d'Orange Dangerous Complicity). Toch even een poging wagen om mijn favorieten mee te geven: Prada - Luna Rossa (mijn signature en tevens mijn eerste aankoop) L'Occitane En Provence - Eau des Baux (heb ik nu op Heerlijk!) Le Couvent des Minimes - Eau des Missions (een echte knuffelgeur!) Jo Malone - Blue Agava & Cacao Frapin - L'Humaniste (liefde op eerste snif, ruikt als een cocktail met citroen en jeneverbes) Fragrances of Ireland - Inis (een oceaangeur pur sang) Atelier Cologne - Orange Sanguine (alsof je sinaasappelsap over je heen hebt gegooid) Als iemand geinteresseerd is in staaltjes, laat maar iets weten
Guest Gusto Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Frapin ken ik alleen als een goede cognac. En die L'Occitane En Provence - Eau des Baux ga ik wel even ruiken in de shop (zit hier in het dorp)
Jock Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Heb een enorm verzameling EDP,s voor mannen. Toppers voor mij in deze tijd van het jaar zijn: 1. Nobile Rudis ( ruikt naar rokerige whisky, wijn en leer) 2. Carner Cuirs. Leer en tabaksplant, Ambergris 3. Profuma Roma Victris. ( roze peper en amber) 4. Amouage Journey. ( in opdracht van de Sultan van Oman. Zeer complexe geur. Zelfs Calvados is te ruiken) 5. Parfum de Marly Lippizaner. ( zeer klassiek mannelijk parfum) Ik heb nog meer, maar dit zijn mijn toppers momenteel. Ik draag geen geurtje als ik een proeverij geef, en dat is best vask deze tijd van het jaar. Ik heb ook het gelluk dat ik veel zaken doe bij een exclusuef parfumzaak in Arnhem en kan dingen doen met gesloten beurs. Voorjaar komt eraan, dan veranderd alles. Ik doe met deze zware parfums best lang mee
LookOut Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Nobile 1942 Rudis is een heel speciaal geurtje. Moet de sfeer oproepen van de gladiators (is dan ook genoemd naar het houten zwaard dat ze gebruikten). Vooral de wijn en het rokerige komen bij mij naar boven. Victris heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb wel Vanitas van Profumum Roma. Echt een suikerbom, zoals ze er zoveel hebben (denk maar aan Dulcis in Fundo, Acqua e Zucchero en Battito D'Ali). Om die reden draag ik hem ook zelden eigenlijk, met 1 spray heb ik al genoeg. Amouage heeft me nooit echt aangesproken eigenlijk. Maar ze komen nu op de proppen met een frisse geur genaamd Sunlight die er veelbelovend uitziet. Van Parfums de Marly is vooral Hérod voor velen een voltreffer. Ikzelf vind het niet slecht, maar ook niet echt voor mij (net zoals Spiritueuse Double Vanille van Guérlain).
Treb Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Favorieten: Dior Eau Sauvage Dior Homme Sport Acqua di Parma Colonia Intensa Jo Malone Lime Basil & Mandarin Jo Malone Wood Sage & Sea Salt Over het algemeen lichte(re) geuren met hoofdzakelijk citrus en hout. Ik ben niet zo gek van zoete geuren.
Johan Posted March 14, 2015 Posted March 14, 2015 Ik gebruik ook eigenlijk steeds minder edt. Ik heb nog twee restantjes en dan is het op. Misschien komt er nog wel eens iets in, maar de laatste tijd vind ik eigenlijk ook lichtere geuren wel prettiger. Aftershave voldoet dan prima. Ik merk de laatste tijd met edt dat ik het in de middag zat begin te worden om nog steeds dezelfde walm om me heen te hebben. Oh, dat had ik eerder moeten lezen ... gelukkig blijft die "criste marine" geur niet te lang hangen
marco Posted March 14, 2015 Posted March 14, 2015 Geen probleem hoor! En nogmaals bedankt. Van de frisse geuren vind ik het ook niet zo erg. Sterker nog, de Aqua Velva mag wat mij betreft zelfs langer geuren. Maar sterke aftershave, zoals Floïd Black, en edt, wat ook bijna altijd sterker ruikt, dat staat me de laatste tijd wat tegen. Ook als ik het bij anderen ruik. Dus deze fles past prima tussen de rest!
Guest Gusto Posted March 14, 2015 Posted March 14, 2015 Pssst, aftershave, heeft niets met eau de toilette, te maken.
Recommended Posts